Cat6 kabels op wcd, maar krijg 100mb ipv 1gb.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik heb 2 cat6 kabels getrokken en aangesloten op wcd.

Dit volgens schema op. De wcd aangesloten.

Ik kom kwa snelheid niet hoger dan 100mb dit terwijl ik met een cat5e kabeltje rechtstreeks rond de 900mb zit op mijn ps5.

Ik bij de andere topics al zitten kijken of ik er wijs uit werd waarna ik alles nog eens heb gecheckt maar ik heb geen idee wat ik fout gedaan heb.

Dit is de wcd en zo heb ik hem aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_Sw9jPS8oqBc104r0VfZj4P4oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDuLExRo02qABb6cYUfDlW2t.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb ik de rj45 gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i-oFT-AdvkscPUZMHhR5RCg1fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N1aEx9idcgjqkLLxOdXmbiz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ECM08BcKkMiJyiqqcBODExDtfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aH5bKnQFiUJ1J9KE0PBPpez4.jpg?f=fotoalbum_large

Zo is de rj45 gemonteerd op de gebruikte cat5e kabel die ik gebruikt heb en waarbij ik wel de juiste snelheid krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RKHT568DputwQUcMUBBK0BhClg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAJ4kF4zxHkdKotmn1qZXpWS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt.👊🏼

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mogelijk maakt een paar geen goed contact.
Je zou het stekkertje nogmaals eens goed kunnen aanknijpen. Anders met een tester elke paar verbinding nalopen.

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 21-03-2022 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 07:34
Zeker weten dat je geen witte ader ergens verwisseld hebt? Dat is zo achteraf visueel op de foto niet te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Regel sowieso een kabeltester kun je uitsluiten dat daar niets mis mee is.

Verder hoort de witte mantel van de kabel iets hoger te zitten, maar dat is alleen ten goede van de levensduur van de kabel. Niet de snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPkPh0YAB-BQSQsJYjgYGDjBI-E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4qLqjLYEUt3AAWu4mNUzkccv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Lionel1985 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:21:
Ik heb 2 cat6 kabels getrokken en aangesloten op wcd.

Dit volgens schema op. De wcd aangesloten.

Ik kom kwa snelheid niet hoger dan 100mb dit terwijl ik met een cat5e kabeltje rechtstreeks rond de 900mb zit op mijn ps5.

Ik bij de andere topics al zitten kijken of ik er wijs uit werd waarna ik alles nog eens heb gecheckt maar ik heb geen idee wat ik fout gedaan heb.

Dit is de wcd en zo heb ik hem aangesloten.

[Afbeelding]

Zo heb ik de rj45 gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo is de rj45 gemonteerd op de gebruikte cat5e kabel die ik gebruikt heb en waarbij ik wel de juiste snelheid krijg.

[Afbeelding]

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt.👊🏼

...
Ik weet niet of het uitmaakt, maar het lijkt er op dat je de zelf geknepen kabel wel halfgroen naast blauw en halfblauw naast groen hebt zitten en dit in de WCD niet het geval is?

Kun je checken dat je inderdaad wel de juiste twist overal hebt zitten?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je voor de WCD's stugge kabel gebruikt? Flexibele/stranded kabel, welke je gebruikt voor RJ45 stekkers, werkt ook wel maar de kans is iets groter op een slecht contact.
Trouwens, op de laatste foto zit de mantel net niet geknepen. Maar verder niet slecht voor een eerste poging (?).

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 21-03-2022 16:30 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Paitor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Ik weet niet of het uitmaakt, maar het lijkt er op dat je de zelf geknepen kabel wel halfgroen naast blauw en halfblauw naast groen hebt zitten en dit in de WCD niet het geval is?

Maakt opzich niet uit, als de kabel hetzelfde is als het andere eind komt dat wel goed. Is natuurlijk wel verwarrend als je het elke keer net ff anders doet

Wacht even, volgens mij is zn WCD het uiteinde van zn getoonde kabels.. dan maakt het natuurlijk wel uit 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Fore! op 21-03-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Paitor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar de volgorde van de WCD klopt wel als je de getallen volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

De WCD heeft hoe dan ook wel hele lange untwisted draden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Fore! schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Maakt opzich niet uit, als de kabel hetzelfde is als het andere eind komt dat wel goed. Is natuurlijk wel verwarrend als je het elke keer net ff anders doet
In een van de plaatjes zit wel de twist op de paren. Dat kan ook de kabel zijn die de router ingaat aan de andere eind van de WCD. Dus vandaar dat ik het toch even check.
Viper® schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar de volgorde van de WCD klopt wel als je de getallen volgt.
Ik weet niet of het klopt, maar ik zie 3&6 als groen en half groen op de foto. Dat lijkt me niet de situatie van het einde van de kabel

[ Voor 28% gewijzigd door Paitor op 21-03-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:16
Is het wel een koperen kabel, i.p.v. cca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Paitor schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:31:
[...]

