DNS-records instellen voor/tijdens verhuizing van domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Mijn vraag is waarschijnlijk heel makkelijk voor iemand die er vaker mee te maken gehad heeft.

Ik heb al vaker domeinen verhuisd, inclusief website en e-mail. Ik heb er nu voor het eerst mee te maken dat een domein verhuisd moet worden, waarvan de e-mail extern ondergebracht is. Ik moet dus de DNS-records t.b.v., in dit geval, Exchange Online overnemen.

Hoe gaat dat normaliter in zijn werk? Kan ik de DNS-records al inkloppen terwijl de verhuizing verwerkt wordt? Ik kan mij ook indenken dat dit per provider varieert. Waar kan ik op rekenen, en zijn er nuttige tips om onderbreking van de e-mail te voorkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 22:22

OverloadOfRed

Bla, blabla

Als je 0.0 downtime moet hebben kan je het best even contact opnemen met de nieuwe domeinboer.

Je kan vaak wel de DNS records alvast invoeren als je nog wacht op de verhuizing, gewoon alle records overnemen die je ziet om niks belangrijks te missen, maar je hebt een (kleine) kans dat die worden gereset op het moment van verhuizen.
Vaak genoeg gezien dat nameservers gereset worden naar de 'standaard' van de domeinboer na verhuizing en het kan even duren voordat je daar achter komt.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Je kunt ook kijken of je de TTL van de huidige records tijdelijk kunt verlagen, zodat deze minder lang in DNS-cache blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Bedankt voor de tips.

Verlagen van de TTL zou toch niet zoveel uit moeten maken? Inhoudelijk blijven de records immers hetzelfde.