Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zijn er al Tweakers die deze player hebben en hoe ze deze ervaren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLqy53aDRYsVMKuPbmYZqLgUagQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxqQ403yzlPjPVSxxYVpJHz9.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ziezotec.nl/v...tch&___from_store=english

[ Voor 50% gewijzigd door NoahAmber op 20-03-2022 11:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet direct als speler onder deze naam maar wel als Leyf Wzone en die box lijkt (behoudens de extra uitgebreide afstandsbediening), eigenlijk hetzelfde apparaat te zijn. Iig vwb specificaties en (bijna) uiterlijk. Hoewel onderstaande afbeeldingen doen vermoeden dat er een aansluiting ontbreekt (AV uit), die zit er wel degelijk op bij het apparaat wat ik hier heb liggen. Dit apparaat kost via Amazon.de op dit moment zo'n €70,- Ik vraag mij wel af wat die "aparte" VU+ software/app behelst, uit pure nieuwsgierigheid ;)

Heb je er wat specifieke vragen over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgD5L9GoI8vciRjg7f0oIQVtEAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzOPKsA0364FjrPJOPqSpRWN.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ken het ding niet. Maar lees hier: https://www.totaaltv.nl/t...roid-tvspeler-met-extras/ dat deze veel lijkt op een andere speler die hier: https://www.amazon.nl/You...Fntegreerde/dp/B08Y95QGZ7 inderdaad voor een prijs te koop is in de range die @hardware-lover noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals @S1NN3D laat zien (en dat lijkt vwb model zelfs één op één te zijn), zijn er zoveel van dit soort boxjes die onder diverse namen op de markt worden gebracht. Het loont daarom beslist om goed rond te blijven kijken want het kan soms erg veel geld schelen. Kan me niet voorstellen dat alleen die extra afstandsbediening het verschil gaat maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:57:
Niet direct als speler onder deze naam maar wel als Leyf Wzone en die box lijkt (behoudens de extra uitgebreide afstandsbediening), eigenlijk hetzelfde apparaat te zijn. Iig vwb specificaties en (bijna) uiterlijk.
Denk dat het verschil in prijs met die YaY is de extra dongle voor SmartIptv. Je hebt de YaY ook zonder die dongle en dan komt die overéén met dat boxje wat jij benoemt

Smart IPTV
En dan die merkwaardige USB-dongle in de verpakking. Uiteindelijk blijkt dat deze extra streamingmogelijkheden met zich meebrengt. Zo wordt het met deze dongle mogelijk om via de protocollen HTTP, UPD, RTP en RTSP video naar de YAY GO PRO te streamen

Met de Vu+ app zou je bv het boxje op de slaappkamer kunnen zetten en dan vanaf de VU decoder rechtstreeks kunnen streamen de lineaire kanalen van die decoder. Iets in die richting denk ik .

Volgens TotaalTv en andere sites lijkt de kwaliteit die het boxje geeft uitstekend. Ook in 4K. Zou het ook nog verschil maken dat de YaY officieel is gecertificeerd door google, omdat men rept dat de box ook Youtube 4K doet?

De reden van dit topic was dan ook ondermeer te achterhalen of dat ook idd zo is. Kennelijk is dit ding nog vrij nieuw zodat er nog niet veel ervaringen zijn... Misschien moet ik m maar eens aanschaffen. De VU+ decoders zijn in ieder geval ook van prima kwaliteit. .. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NoahAmber op 22-03-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Denk dat het verschil in prijs met die YaY is de extra dongle voor SmartIptv. Je hebt de YaY ook zonder die dongle en dan komt die overéén met dat boxje wat jij benoemt.
Ik kwam prijzen tegen van rond de €100,- zonder de extra afstandsbediening en dongle (de NON Pro uitvoering)? Dat scheelt dan toch nog zo'n €30,-?
Smart IPTV
En dan die merkwaardige USB-dongle in de verpakking. Uiteindelijk blijkt dat deze extra streamingmogelijkheden met zich meebrengt. Zo wordt het met deze dongle mogelijk om via de protocollen HTTP, UPD, RTP en RTSP video naar de YAY GO PRO te streamen

Met de Vu+ app zou je bv het boxje op de slaapkamer kunnen zetten en dan vanaf de VU decoder rechtstreeks kunnen streamen de lineaire kanalen van die decoder. Iets in die richting denk ik.
Nou, dat is hetgeen waar ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar ben, wat ze daar nu eigenlijk mee bedoelen?

Voor alle duidelijkheid, een VU+ benaderen en te kunnen gebruiken op een Android TV box zoals omschreven, is nu ook al mogelijk bij gebruik van de juiste app(s). TVgids, alle TV kanalen, opnames, enz., dus daarom vraag ik mij af wat er nu meer beschikbaar zou komen.
Volgens TotaalTv en andere sites lijkt de kwaliteit die het boxje geeft uitstekend. Ook in 4K. Zou het ook nog verschil maken dat de YaY officieel is gecertificeerd door google, omdat men rept dat de box ook Youtube 4K doet?
De boxen die nu door mij en @S1NN3D zijn aangehaald hebben dezelfde certificering, en daarmee ook dezelfde mogelijkheden. YT in 4k (HDR) is al voor menig Android TV box probleemloos mogelijk, dat is niets nieuws.
De reden van dit topic was dan ook ondermeer te achterhalen of dat ook idd zo is. Kennelijk is dit ding nog vrij nieuw zodat er nog niet veel ervaringen zijn... Misschien moet ik m maar eens aanschaffen. De VU+ decoders zijn in ieder geval ook van prima kwaliteit. .. ;)
De boxjes draaien prima, ze zijn ook eigenlijk niet zo nieuw, dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij ze nog niet kent. Van het "VU+" labeltje zou ik mij in dit geval niet al teveel voorstellen, jij wordt daardoor een beetje op het verkeerde been gezet. De bouw"kwaliteit" zal gelijk zijn aan de box die door @S1NN3D is gedeeld en dat geldt eveneens voor de prestaties van deze boxen. Uitstekend bruikbaar als streaming apparaat maar ook niet meer dan dat, ze zitten nog steeds ver van een Shield TV 2019 Pro af, maar die kost ook vele €'s meer.

