Wij hebben een huis gekocht en daar moet een aantal dingen aan verbouwd worden. Ik heb hieronder ook details van de offerte geplaatst maar het gaat op hoofdlijnen over het volgende:
Totale kosten voor de werkzaamheden komen uit op 148k (met daarin zeer veel stelposten).
Dit is veel geld maar krijg er niet echt een gevoel bij of dit teveel geld is voor het werk wat moet gebeuren. Ik hoop dat iemand hier een beter gevoel bij heeft en wat feedback kan geven over hoe realistisch dit is :-)
Paar specifieke vragen:
/f/image/zKb8m7M4yUb39jUC0qS98ENZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3PEfStNqbBOKCPtYBTmffD3F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RZbmYa4DijfHgxb16HHbEnzu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dBNRM4XVyPUf7DiXKy2Q3LK9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9eQYs1LTB0ZkM4ep4fFpiaD4.png?f=fotoalbum_large)
- Doorbreken keukenmuur voor het creeren van een open keuken
- Verwijderen van de badkamer en plaatsen nieuwe badkamer incl. bijkomend werk voor leidingen, electra e.d.
- Verwijderen en plaatsen van 2 nieuwe toiletten (incl. weghalen oude tegelwerk, nieuwe tegelen, stuccen, electra e.d.)
- Vloer verwijderen in serre en egaliseren
- Schilderen en stuccen van de volledige woning
Totale kosten voor de werkzaamheden komen uit op 148k (met daarin zeer veel stelposten).
Dit is veel geld maar krijg er niet echt een gevoel bij of dit teveel geld is voor het werk wat moet gebeuren. Ik hoop dat iemand hier een beter gevoel bij heeft en wat feedback kan geven over hoe realistisch dit is :-)
Paar specifieke vragen:
- Toiletten - 6k voor het renoveren hier van - lijkt me veel zelfs met hoge plafonds van 3 meter. Dit zou gaan om alles weg te halen en het plaatsen van nieuwe spullen incl. tegels op de vloer & grond en stuc & schilderwerk. Iemand een idee bij de kosten voor iets dergelijks (geen gouden kranen of toiletpot)
- Risico post - Wat vragen gesteld aan de aannemer en het is een soort van post onvoorzien blijkbaar waar je als er geld van overblijft niks van terugziet... Hoe werkt dit normaal gesproken.
- Hoe gaan jullie om met alle stelposten? Probeer je daar vantevoren een afspraak over te maken dat als we hier overheen gaan dat er dat er dan een seintje komt en wat als je eronder blijft? Alles afrekenen op basis van gedaan werk? Lijkt me lastig om dit te kunnen beoordelen.
/f/image/zKb8m7M4yUb39jUC0qS98ENZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3PEfStNqbBOKCPtYBTmffD3F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RZbmYa4DijfHgxb16HHbEnzu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dBNRM4XVyPUf7DiXKy2Q3LK9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9eQYs1LTB0ZkM4ep4fFpiaD4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1e4r4zyJSLqKKnqGqcRwgEe7.png?f=fotoalbum_large)
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson