Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowOfDoom
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-02 23:08
Hoi. Ik ben een moederbord aan het uitzoeken en raakte een beetje in de war met benamingen.
Sommige moederborden hebben ''1 x 4-pin AIO Pump header''
anderen hebben ''1x 4-pin water-pump fan connector'' of ''1 x water cooling CPU fan header''. Geen enkele heeft 2 of 3 tegelijk.
Het lukte mij niet op internet het verschil te vinden. Weet iemand hier of ze verschillend zijn en wat je nou aan welke kunt aansluiten?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:18

DataGhost

iPL dev

Dat lijkt me allemaal hetzelfde. Wat je moet doen is uitzoeken hoeveel vermogen die aansluitingen op elk moederbord kunnen leveren en of dat lukt met het opgenomen vermogen van je pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowOfDoom
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-02 23:08
DataGhost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:52:
Dat lijkt me allemaal hetzelfde. Wat je moet doen is uitzoeken hoeveel vermogen die aansluitingen op elk moederbord kunnen leveren en of dat lukt met het opgenomen vermogen van je pomp.
Ik kan moeilijk vinden hoeveel Watt de waterkoeling nodig heeft, en van de moederborden hoeveel ze leveren. de Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 heeft headers die 'ook' gebruikt kunnen worden voor een AIO pump met 24W, Denk je dat dat genoeg zal zijn voor 2/3x 120mm waterpomp?

bij andere moederborden zoals de MSI PRO Z690-A of de ASUS PRIME Z690-P WIFI staat helemaal geen wattage vermeld. Deze zijn echter wel duurder en hebben een header speciaal voor een AIO pump. Denk je dat deze dan meer/ook genoeg wattage kunnen leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:39
HolyCowOfDoom schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:01:
[...]

Ik kan moeilijk vinden hoeveel Watt de waterkoeling nodig heeft, en van de moederborden hoeveel ze leveren. de Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 heeft headers die 'ook' gebruikt kunnen worden voor een AIO pump met 24W, Denk je dat dat genoeg zal zijn voor 2/3x 120mm waterpomp?

bij andere moederborden zoals de MSI PRO Z690-A of de ASUS PRIME Z690-P WIFI staat helemaal geen wattage vermeld. Deze zijn echter wel duurder en hebben een header speciaal voor een AIO pump. Denk je dat deze dan meer/ook genoeg wattage kunnen leveren?
Een AIO kan je daar echt prima op aansluiten hoor. Het wordt pas een ding om naar te kijken als je exotisch wil gaan doen met custom water cooling.