Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51
Probleem op het werk waar ik niet zo goed uit kom.

We hebben een Roundcube mailserver waarbij meerdere personen van hetzelfde mailadres (via outlook) gebruik maken en ondervinden daarbij het volgende probleem.

Als individuele gebruikers mails, binnen de OUTLOOK omgeving, verplaatsen naar bijvoorbeeld een andere map dan wordt dit niet op de server gesynchroniseerd. Als de gebruiker rechtsreeks via de webinterface een map aan maakt of wijzigt wordt dit wel gesynct met de outlook van de gebruikers.

Het lijkt er dus op dat er alleen vanuit de server naar gebruikers wordt gesynct en niet van gebruiker naar server, met uitzondering van het verwijderen van mails en verzenden, deze komen wel bij iedereen terecht.

In de webinterface valt niet veel aan te passen.

Moet ik het aan de "outlook" kant zoeken en zo ja waar dan ? En dan ook bij iedere gebruiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de zekerheid: er wordt wel gebruik gemaakt van bijv. IMAP en niet van POP?

Ik heb nooit wat met Roundcube gedaan dus kan verder niet veel meedenken. Anders dan dat ik het mogelijk ga verplaatsen van CSA naar de server-buren als blijkt dat het inderdaad een serverside- / beheerskwestie is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51
Jazeker, ik heb on outlook de mailboxen als IMAP aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zal ws. een serverside iets zijn voor de beheerder ervan, dus ik verplaats even van CSA naar SWS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Noppesnada schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:37:
We hebben een Roundcube mailserver
Die bestaat niet.
Je moet even duidelijker zijn in je verhaal.

Roundcube = webmail = website die je mail toont.
Outlook = of software op je pc of de webmail van Microsoft (lekker verwarrend).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar