Display voor MacBook Pro 2021

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Ik ben van plan om de MacBook Pro te kopen en wil die graag aansluiten aan een beeldscherm die ook 120hz aankan.

Ik vind bijvoorbeeld het XDR scherm van Apple erg mooi ook omdat hij XDR heeft. Alleen €6000 voor een display gaat mij wat te ver.

Wat raden jullie aan als alternatief display die ook XDR heeft en 120hz aankan?

Hoor graag en alvast bedankt!

Alle reacties

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:56
XDR zoals Apple aan biedt met een mini-LED backlight is nog erg zeldzaam. Welk aspect van XDR vind je belangrijk? Kleurweergave? Helderheid? Contrast? En heb je wensen qua formaat, beeldverhouding en/of resolutie?

Hier is in ieder geval een lijstje met monitoren die minimaal 100 Hz ondersteunen en HDR600-certificatie of hoger hebben: https://tweakers.net/moni...2H2GfUJdBj63pnDpHfZV41Vr_

• Marsdortmond
Ja vind ik erg lastig. Ik heb de MacBook Pro 16 inch 120hz met xdr scherm gekocht en zou eigenlijk willen weten welke scherm(en) voor deze MacBook het beste is. Liefst wil ik dus hetzelfde soort XDR als de MacBook Pro 16 inch en 120hz omdat dat ook bij op deze computer zit. Wat raad je dan aan? Want de studio display die net uit is, heeft maar 60 en geen xdr. Misschien even wachten tot er een scherm komt met miniled en 120hz? Of zijn er genoeg perfecte schermen die in de buurt komen van XDR pro scherm van Apple? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

• Marsdortmond
Niemand die kan helpen?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:56
@Marsdortmond
Liefst wil ik dus hetzelfde soort XDR als de MacBook Pro 16 inch en 120hz omdat dat ook bij op deze computer zit.
Het MacBook Pro scherm is echt cutting edge, het is simpelweg nog niet in andere producten te verkrijgen anders dan het Pro Display XDR. Er is een handje vol schermen met Mini LED backlight die enigszins vergelijkbaar zijn, maar peperduur.

Als je én een hoge resolutie én een hoge verversingsnelheid én HDR (met Mini LED dus) wilt, praat je over schermen van €3000+. Hier een lijstje.

Ik zou persoonlijk voor een LG 27UP850-W gaan. Degelijk 27-inch 4k scherm van LG met redelijk hoge contrastratio en accurate kleuren. Ondersteund DisplayHDR 400, verwacht daar niet te veel van qua helderheid, maar het kan dus wel softwarematig overweg met HDR signalen. Ook zit er een USB Type-C poort als videoaansluiting die je laptop ook kan opladen.

• Marsdortmond
Super! Dankjewel, heel fijn dit.
Pagina: 1