radio in de schuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subtiel
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-04-2022
beste allemaal,

Ik heb een jvc stereo toren in mijn schuur geplaatst met 5 boxen op verschillende plaatsen doorgelust. geluid gaat via audiocast m5 dat via een aux ingang loopt.Er is glasvezel aanwezig in de schuur.
De radio is afgekeurd door de verzekering en nu moet er iets anders verzonnen worden. ik wil graag de bestaande boxen behouden. heeft iemand een idee dat er een ip 55 of hoger radio bestaat waarbij ik de bestaande boxen kan blijven gebruiken?
Of heeft er iemand een ander prima betaalbaar idee? Ik heb gekeken naar bv google nest hub maar dit werkt niet op bestaande boxen.õok gedacht aan standaard bouwradio deze kan zover ik weet niet gekoppeld worden met meerdere boxen

graag hulp!

groet subtiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
IP55 = spuitwaterdicht én stofdicht. Er is geen enkele radio waar je externe luidsprekers op kan aansluiten die hieraan voldoet.

Weet je ook waarom 'de verzekering' de radio heeft afgekeurd?
Wat voor een soort verzekering heb je?
Wat is de onderbouwing voor de vraag om 'IP55 of hoger'?

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 20-03-2022 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben nog geen enkel geval tegengekomen waarbij een verzekering zeurde omdat er een stereotoren of radio in een schuur stond.
Hoezo zijn ze überhaupt komen kijken of achter die stereo gekomen?

Sowieso, als je er elke keer de stekker uit trekt zal er weinig aan de hand zijn lijkt me. Da's niet heel anders dan een elektrische grasmaaier oid.

Ik snap echt het probleem niet, maar ook de oorzaak niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
plastic bak om radio heen maken, waar je gaatjes inboort voor de kabels (en die dan weer aftapen / krimpkous / rubbertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subtiel
De radio is afgekeurd vanwege de stoffige omgeving icm brandgevaar bij de electrische keuring die sinds kort verplicht is.

Wat zou jullie advies zijn om een schuur van muziek te voorzien waar glasvezel aanwezig is? Ik heb er echt tekort verstand van om een goede keuze te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Subtiel op 20-03-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien kan je eerst antwoord geven op de vragen van @TBTL?

Waarom heeft "de verzekering" überhaupt gekeurd, en waarom moet je IP55 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subtiel
@TBTL en @gwystyl radio is afgekeurd op brandveiligheid
ik heb een brandverzekering bij interpolis op dit moment waar eind 2022 verplicht is een electra keuring te hebben,
Een ip55 is geadviseerd omdat deze stof en spat waterdicht zijn, Vanwege de stoffige omgeving geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:47
Klopt het dat de keuring gedaan wordt in verband met bedrijfsvoering vanuit de schuur? Wat is de regelgeving als de versterker stof vrij geplaatst wordt (gesloten kast, al dan niet met ventilatie naar buiten voor koeling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik weet niet of een autoradio IP55 is maar over het algemeen gaan die wel beter om met condens en koude omgevingen. (al willen sommige niet aan gaan als het te koud is om problemen te voorkomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Schuur een keer schoonmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09 18:58
Zolang je 'boxen' zegt wordt het terecht afgekeurd

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:00
je zou kunnen kijken naar speakers voor een atex ruimte. Al dit soort speakers zijn gemaakt voor chemische ruimtes waar eventueel explosieve gassen aanwezig kunnen zijn en daarom produceren ze geen vonken en moeten ze waterdicht zijn vanaf ip54. Speakers met hogere ip waardes zijn er ook.

Hoe je ze moet aansturen en hoe ze klinken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De speakers zijn geen probleem?

Dan zoek je alleen een manier om je versterker in een geventileerde ip55 kast te zetten. Is een (gebruikte) outdoor patch kast een optie?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk: ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken dit.
Ik snap dat een verzekering een elektrische keuring zou kunnen willen. Prima.
Nu is het afgekeurd. Dan knikker je die radio buiten, laat je de boel herkeuren en done.
Of je dan die radio weer terugzet: zal de verzekering worst wezen. Ze willen dat vinkje kennelijk hebben.

Bevreemdt me nog steeds dat het nodig is trouwens. Ik ben het echt nog nooit tegengekomen. Ook heel benieuwd wat voor schuur dit is, of dit bedrijfsmatig is, en waarom die keuring uberhaupt vereist was.
Als ik mijn verzekering bel omdat ik verhuis naar een nieuwe woning dan hoef ik alleen adres op te geven en is het klaar. Dus waar dit dan specifiek vandaan komt.....ik snap het echt niet.

Andere workaround is trowuens gewoon andere verzekeraar bellen die niet zo moeilijk doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1