Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 07:47

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Topicstarter
Inleiding en uitleg:
Zoals de titel schetst, ben ik aan het twijfelen over de opslagruimte van de smartphone die ik wil aanschaffen.

Het gaat om een Samsung S21 FE die ik op het oog heb. Deze telefoon wil ik gaan gebruiken voor de standaard functies, maar ook voor het maken van filmpjes van mijn kunstwerken. Het filmen met een smartphone bevalt mij erg, maar ik wil naar een telefoon die goed filmt in 4K modus zodat ik meer kan croppen zonder kwaliteitsverlies op het moment dat ik uiteindelijk naar 1080p beeld exporteer. Mijn laptop is snel genoeg om 4K video te bewerken.

De S21 FE heeft geen uitbreidbaar geheugen, dus ik wil een goede keuze maken kwa opslag omdat ik deze telefoon toch wel redelijk wat jaartjes wil gaan gebruiken.

Nu heb ik geen ervaring met de grootte van 4K videobeelden, maar van wat ik zag moet ik rekenen op ongeveer 1Gb per minuut. Daar komt bij dat ik ook las dat de system software al rond de 30Gb in beslag neemt. Tel daar apps en een beetje muziek bij op (rond de 10Gb), en je bent al 40Gb kwijt.

De vragen die ik heb:
Zijn hier mensen die hun telefoon ook gebruiken voor 4K filming, en wat is jullie ervaring wat betreft opslag?

Waarom heb jij voor 128Gb of 256Gb gekozen?

Modellen in dit topic:
128Gb
pricewatch: Samsung Galaxy S21 FE, 6GB ram, 128GB opslag, Grafiet

256Gb
pricewatch: Samsung Galaxy S21 FE, 8GB ram, 256GB opslag, Grafiet

[ Voor 13% gewijzigd door Ohmarinus op 21-03-2022 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik heb 128 GB wat voor mij genoeg is.

Mijn advies, extrapoleer ruimte voor je filmpjes .kun je extrapoleren op basis van je huidige gebruik. Idem voor foto's.
Bij dan alsnog twijfel, koop de meeste ruimte. Beter mee dan om verlegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:51
als je werkelijk van plan bent te gaan filmen is het makkelijk, 256gb.
wat is het prijsverschil?
wat zijn de alternatieven? (stel je pakt 128 en je komt tekort, wat kan je dan doen)

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 20-03-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Topicstarter
99ruud99 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:32:
als je werkelijk van plan bent te gaan filmen is het makkelijk, 256gb.
wat is het prijsverschil?
wat zijn de alternatieven? (stel je pakt 128 en je komt tekort, wat kan je dan doen)
Thanks, ja het is voor mij een beetje gissen want met mijn huidige telefoon heb ik nog niks op 4K gedaan omdat het er gewoon niet super uit komt en de storage een beetje is volgelopen in de jaren. Plus dat de huidige phone slechts USB 2 heeft en dan is het kwa files overzetten echt niet te doen met 4K opnames.

Verschil tussen 128 en 256Gb is ongeveer 75 euro. Overigens heeft de 256Gb versie ook 8Gb ram ipv 6Gb, dus de opslag is niet het enige dat toeneemt. Is dat een schappelijk extra bedrag?

En als ik tekort kom, dan is de oplossing dus bestanden overzetten, maar dat zal bijvoorbeeld op een weekend weg niet kunnen.

Edit:
Ik zie net dat de 256Gb versie nog wat in prijs gezakt is. Dus ik ga deze bestellen. Uiteindelijk is het verschil dan slechts 40 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 21-03-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:51
Dat is zeker waard, 40 euro voor dubbel opslag en 2 GB ram extra :)

Vergeet niet
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=GZFCVHASBR7HE 200 euro extra inruilwaarde
Of
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=ZBC74VPWUZBBD 75 euro cashback

@Ohmarinus

[ Voor 60% gewijzigd door 99ruud99 op 21-03-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:26:
Dat is zeker waard, 40 euro voor dubbel opslag en 2 GB ram extra :)

Vergeet niet
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=GZFCVHASBR7HE 200 euro extra inruilwaarde
Of
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=ZBC74VPWUZBBD 75 euro cashback

@Ohmarinus
Yep, die 75 euro cashback ga ik zeker doen, was ik van op de hoogte, thanks. Helaas krijg je bij de S21 FE specifiek maar 50 euro inruilkorting. Mijn oude telefoon is nog wel wat meer waard denk ik, dus daar ga ik geen gebruik van maken. Volgens mij moet je dan ook bij Samsung direct de telefoon afnemen, en daar is de S21 FE weer stukken duurder dan bij Belsimpel, waar ik het apparaat nu heb gekocht. Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1