Nog even om het toch gezegd te hebben. Deze boxen beschikken niet over een nieuwere chipset waarmee de nieuwe AV1 codec ook toegepast kan worden. Die Android TV boxjes/sticks zijn er inmiddels al wel, om nog maar eens duidelijk te maken dat het hier niet werkelijk om "nieuwe" technologie gaat.

Edit: ter extra verduidelijking, dit betreft dus allen het model SEI600[xxx] van SEI Robotics, er staan er daarvan totaal 8 op de pagina waarnaar ik link. Uiterlijk vaak verschillend, hardware (inhoudelijk) gelijk. Wat niet wil zeggen dat ze allen voorzien zijn van dezelfde Android TV OS Build, daar kan een draai aan zijn gegeven door de aanbieder.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 22-03-2022 14:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:37:
[...]

[...]

Nou, dat is hetgeen waar ik eigenlijk het meest nieuwsgierig naar ben, wat ze daar nu eigenlijk mee bedoelen?

Edit: ter extra verduidelijking, dit betreft dus allen het model SEI600[xxx] van SEI Robotics, er staan er daarvan totaal 8 op de pagina waarnaar ik link. Uiterlijk vaak verschillend, hardware (inhoudelijk) gelijk. Wat niet wil zeggen dat ze allen voorzien zijn van dezelfde Android TV OS Build, daar kan een draai aan zijn gegeven door de aanbieder.
Lijkt mij gewoon een app waar je illegaal of semi illegaal naar IPTV zou kunnen kijken.

Die site van SEI is wel interessant, die laat dus eigenlijk zien dat er veel van hetzelfde is, maar met een andere naam

Deze Yay is per saldo dus gewoon één van de velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Lijkt mij gewoon een app waar je illegaal of semi illegaal naar IPTV zou kunnen kijken.

Die site van SEI is wel interessant, die laat dus eigenlijk zien dat er veel van hetzelfde is, maar met een andere naam

Deze Yay is per saldo dus gewoon één van de velen.
Aangezien het apparaat ook via Amazon e.d. aan te schaffen is, verwacht ik niet dat het voorzien is van een of andere schimmige IPTV oplossing. Sommige boxen krijgen een aangepast Android TV OS waarbij er standaard het e.e.a. is toegevoegd m.b.t. TV kijken. Vooral in Duitsland zie je dat regelmatig. Ik heb 2 verschillende boxjes/sticks die voorzien zijn van dat soort software. Je moet er een (legaal) TV abonnement voor aangaan wil je van de extra software gebruik kunnen maken (lukt officieel niet voor Nederland).

Los van die software zijn de standaard Android TV apps ook gewoon te gebruiken.

Voorbeeldjes;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No4jWJRB3o0yzKy4kjvdE9Vq_bE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ImPTts14iDxZt5yHaq45gRkB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93FD3wal09WRD8Xb5nYGxGiw8IA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GJWxNENcSL01S7n4NLyyuRhr.jpg?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:03

gsm

Ik heb deze gekocht maar krijg de 2e afstandbediening niet gepaired kan iemand mij dat uitleggen ?
Er staat in de handleiding dat ik de back + home knop ingedrukt moet houden tot het rode lampje snel gaat knipperen maar wat is de home knop en wat is de back knop en moet je op het kastje soms ook nog iets doen want ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet al knippert het lampje wel
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Back en Home zijn het pijltje terug en het huisje (home dus ;) ).

Koppelen doe je binnen de Android TV instellingen bij Bluetooth, waar de andere afstandsbediening ook te vinden is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Bedankt het is gelukt _/-\o_ , ik wist niet dat het via instellingen moest. :)
Weet je ook wat de menu knop is ?
Jammer dat de handleiding zo beknopt is en dan ook nog in het Engels en Duits :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gsm, menu voor wat?

Maar een knopje met meerdere streepjes boven elkaar, doet dat iets wat je wilt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Weer bedankt, het was de knop met de 3 streepjes maar die werkt nu pas nadat ik de 2e afstandbediening heb gepaired, hoe dan ook ik ben goed geholpen en het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gsm heel fijn 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Toch nog even een vraagje, kan je bepaalde zenders in de groep favorieten plaatsen ?
Zo ja hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gsm schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:46:
Toch nog even een vraagje, kan je bepaalde zenders in de groep favorieten plaatsen ?
Zo ja hoe ?
Voor welke app vraag je dit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Netflix en ze wil de gratis Zweedse zenders SVT zien en die ook in favorieten zetten alles in één map.
Ik weet nog niet hoe ze SVT kan zien op de YAY maar dat zien we later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gsm, Netflix werkt niet echt als een TV zender maar binnen een Netflix profiel kun je wel films en series toevoegen als "favorieten".

Netflix kan je als kanaal ook toevoegen aan je Android TV startscherm.

Maar misschien kun je, via youtube bijv., eens wat filmpjes opzoeken hoe het eea te doen.

De SVT app kan vanuit de Play Store worden geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2023 19:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

OK ik ga eens stoeien, kan niet veel fout gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm

gsm

Resetten naar fabrieksinstelling heb ik gevonden

[ Voor 41% gewijzigd door gsm op 08-02-2023 19:14 ]

Pagina: 1