In een van de plaatjes zit wel de twist op de paren. Dat kan ook de kabel zijn die de router ingaat aan de andere eind van de WCD. Dus vandaar dat ik het toch even check.

[...]

Ik weet niet of het klopt, maar ik zie 3&6 als groen en half groen op de foto. Dat lijkt me niet de situatie van het einde van de kabel
Nee 3 is half groen en 6 groen, dus dat klopt.
Hij heeft de B standaard gepakt.

Toevallig heb ik net 2 weken geleden ook deze Jung cat6 lopen knijpen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Stap 1 van debuggen, doe het in stapjes. Nu controleer je de aansluitingen van een WCD met een zelf geknepen kabel. Als je nu eens begint met een kabel te gebruiken waarvan je zeker weet dat die werkt. Idealiter een kant en klare CAT6 kabel. Dan kan je daarmee tenminste vaststellen of de WCD nu wel of niet goed is aangesloten.

Zodra de WCD aantoonbaar werkt, ga je je zelf geknepen kabels debuggen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Fore! schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Ik wil graag de kanttekening maken dat de volgorde uitermate belangrijk is! De volgorde zorgt voor een specifieke twist van de aders waardoor deze geen (of minimaal) last hebben van interferentie. Als je maar gewoon een volgorde knijpt kom je vroeg of laat altijd in de problemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Viper® schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Nee 3 is half groen en 6 groen, dus dat klopt.
Hij heeft de B standaard gepakt.

Toevallig heb ik net 2 weken geleden ook deze Jung cat6 lopen knijpen :+
Ok :) Dan heb ik niets gezegd. Maar ik weet wel dat mijn fout altijd zat in ergens een aderpaartje wat zo gedraaid was als ik niet gewilt had. Dus dat is wel altijd mijn go-to voor trouble shooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:15
Kan het zo zijn dat T568A en T568B door elkaar is gebruikt? Zodat er effectief nog maar 2 verbonden paren zijn en je dus niet meer gaat halen dan 100Mbits?
Nooit getest hoor, dit is iets wat ik me nu opeens bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
hang er eens een Laptop aan, de PS5 is picky met kabels.

automation fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
BernardV schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:43:
Kan het zo zijn dat T568A en T568B door elkaar is gebruikt? Zodat er effectief nog maar 2 verbonden paren zijn en je dus niet meer gaat halen dan 100Mbits?
In NL is de B variant gebruikelijk. Het is op basis van de foto's niet te zien of de aders goed zitten, het is flut kabel waar bespaard is op de verf op de helft van de aders.

Op zich is het geen probleem om de A en B aan 1 kabel te hebben, de meeste apparatuur lost dit vanzelf wel op. Maar netjes is het niet en ik raad het af.

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 21-03-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
BernardV schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:43:
Dat heet een crossoverkabel, en alles dat gigabit ondersteunt heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
@TS
Het meest makkelijk is er een kabeltester aanhangen, die verteld je snel wat er aan de hand is. Als je die niet hebt, is er iemand in je omgeving die je kan helpen wellicht?

De Cat6 stekker moet je ook met een goede tang knijpen, kabel en connectors zijn vaak stug waardoor je ze niet stevig genoeg kan knijpen. Een goedkope bouwmarkt tang van 7,95 is geschikt voor Cat5e, maar bij Cat6 laten ze het vaak afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
hcQd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Dat heet een crossoverkabel, en alles dat gigabit ondersteunt heeft daar geen last van.
Is niet specifiek opgelost met Gigabit apparatuur, maar wat je zegt klopt verder wel. De meeste apparatuur vind het prima en heeft zelf door dat ze te maken hebben met een straight of crossover kabel en zullen daar ook prima mee werken.

Netjes is het niet, maar dat is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
Ik ga vanavond nogmaals even met een kabeltester Kijken of alles goed is aangesloten, en anders nogmaals alles opnieuw monteren. Ik heb dit samen met mijn buurman gedaan en bij hem ook alles zo aangesloten… net even wezen kijken bij hem en bij hem precies hetzelfde🤣🤦🏼‍♂️. Ik dacht misschien ligt het aan de wcd. Of hebben we toch slechte kabels gekocht. Zo zonde heb je 1gb kom je niet boven de 100mb uit🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Er kan hier zoveel mis gaan dat je eerst wat meer basis info moet geven om het te kunnen beoordelen, maar het eerste probleem is makkelijk af te leiden van de foto's: Je lijkt een UTP (unshielded) kabel direct naast een elektra kabel te hebben getrokken. Dat levert interferentie op. Zeker als ze het hele tracé gelijk lopen is dat vragen om problemen.

