Hotspot op iPhone verliest verbinding met iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ik maak een hotspot met mijn iPhone 12 voor mijn iPad Pro 2021.

Als ik mijn iPad voor een korte periode (minuten) niet gebruik is de verbinding weer verbroken, niet meer zichtbaar, en moet ik de hotspot weer uit- en aanzetten op de iPhone om weer verbinding te kunnen maken.

Dit bestaat al heel lang. Het is heel vervelend om elke keer weer deze stappen te doorlopen. Is er al een oplossing voor deze bug?

Normaal gebruik ik mijn Android telefoon voor de hotspot, dan blijft het uren actief, maar helaas heeft KPN op mijn Android niet overal een goede dekking.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Hoe staat je telefoon ingesteld?
Wat heb je al geprobeerd en gedaan?

Als je op internet zoekt vind je een aantal zaken om na te lopen of te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
corporalnl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:42:
Hoe staat je telefoon ingesteld?
Wat heb je al geprobeerd en gedaan?

Als je op internet zoekt vind je een aantal zaken om na te lopen of te proberen.
Er zijn nauwelijks (twee schuifjes) instellingen. Ik heb ‘maximaliseer compatibiliteit’ maar aangezet. Maakt ook niks uit. Ik heb verder ook niks kunnen vinden helaas.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dank voor de suggestie. Deze basis stappen zijn mij al bekend.
4. KEEP PERSONAL HOTSPOT SCREEN ON
Werkt wel, maar zie ik niet als een oplossing. Je zou verwachten dat er veel meer mensen dit probleem ervaren. Het zou ook kunnen zijn dat Apple gebruikers niet weten hoe het op Android werkt en deze bug niet herkennen. Als ik met mijn S20 een hotspot maak, dan blijft de verbinding actief totdat ik het zelf uitzet.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Ik heb gisteren een groot gedeelte van de dag zitten werken via de hotspot van mijn iPhone, deze viel nergens weg. Dus volgens mij is het geen Apple bug maar iets geks in jouw setup. Er is wel een optie die kijkt of er een beter netwerk beschikbaar is (zie https://support.apple.com/en-us/HT202831) dus vertel eens iets meer over je setup, kan het hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Archer_VC10 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:02:
Ik heb gisteren een groot gedeelte van de dag zitten werken via de hotspot van mijn iPhone, deze viel nergens weg. Dus volgens mij is het geen Apple bug maar iets geks in jouw setup. Er is wel een optie die kijkt of er een beter netwerk beschikbaar is (zie https://support.apple.com/en-us/HT202831) dus vertel eens iets meer over je setup, kan het hiermee te maken hebben?
Welke informatie is relevant?

Het werkt perfect met een Samsung S20 en mijn iPad Pro 12.9 2021
Het werkt slecht met een iPhone SE 2020 (oude toestel) en ook de iPhone 12 (nieuw toestel) in combinatie met mijn iPad Pro 12.9 2021.

Energiebesparingsmodus staat uit.
Databesparingsmodus staat uit.

Als ik wil verbinden met de iPhone, dan moet ik 'Anderen mogen verbinden' (onder hotspot) even uit- en aanzetten. Anders vind mijn iPad de iPhone niet. Verbinden gaat dan prima, maar als ik de iPad even niet gebruik (de verbinding actief houdt), dan is de verbinding verbroken. Ik moet dan weer dezelfde handeling uitvoeren. Met mijn Samsung ziet hij meteen de Hotspot en blijft ook verbonden totdat ik het zelf actief uitzet.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met iPhone 13 pro. Zou de provider dit misschien blokkeren op iPhones? Ik heb KPN.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Op mijn Samsung heb ik KPN, maar op de iPhone (waar ik dus problemen mee heb) heb ik T-Mobile.

Specs van pc

Pagina: 1