Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen met 4k, 120Hz ervaring.
Ben nu al een tijdje op de PS5 aan het wachten, echter is deze nog steeds niet leverbaar. En vind 800 voor zo'n console een beetje zonde.
Twijfel nu om een gaming laptop of desktop aan te schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 2000 | denk niet dat 2e hands ~ 1000 gaat lukken om 4k op 100Hz te draaien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG CX 55" 4k 100Hz
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard zaken, minimaal 8 cores. 32GB RAM (16GB ga ik overheen, weet niet of dat al nodig is voor de meeste games)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, stilte en wellicht compactheid gewenst gezien deze in de ruimte van de TV komt te staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter wat compact en stil. Alleen zo'n desktop wegwerken in een TV kastje is qua koeling ook niet ideaal.
Ga je overklokken?
Ja, kan leuk zijn, altijd wel gedaan als hobby. Geen pre.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat zijn jullie ervaringen met het gamen op een OLED televisie ? Ik kan slecht de meerwaarde inschatten PC vs PS5 bijvoorbeeld. Nu kan ik met een gaming PC veel hogere kwaliteit halen. Maar de prijs/kwaliteit van de PS5 is natuurlijk beter, mits deze leverbaar is.
Twijfel is voornamelijk Desktop vs laptop. Wil graag die 100Hz+ halen, dus 4k + high zal prima zijn. (LG TV heeft g-sync)
Als desktop kan dat prima 2e hands:
V&A aangeboden: Game pc/ RTX 3080 Ti / Ryzen 7 5800X 8-core/ Gaming computer
Als laptop dacht ik hieraan: pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G15 GA503QS-HQ019T
Zit natuurlijk wel performance verschil met de mobile en desktop versies van de GPU.
Zat dus te denken aan een RTX3080 aangezien 4k op 100Hz behoorlijk zwaar is.
Nadeel van de gamePC is dat ik hem niet als PC kan gebruiken. Omdat ie naast de TV komt met slecht bereikbare muis en toetsenbord.
Games die ik graag wilde doen:
- Elden Ring
- Horizon Forbidden West
- Dying Light 2
- God of War Ragnarok
Gamen met 4k, 120Hz ervaring.
Ben nu al een tijdje op de PS5 aan het wachten, echter is deze nog steeds niet leverbaar. En vind 800 voor zo'n console een beetje zonde.
Twijfel nu om een gaming laptop of desktop aan te schaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 2000 | denk niet dat 2e hands ~ 1000 gaat lukken om 4k op 100Hz te draaien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG CX 55" 4k 100Hz
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard zaken, minimaal 8 cores. 32GB RAM (16GB ga ik overheen, weet niet of dat al nodig is voor de meeste games)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, stilte en wellicht compactheid gewenst gezien deze in de ruimte van de TV komt te staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter wat compact en stil. Alleen zo'n desktop wegwerken in een TV kastje is qua koeling ook niet ideaal.
Ga je overklokken?
Ja, kan leuk zijn, altijd wel gedaan als hobby. Geen pre.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat zijn jullie ervaringen met het gamen op een OLED televisie ? Ik kan slecht de meerwaarde inschatten PC vs PS5 bijvoorbeeld. Nu kan ik met een gaming PC veel hogere kwaliteit halen. Maar de prijs/kwaliteit van de PS5 is natuurlijk beter, mits deze leverbaar is.
Twijfel is voornamelijk Desktop vs laptop. Wil graag die 100Hz+ halen, dus 4k + high zal prima zijn. (LG TV heeft g-sync)
Als desktop kan dat prima 2e hands:
V&A aangeboden: Game pc/ RTX 3080 Ti / Ryzen 7 5800X 8-core/ Gaming computer
Als laptop dacht ik hieraan: pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G15 GA503QS-HQ019T
Zit natuurlijk wel performance verschil met de mobile en desktop versies van de GPU.
Zat dus te denken aan een RTX3080 aangezien 4k op 100Hz behoorlijk zwaar is.
Nadeel van de gamePC is dat ik hem niet als PC kan gebruiken. Omdat ie naast de TV komt met slecht bereikbare muis en toetsenbord.
Games die ik graag wilde doen:
- Elden Ring
- Horizon Forbidden West
- Dying Light 2
- God of War Ragnarok
[ Voor 9% gewijzigd door mirno op 20-03-2022 18:19 ]
我的名字是Mirno