Verder is de vraag wat voor kabel je hebt gekocht? Heb je vaste koperen kern gekocht dan is die bedoeld om af te monteren in de wanddoos. Heb je losse draadjes dan is de kabel bedoeld als patch kabel en niet geschikt om in de wanddoos af te monteren. Losse draadjes trek je ook makkelijk stuk bij het doorvoeren door de buis.

Wat voor RJ45 stekkertje heb je gekocht? Deze zijn er in twee soorten. Geschikt voor vaste koperen kern, of geschikt voor losse draadjes.

Heb je T568A of T568B volgorde gebruikt? Ongeacht dat een crosskabel ook zou moeten werken met moderne hardware, is het niet aan te raden, tenzij je ook echt een crosskabel verbinding wil maken.

Kortom bijna alles zou hier mis kunnen zijn, maar het kan ook alleen eraan liggen dat de kabel direct naast een elektra kabel loopt :)

Onderstaande video vind ik een heel duidelijke video die de basis goed behandeld en is een mooi startpunt:

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 21-03-2022 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:07
Voor dit soort gevallen heb ik dit gemaakt: https://drive.google.com/...fs8AmFt/view?usp=drivesdk

Als je kijkt naar zijn muuraansluiting zie je toch dat de twist er veel uit is. Mss met ontmantelen een ader door geknipt kan ook gebeuren.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
Op de foto,s valt dat niet te zien, draad 4,5,7 of 8 kan alsnog slecht contact maken of kortsluiting, beste is met een kabeltester te testen en heb je die niet dan trek hem maar weer los en doe het opnieuw.

Cat 6 zou prima gigabit moeten kunnen, in zeldzame gevallen is de kabel beschadigd geraakt bij het trekken, desnoods haal je de walloutlet eraf en knijp je even een rj45 stekker eraan.

@Dyckie Cat6a kan al 40gbit aan tot 40 meter.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2022 18:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:48
DukeBox schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:31:
De WCD heeft hoe dan ook wel hele lange untwisted draden.
maar niet zo lang dat hij 100/100 zou doen
dus ik denk een andere reden

zijn al je nics wel 1000 / 1000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
Iedereen bedankt voor de snelle reacties! Aan de hand van het filmpje en ik nogmaals de kleuren combinaties bekeek bedacht ik mij ineens… ik had 4 paartjes maar zoals Eerder iemand al benoemde zit er op mijn draadjes alleen hele kleuren dus geen halve. Ik heb dus paartje wit en oranje gepakt toen paartje wit en blauw maar die witte had van het paartje met groen moeten zijn. Ik heb bij Beiden RJ45 opnieuw gedaan en nu via beiden aansluitingen 800+mb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lionel1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjSuJgfLphLDYHkChy810Sxhmhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFqAsP6nlty2hggx9H3fihL4.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals bedankt allemaal! 👊🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
Nu dacht ik dat alles goed was door de 800+ aan download snelheid, komt me upload niet boven de 30mb uit🤦🏼‍♂️🤣. Weet nu wel zeker dat de rj45 goed zitten. Wat kan dit nou weer veroorzaken🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj3o8S4ixiNaeAsq9vH6rzBY_uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11aLEEdUIBvvKfqXC8GHSoO2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Laatst online: 20:39
Geen speedtest doen via de Playstation maar gewoon via speedtest.net op een laptop ofzo? Dat lijkt me een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
De test was inderdaad beter op me laptop, neemt niet weg dat ik met dezelfde aansluiting op mijn ps5 maar 20mb upload haal. Enig ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiQraiziORtf4xqogANcQ2C0XdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANUZTqT94k2mpT9NdsgoXmYx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Lionel1985 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:53:
De test was inderdaad beter op me laptop, neemt niet weg dat ik met dezelfde aansluiting op mijn ps5 maar 20mb upload haal. Enig ?

[Afbeelding]
Dat is een kwaaltje van playstation volgens mij.. heb ik ook al eerder bij iemand meegemaakt

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lionel1985
Nielless schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Dat is een kwaaltje van playstation volgens mij.. heb ik ook al eerder bij iemand meegemaakt
Oké, dat zit in ieder geval zeggen dat mijn kabels allemaal oké zijn.🤣. Gaat ik even zoeken wat dat af gedaan kan worden want was voorheen gewoon 150 mb toen ik nog andere snelheid had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
boyette schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:11:
[...]