Ook wij zijn ons aan het oriënteren voor zonnepanelen door de hoge energie prijzen en aantrekkelijke terugleververgoeding.
Reeds heb ik 2 offertes ontvangen en zou ik graag van de kenners hier willen weten of het goede offertes zijn en/of er nog verbeterpunten of aandachtspunten zijn.:strip_exif()/f/image/ot41iBgavFrvJ9L8Hdc0CW4l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DDqDKO67d75rGlcoCA2S7hck.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sySgQj4GnC2LET3DQm8v6Il1.jpg?f=fotoalbum_large)
De voorkant op N-O heeft 2 dakdoorvoeren, maar deze zijn voor de MV en rioolbeluchting.
Deze ga ik vervangen door ventilatie pannen zodat ook hier geen schaduw valt en de panelen erover heen kan leggen.
Hier zit een verbouwing tussen vanaf eind april en vanaf juli zijn we de Quooker en Bora kookplaat gaan gebruiken, dus verbruik zal nog iets hoger liggen.
:strip_exif()/f/image/P097fKQZT1wJ6juHOL4IaOZm.jpg?f=fotoalbum_large)
-15x JA Solar JAM60S21-370MR (Full Black)
-SolarEdge HD Wave SE5000H
-15xS440 Optimizer
Prijs bruto €6697 - 1.20 w/p
Deze hebben over mijn kleine dakraam gelegd omdat ik deze eerst wilde verleggen naar de voorkant.
Maar ivm te veel werk ga ik dat toch maar niet doen.
Offerte moet nog aangepast worden door hun.
Offerte 2
:strip_exif()/f/image/UIh6KFkueVj5YEZSdec2svFK.jpg?f=fotoalbum_large)
14x Jinko JKM395N-6RL3-B
Goodwe GW5K-DT G2
Bruto prijs: € 5.145,00 - 0.93 w/p
Ik neig sterk naar offerte 2 aangezien ik mijn inziens geen schaduw heb, en dus ook niet genoodzaakt ben om met SolarEdge te werken.
Ik heb offerte 1 gevraagd om een nieuw legplan te maken zodat mijn dakraam kan blijven zitten, en om zonder SE te werken.
Op de offerte zit ik nog te wachten.
Kenners hier nog op of aanmerkingen op?
Is de Goodwe GW5K-DT niet te veel voor 2 dakvlakken en kan ik beter of met de Gw4k?
Reeds heb ik 2 offertes ontvangen en zou ik graag van de kenners hier willen weten of het goede offertes zijn en/of er nog verbeterpunten of aandachtspunten zijn.
Foto's
:strip_exif()/f/image/ot41iBgavFrvJ9L8Hdc0CW4l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DDqDKO67d75rGlcoCA2S7hck.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
:strip_exif()/f/image/sySgQj4GnC2LET3DQm8v6Il1.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Tuin staat op het Z-W en heeft geen last van schaduw.De voorkant op N-O heeft 2 dakdoorvoeren, maar deze zijn voor de MV en rioolbeluchting.
Deze ga ik vervangen door ventilatie pannen zodat ook hier geen schaduw valt en de panelen erover heen kan leggen.
Jaarverbruik
Van maart '21 tot februari '22 hebben we ongeveer 3700 kWh verbruikt.Hier zit een verbouwing tussen vanaf eind april en vanaf juli zijn we de Quooker en Bora kookplaat gaan gebruiken, dus verbruik zal nog iets hoger liggen.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
+- 6k budget, en wil graag het dak zo vol mogelijk leggen.Wie gaat het project uitvoeren
Bedrijf.Bijhouden van data
Standaard uitlezen, hoeft niet op paneel niveauReeds verkregen offertes
Offerte 1::strip_exif()/f/image/P097fKQZT1wJ6juHOL4IaOZm.jpg?f=fotoalbum_large)
-15x JA Solar JAM60S21-370MR (Full Black)
-SolarEdge HD Wave SE5000H
-15xS440 Optimizer
Prijs bruto €6697 - 1.20 w/p
Deze hebben over mijn kleine dakraam gelegd omdat ik deze eerst wilde verleggen naar de voorkant.
Maar ivm te veel werk ga ik dat toch maar niet doen.
Offerte moet nog aangepast worden door hun.
Offerte 2
:strip_exif()/f/image/UIh6KFkueVj5YEZSdec2svFK.jpg?f=fotoalbum_large)
14x Jinko JKM395N-6RL3-B
Goodwe GW5K-DT G2
Bruto prijs: € 5.145,00 - 0.93 w/p
Regio
Noord Brabant.Ik neig sterk naar offerte 2 aangezien ik mijn inziens geen schaduw heb, en dus ook niet genoodzaakt ben om met SolarEdge te werken.
Ik heb offerte 1 gevraagd om een nieuw legplan te maken zodat mijn dakraam kan blijven zitten, en om zonder SE te werken.
Op de offerte zit ik nog te wachten.
Kenners hier nog op of aanmerkingen op?
Is de Goodwe GW5K-DT niet te veel voor 2 dakvlakken en kan ik beter of met de Gw4k?
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
:strip_exif()/f/image/dmSOSIGzUCYk5wooYMNDsa2W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dyjhgR4l0MMSlm9BfjhgWppZ.jpg?f=fotoalbum_large)