Aankoopadvies [1500-1820] werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtijink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11-2023
Omdat ik binnenkort met een nieuwe baan begin mag ik hiervoor een laptop uitzoeken van max 1500 excl BTW. Bij het uitzoeken zou ik graag nog wat advies willen!

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voor werk gebruikt worden en daarin zal ik code schrijven, dat analyse doen, machine learning modellen trainen (al zullen de complexere dingen niet op dit device gebeuren). Daarom wil ik graag een degelijke hoeveelheid werkgeheugen en rekenkracht. Voorkeur om in ieder geval Windows 10 te hebben (Windows 11 mag ook) en de mogelijkheid om daarnaast Linux te kunnen draaien.

Wat is je budget?
Ik heb een budget van 1500 excl. BTW dus 1815 incl. BTW.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal deze regelmatig meenemen aangezien ik niet alleen thuis zal werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Werkgeheugen moet minimaal 16 GB zijn maar een sterke voorkeur voor 32 GB (of makkelijk voor uitbereiding).
Qua CPU heb ik een lichte voorkeur voor AMD.
Qua GPU heb ik een lichte voorkeur voor een Nvidia GPU.
Ik zou graag mijn huidige tas behouden, waarin een laptop met maximaal 15,6 inch scherm past. Daardoor valt het scherm dus tussen de 13 en 15,6 inch.

Opties die ik zelf had gevonden die mij interessant leken waren de volgenden:
pricewatch: HP Omen 15-ek1490nd
pricewatch: Lenovo ThinkPad P14s Gen 2 (21A0005EMH)
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-45-R35W

Een andere optie die ik nog overweeg is de Dell XPS (zie onderstaand) waarbij het nadeel wel is dat deze 16 GB RAM heeft.
https://www.dell.com/nl-n...5-9510-laptop/bn95103sb11

Ik heb zelf weinig ervaring met de verschillende schermen en hoeveel verschil je merkt in het gebruik daarvan dus ervaringen op dit gebied zijn waardevolle informatie voor mij. Ook op het gebied van accuduur en verbruik vind ik het lastig om deze laptops te vergelijken.

Graag hoor ik jullie adviezen. Ik wil het liefste in de komende twee dagen een beslissing maken welke er besteld moet worden!