Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemal007023
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb google nest thermostaat gekocht en geïnstalleerd, nu heb ik het getest door op het heatlink knop te klikken maar mijn thermostaat gaat niet uit. Hieronder kunt u zien dat de kabels wel verbonden zijn met aan/uit, dit was al zo namelijk toen ik mijn ketel ging openen. Ik zie wel dat ik opentherm heb, alleen weet niet of dat handig is!

RAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-MUf-xEiizfO38pocisjq_WlYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMrRuGDJ5rxRqP7xzQ6459z4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbAEboW0mzetV98jGVsKMvpGZng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fELkoLxuRyGJyZKIJgbeaphc.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Kemal007023 op 21-03-2022 14:14)

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
wat mij opvalt is dat bij de ketel de draden op 4-5 zit aangesloten terwijl in de legenda eronder staat dat: 6-7 voor aan-/uit kamerthermostaat is. Dat vervolgens de draden naar de Open Therm voor de heatlink zijn aangesloten. Deze moeten naar 2-3 voor aan-/uit (op de heatlink) of OT1 en OT2 voor opentherm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemal007023
Als ik de elektriciteit aan zet gaat mijn ketel automatisch aan en gaat dan vervolgens niet meer uit door op de heatlink te klikken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Nu online
wat mij opvalt is dat bij de ketel de draden op 4-5 zit aangesloten terwijl in de legenda eronder staat dat: 6-7 voor aan-/uit kamerthermostaat is. Dat vervolgens de draden naar de Open Therm voor de heatlink zijn aangesloten. Deze moeten naar 2-3 voor aan-/uit (op de heatlink) of OT1 en OT2 voor opentherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemal007023
Wat is verstandiger? Gewoon standaard aan/uit of opentherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 13-05 19:33
Kemal007023 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:51:
Wat is verstandiger? Gewoon standaard aan/uit of opentherm?
Opentherm heeft altijd de voorkeur

Ik zou dus adviseren de draden in je ketel aan te sluiten op 11-12

[ Voor 14% gewijzigd door Thomasvt op 21-03-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Toekejoeke schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:45:
Zoals ik het zie zitten ze wel op 6 en 7 aangesloten. Links begint het bij 4 en 5 (deze zijn doorgelust zoals ook op het schema staat dat het moet).

@Kemal007023 Echter is het verwarrend wat je precies op de heatlink hebt aangesloten, ot en aan/uit zijn daar namelijk aangesloten. Deze kun je niet onderling wisselen.

Zoals al is gezegd heeft OT altijd de voorkeur.

Echter denk ik niet dat op de knop van de heatlink drukken de cv ketel uit zet, maar dat de knop is om te synchroniseren met de Google nest thermostaat. Ik kan deze knop echter niet in de handleiding terug vinden dus ik weet het niet zeker.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1