"Gilletje" uit audio fragment halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik heb een audio fragment waarin een "gilletje" van een kind zit.
Helaas is het niet meer mogelijk om het opnieuw op te nemen.
Ik heb al geprobeerd met audacity het als noise te bestempelen in de hoop dat het verdwijnt, zonder dat de rest van de audio aangetast wordt, maar no luck.
Het zou geweldig zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

Hier het fragment van 2 seconden: https://www.mboxdrive.com/gil.mp3

Hier de volledige originele audio met nog windgeruis: https://www.mboxdrive.com/origineel.mp3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik zag recentelijk een video van NVIDIA RTX Voice. Daarmee kan je achtergrond geluiden weghalen en de stem naar voren halen. Ikzelf heb er geen ervaring mee. Maar mogelijk dat je de wind er ook nog mee weg krijgt. Mogelijk dat je een specifieke GPU nodig hebt lees ik nu.

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 21-03-2022 17:17 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:29
Vroegah heb ik soortgelijke dingen gedaan door in Audacity het "gilletje" te inverteren en het dan bij het originele geluid "op te tellen". Mogelijk werkt dat nu voor jou ook. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
itcrowd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:32:
Vroegah heb ik soortgelijke dingen gedaan door in Audacity het "gilletje" te inverteren en het dan bij het originele geluid "op te tellen". Mogelijk werkt dat nu voor jou ook. Succes
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:29
Hier een video waar de drum sample gebruikt wordt om hetzelfde te doen. Succes
YouTube: Phase Cancellation in Audacity - Instrument Removal using the Invers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
Met zoveel windruis ga je dat gilletje er niet uit krijgen op zo'n manier dat je nog prettig naar de stem kunt luisteren. Sterker nog, ik vind je versie zonder windruis echt te dun, dan liever wat windruis op de achtergrond. Eventueel een highpass filter erover halen om de ergste rumble eruit te halen.
Je kunt proberen het over te dubben, maar dat is ook erg lastig als je er geen ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
bedankt zover, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 18:05
Ik zou even kijken naar Izotope RX Advanced (durf niet te zeggen of dit ook in demo versie kan). Daarbij kan je in de spectrogram vaak background noise of welk geluid dan ook in een bepaalde frequentie ‘weggummen’.

Hier verschillende how-to’s:
https://www.izotope.com/e...-rx-for-sound-design.html
Pagina: 1