Macbook Pro of Mac Studio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een macbook van mijn werk maar wil zelf ook een prive laptop aanschaffen. Mijn werk laptop valt tevens zonder aan de oplader te hangen binnen een half uur uit, waardoor ik het fijn zou vinden om een goede mac te hebben voor prive gebruik.

Nu de mac studio uit is ben ik benieuwd wat een betere aankoop zou zijn. Een Mac studio met scherm of een Macbook Pro? Het fijne van de Macbook pro is dat hij een XDR scherm heeft en een 120 gefresh rate wat ik in de winkel duidelijk merk t.o.v. mijn werk macbook uit 2020.

Aan de andere kant is de Mac Studio net uit. Die een stuk goedkoper is. Echter moet ik wel een scherm hierbij kopen en het nadeel is dat ik de Mac studio niet portable kan meenemen.

Ik ben erg in dubio. Ik gebruik mijn mac enkel en alleen voor films kijken, internet e.t.c dagelijks gebruik. Dus geen video editor of andere heftige programma's. Wel ben ik van de gebruikerservaring en vind daarom snelheid (liefst zo min mogelijk wachten bij laden van programma's e.t.c) en mooi beeld erg belangrijk.

Mijn vraag aan jullie is het volgende (en redelijk persoonlijk maar zou toch graag jullie mening willen):

1) Zouden jullie voor een Mac Studio kiezen met een extern scherm of eerder een Macbook Pro (met eventueel extra scherm voor in huis)?

2) In het geval van een Macbook Pro welke raden jullie dan aan om de beste snelheid en beste beeld performance te krijgen (voor mijn gebruik: films kijken, internet e.t.c.)? Moet ik voor de Ultra gaan of voldoet een M1Pro al voor beste perfomance, snelheid en beeld?

Als ik een Mac Studio neem met extra beeld heb ik mijn laptop van werk nog voor gebruik buiten huis. Als ik Macbook Pro zou nemen heb ik echt een goede laptop die ik overal mee naartoe kan nemen maar zou ik er naar alle waarschijnlijkheid ook nog wel een extra scherm bij willen kopen (omdat dit thuis fijn werken is met 2 schermen)

Hoor graag en erg bedankt alvast :) .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Ik vraag me af waarom je naar de top Apple producten aan het kijken bent, terwijl je niets meer doet dan wat algemene dagelijkse taken die op zowat elke computer kunnen. Zowel de Macbook Pro als de Mac Studio zijn gewoon zwaar overkill.

Zowel de Macbook Air als de iMac (afhankelijk van of je laptop of desktop wenst) voldoen gewoon prima voor al je eisen.

En inderdaad, een persoonlijke keuze: ik zou sowieso voor de laptop gaan omdat dit het beste bij mijn gebruik past. Als je voor de Macbook Air kiest, heb je nog 1200 euro voor een scherm te kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Thanks voor je bericht. Klopt inderdaad dat voor mijn gebruik een Air of imac voldoet. Echter merk ik wel dat de pro of studio qua gebruikerservaring echt een stuk sneller zijn. Daarbij is de MacBook Pro ook 120hz wat mijn iPhone 13 heeft en een XDR scherm wat ook een mooie beleving is.

Kortom, klopt idd dat het niet nodig is voor mijn gebruik maar het gevoel dat je merkt bij gebruik (snelheid, instant laden van pagina’s en programma’s etc) is iets wat ik wel echt merk en waarde aan hecht.

Als ik dan kies voor een MacBook Pro vraag ik me af of er een groot verschil te merken is tussen M1 Pro chip of M1 Max op dat gebied?

En wat voor scherm zou je aanraden? De XDR is echt belachelijk duur van Apple. Is er een alternatief die echt mooi beeld heeft?

Hoor graag en thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
Ik kan me niet voorstellen dat je bij jouw normaal gebruik verschil merkt tussen de Macbook Pro 14 en de Mac Studio. Ik snap wel dat de Macbook Pro 14 een betere gebruikerservaring (qua alle randzaken zeg maar) oplevert dan de Macbook Air M1 dus ik zou aanraden om voor de "goedkoopste" Macbook Pro 14 te gaan als ik jou was.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Nee klopt ik bedoel ook ten opzichte van de imac of MacBook Air. Maar als ik voor de MacBook Pro zou gaan zou er voor mijn gebruik geen verschil zitten in de M1 Pro chip en M1 Max chip?