RGB Fans + WiFi/BT uitbreiding voor FD Meshify 2 Compact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 13:56
Eigenlijk was ik van plan geen RGB kast te bouwen. Maar nu blijkt dat ik het toch wel leuk vind, het volume en de prestatie van de fans volgens de reviews beter kan en de kast onverwacht op het bureau komt te staan (de beugel onder het bureau is te klein en ik vind hem te zwaar/kostbaar om in zo'n beugel te hangen) wil ik toch betere en meer fans. Liefst RGB. Tevens komt het Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 moederbord zonder ingebouwde WiFi en Bluetooth en ben ik daarom op zoek naar een goede PCIe WiFi/Bluetooth kaart.

Stock worden er bij de Fractal Design Meshify 2 Compact 3 fans meegeleverd: 2x 140mm voor die de lucht naar binnen blazen en 1x 120mm achter die de lucht naar buiten blaast. Van wat ik begrepen heb moet het aantal fans dat naar buiten blaast minimaal gelijk zijn aan die het naar binnen blazen. Dus dat is al niet helemaal juist.

Ik zoek een?
  • Vervanging van de stock fans van de case, liefst RGB en stiller en sowieso meer/beter dan nu
  • Goede PCIe WiFi/Bluetooth kaart
Wat is je budget?
~150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien er ook een Dark Rock Pro 4 van be quiet! in zit heb ik de voorkeur voor fans van hetzelfde merk. De PCIe kaart liefst van Gigabyte zodat die matched met het moederboard.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Foto/video en gaming.

Zelf heb ik al wat dingen gezocht en wil ik vooral weten of ik hiermee een goede keuze maak. Een simpele bevestiging kan dus al voldoende zijn maar opmerkingen zijn uiteraard welkom!

Het idee is om 2x 140mm vooraan te plaatsen, 1x 140mm boven en 1x 120mm achter.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1NetwerkadaptersGigabyte AORUS GC-WBAX210€ 54,45€ 54,45
1Ventilatorenbe quiet! Light Wings 120mm PWM Single Pack€ 22,99€ 22,99
1Ventilatorenbe quiet! Light Wings 140mm PWM Triple Pack, 140mm€ 65,99€ 65,99
Totaal€ 143,43

Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:01
Waarom geen moederbord met wifi ingebouwd?

Er zijn er zeker een aantal die dat hebben

https://tweakers.net/moed...YB02wuriyNf7ZmvLImM3Vv7Qs

[ Voor 54% gewijzigd door freaky35 op 20-03-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
Ja, achteraf misschien toch logischer maar dat is nu te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
Niemand die verdere info kan geven over goede RGB fans? Of zijn deze gewoon goed en een prima upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
De light wings zijn gezien de reviews goede fans, zeer stil zelfs vergeleken met de vorige fans van bequiet. Geen verkeerde keuze. Alleen
Van wat ik begrepen heb moet het aantal fans dat naar buiten blaast minimaal gelijk zijn aan die het naar binnen blazen.
weet ik niet waar je dit vandaan haalt. Je wil meestal juist meer fans die lucht naar binnen blazen om zo een negatieve druk te voorkomen wat voor meer stof zal zorgen. Bovendien zal die regel niet opgaan als de fans verschillende diameters hebben. Maar het kan sowieso geen kwaad om 2 fans achter te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:01
Steem schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:08:
Niemand die verdere info kan geven over goede RGB fans? Of zijn deze gewoon goed en een prima upgrade?
Ik heb de Be quiet light wings.

Kwaliteit is goed,qua airflow vind ik ze wel minder als de non rgb silent wings 3.
Ik heb er 12 stuks (light wings dus)van volgens mij in mijn systeem nu zitten :+

Ik heb geen ervaring met bv Corsair of de Lian LI.
Die laatste hebben trouwens wel een heel mooi systeem, wat een kabelbende voorkomt.
En dat krijg je snel met veel fans,lol/

De high speed variant is voor bv radiators en luchtkoelers, dat je daar wel rekening mee houd ,die je nu hebt geselcteerd zijn bedoeld als casefan

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 24-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
@gevulde koek Ik had deze video gebruikt maar daar zeggen ze wat jij zegt dus ik heb het verkeerd onthouden: YouTube: How To Build A PC - Step by Step (Full Build Guide)

Bedankt voor jullie reacties!

Pagina: 1