Onbekende leiding in slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meyndie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-05-2022
Wij gaan ons eerste huis kopen binnenkort. Nou hebben we in 1 van de slaapkamers deze leidingen gevonden. Onze eerste reactie was dat dit vloerverwarming was. Echter staan deze op de eerste verdieping dus dat leek ons wel weer gek.
Bij famillie en vrienden krijgen we veel verschillende antwoorden, de een zegt dat het een soort verdeler is en de ander zegt dat het vloerverwarming is.
Heeft iemand deze leidingen wel is eerder gezien die mij zou kunnen vertellen wat deze leidingen zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPTzPfi4AxYQFeCHNP4IR-uEAS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YAPrrC2fGLv4XWwi2rMaMSKS.jpg?f=user_large ?

Beste antwoord (via meyndie op 20-03-2022 23:18)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:29
Dat is een verdeler voor radiatoren. Als het goed is zie je die slangen bij de radiatoren op die verdieping weer boven de vloer uit komen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Leidingen naar de radiatoren die door de vloer liggen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • Beste antwoord

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:29
Dat is een verdeler voor radiatoren. Als het goed is zie je die slangen bij de radiatoren op die verdieping weer boven de vloer uit komen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-01 13:59
heb je 4 radiatoren op de boven verdieping? Want ik denk ook dat het voor de radiatoren boven is.

• meyndie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-05-2022
alwind schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:14:
heb je 4 radiatoren op de boven verdieping? Want ik denk ook dat het voor de radiatoren boven is.
Er zijn op deze verdieping inderdaad 4 radiatoren. Nu ik google op radiator verdeler zie ik ook meteen hier een plaatje van. Dus voor mij mystery solved. Dank allen :)

Verwijderd

Xander schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:02:
Leidingen naar de radiatoren die door de vloer liggen?
Ja, dit heb ik tijdens de bouw van ons huis ook zien gebeuren.

Bijzonder veel leidingen, met name elektra, werden gewoon vlak onder de ruwe betonvloer gelegd.

Ook verwarming; wij hebben stadswarmte welke binnenkomt in de meterkast en de verdeler voor vloerverwarming in de trappenkast. Echter zit het toilet tussen de meterkast en de trap en is ook hier de aanvoer van de verdeler gewoon onder de vloer gejast. Gevolg? Altijd lekker warme voetjes tijdens het toiletgebruik beneden.

Geen idee hoe oud het huis van OP is en hoe de bouw in de tussentijd veranderd is, maar het is dus niet ongehoord om toevoer van verwarmingselementen in de vloer te verwerken.

En uiteindelijk is het alsnog een beetje vloerverwarming... Toch?
Pagina: 1