Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor kantoorwerk: verslagen maken, (grote) Excels bewerken, surfen, remote desktop ...
Niet allemaal super zwaar, denk ik.
Wat is je budget?
Tot € 1500, ongeveer (ben zelfstandige).
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Werk helft van de tijd bij klanten, andere helft thuis / intern waar ik een extra scherm heb.
Daarom: thin & light.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel heb ik een Lenovo Thinkpad Yoga 14 van +- 6 jaar oud.
Altijd zeer tevreden van geweest, daarom dat mijn voorkeur terug hiernaar uit gaat.
Huidige laptop is voor het meeste nog snel genoeg, maar wil deze doorschuiven naar de kinderen.
Specs:
Vereisten:
- Belgische laptop, dus Azerty
- Geen numpad
- 14"
- Touchsreen niet noodzakelijk
- 512 Gb ssd
- 16 Gb RAM lijkt me handig voor toekomst
Ik wil kunnen docken met USB-C (tegenwoordig standaard, denk ik).
Ik heb wat rondgekeken en volgende laptops spreken me aan:
- Thinkpad T14S Gen 2
- Yoga Slim 7i pro
- Thinkbook 14s Yoga
Ik wil met deze laptop opnieuw verschillende jaren verder kunnen, zonder veel last te hebben.
Ik ben absoluut niet meer bezig met specs van cpu's e.d., dus geen idee wat het verschil is tussen, vb:
- Intel® Core™ i5-1135G7-processor van de 11e generatie (2,4 GHz maximaal 4,20 GHz)
- Intel Core i7-1165G7 Processor (2.80 GHz up to 4.70GHz with Turbo Boost)
Buiten dat i7 beter is dan i5
.
Ben al een tijdje aan het kijken en twijfelen. Wil altijd de beste laptop, tot ik de prijs zie en me bedenk dat ik dat allemaal niet nodig heb
.
Ik heb ook nog gekeken naar Dell / HP, maar dan kan ik helemaal niet meer kiezen.
Iemand die me enkele goede modellen kan aanwijzen.
Gebruiken voor kantoorwerk: verslagen maken, (grote) Excels bewerken, surfen, remote desktop ...
Niet allemaal super zwaar, denk ik.
Wat is je budget?
Tot € 1500, ongeveer (ben zelfstandige).
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Werk helft van de tijd bij klanten, andere helft thuis / intern waar ik een extra scherm heb.
Daarom: thin & light.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel heb ik een Lenovo Thinkpad Yoga 14 van +- 6 jaar oud.
Altijd zeer tevreden van geweest, daarom dat mijn voorkeur terug hiernaar uit gaat.
Huidige laptop is voor het meeste nog snel genoeg, maar wil deze doorschuiven naar de kinderen.
Specs:
code:
1
2
3
4
| Processor Intel(R) Core(TM) i7-5500U CPU @ 2.40GHz 2.39 GHz Installed RAM 8,00 GB System type 64-bit operating system, x64-based processor Pen and touch Touch support with 10 touch points |
Vereisten:
- Belgische laptop, dus Azerty
- Geen numpad
- 14"
- Touchsreen niet noodzakelijk
- 512 Gb ssd
- 16 Gb RAM lijkt me handig voor toekomst
Ik wil kunnen docken met USB-C (tegenwoordig standaard, denk ik).
Ik heb wat rondgekeken en volgende laptops spreken me aan:
- Thinkpad T14S Gen 2
- Yoga Slim 7i pro
- Thinkbook 14s Yoga
Ik wil met deze laptop opnieuw verschillende jaren verder kunnen, zonder veel last te hebben.
Ik ben absoluut niet meer bezig met specs van cpu's e.d., dus geen idee wat het verschil is tussen, vb:
- Intel® Core™ i5-1135G7-processor van de 11e generatie (2,4 GHz maximaal 4,20 GHz)
- Intel Core i7-1165G7 Processor (2.80 GHz up to 4.70GHz with Turbo Boost)
Buiten dat i7 beter is dan i5
Ben al een tijdje aan het kijken en twijfelen. Wil altijd de beste laptop, tot ik de prijs zie en me bedenk dat ik dat allemaal niet nodig heb
Ik heb ook nog gekeken naar Dell / HP, maar dan kan ik helemaal niet meer kiezen.
Iemand die me enkele goede modellen kan aanwijzen.