Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Ik zoek een?
Koelkast voor twee mensen in een flat.
we zoeken naar een koel-vriescombinatie

Wat is je budget?
0,- tot 600,- euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een koelkast om eten en drinken te koelen, maar ook om een pizza en brood in te kunnen vriezen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Modellen van 140 tot 160 cm

pricewatch: Medion MD 37339
pricewatch: Medion MD 37298
pricewatch: Miele KD 26052 ws

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is ideale grootte voor twee mensen?
Koelkast van 180 of 200 cm kunnen ook, maar in een flat haal dat ontzettend veel daglicht weg.
Koelkast komt bij het raam te staan, waarbij de deur richting het aanrecht open gaat. We hebben al daar afstanden tussen muur en aanrecht gemeten (In een dicht en een open toestand).

Trein?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > HHW

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 20-03-2022 11:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:52
wat is voor jou belangrijk?
stilte, verbruik, gebruiksgemak?
Ik vond zelf zo'n flessen-houder van ijzer echt de beste uitvinding ooit.
Wil je een staand model, met diepvries eronder? of een tafelmodel? of inbouw?
Ik zou gewoon winkel inlopen, en er daar een kopen.

ps koelkastvoor raam is nooit leuk: welke windrichting (zuid is helemaal lachen). Is een rolgordijntje een optie ?

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 20-03-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 17:24
Gezien je nickname zou ik voor de Medion gaan :P

Ik zou gewoon even de Mediamarkt inlopen en eentje kopen die je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 13:50
Is er in de keuken niet een inbouwkast die jullie kunnen gebruiken?
Deur eruit, koelkast erin. bovenop de koelkast is dan nog plaats voor bijv. een combimagnetron
Dan kan je wel een flinke koelkast plaatsen. De meeste tafelmodel koelkasten hebben namelijk maar een klein vriesvak, en meestal zijn die niet diep genoeg voor diepvriespizza's.

Als je echt alleen maar een tafelmodel koelkast kan plaatsen kan je nog kiezen om een aparte vrieskast te plaatsen waar je elders nog ruimte hebt. Als je een eigen afgesloten fietsenkelder hebt kan je die zelfs daar plaatsen.
Nadeel is dat je dan naar beneden moet om een pizza of brood uit de vriezer te halen natuurlijk. Het kleine vriesspul (ijs, half brood e.d.) kan dan in het vriesvakje in de keuken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
pricewatch: Siemens KG36VVWEA

Een Siemens nu voordelig bij de Wehkamp.

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 20-03-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:31
Liebherr was altijd erg goede kwaliteit koelkasten/vriezers, niet zeker hoe huidige modellen presteren.

pricewatch: Liebherr CTP 3016 Comfort

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zelf zou ik ook nooit meer een vriezer zonder no-frost nemen, de meerprijs is het meer dan waard.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:00
Punten die ik mij bedenk:

- Kijk naar de grote van de vriezer. Deze heb ik in mijn ééntje sneller gevuld dan het hele koelkast gedeelte. Etenswaar ligt wat langer in het vriesgedeelte dan in de koelkast, dus de ruimte vult snel. Het is handig om naast je pizza's wat brood, restmaaltjes, ijs, groente etc. in te kunnen vriezen.
Mijn eigen ervaring met en één persoon een koelvriescombi van 1.78, het vriesgedeelte is op moment van schrijven voor 75-80% gevuld, koelgedeelte voor 25-30%. (Vers koop ik niet meer dan 3 dagen vooruit)

-> Selecteer in de pricewatch een koelvriescombi met vriesgedeelte onder, deze vriesgedeeltes zijn groter en ik zou wellicht vanwege bovenstaande toch een 1.78 overwegen met 2 personen.

- Let op energieverbruik, met de huidige energieprijzen kan een zuiniger model zich redelijk rap terugverdienen.

- Indien open keuken, let op geluidsproductie.

- Daarnaast zal beter geïsoleerd model minder vaak/lang aanslaan op een dag, dus minder tijd een geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:15
Wat de ideale grootte is hangt natuurlijk van jullie eet- en boodschappenpatroon af. Eet je relatief veel groent en fruit? Ga je één of meermaals per week boodschappen doen? Bier, fris of witte wijn liefhebbers? Et cetra.

Een koelkast met een inhoud van ~ 170 liter is over het algemeen voldoende voor 2 personen, dan heb je ook relatief ruimte over voor meerdere flessen.

Wanneer je de meeste bang for the buck wilt, zit je bij Beko goed. Dit merk biedt een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding en bij de selective serie krijg je momenteel 5 jaar fabrieksgarantie.

De Beko RDSA240K31WN is dan met jullie wensen een goede keus. De Beko RCHA270K30WN biedt no-frost en een grotere vriesruimte.

Verder biedt Bosch/ Siemens ook een relatief goede prijs-kwaliteitverhouding. Je zou dan de Bosch KGV33VWEP of de Bosch KGV332WEA kunnen overwegen, zijn beide luxer uitgevoerd dan de genoemde Beko modellen, maar ook wat hoger.

Wanneer je een wat luxere (denk o.a. aan no-frost, ventilatie, nauwkeurige temperatuurregeling, geluid, fresh-zone) koel-vriescombinatie wilt kom je automatisch uit bij de grotere modellen en ene hogere prijsklasse.

Imo zijn Miele en Liebherr overpriced, waarbij Miele niet meer het merk is wat het is geweest en je voor Liebherr te veel betaald in het segment waarin jij aan het shoppen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Ik heb gekozen, ik hoop dat ze het kunnen leveren.
Die Siemens is weliswaar erg groot.
Ik ken Beko niet en ik ken Medion niet als koelkastmerk.
Miele en Liebherr zijn inderdaad goede ijskastmerken. Maar de prijs is ook daar gigantisch hoog.

[ Voor 66% gewijzigd door MedionAkoya op 20-03-2022 23:48 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
Welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Siemens KG36VVWEA

Maar of dat slim was......op Tv-programma Radar hoorde ik dat een gemiddelde koelkast per jaar 140 euro aan energie kost.

Sodeknetter, ik heb daar niet op gelet. Tweakers rekent natuurlijk met prijzen met 0,23 euro per kWh.
En dat is ....Energiekosten per jaar €45,20 bij 226kWh

En nu is de huidige kWh-prijs bij Vattenfall voor nieuwe klanten ongeveer 0,57 euro per kWh is.
En dan ben je 113 euro kwijt per jaar bij 226kWh.

https://www.stroomkosten.net/

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 22-03-2022 10:58 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

MedionAkoya schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Siemens KG36VVWEA

Maar of dat slim was......op Tv-programma Radar hoorde ik dat een gemiddelde koelkast per jaar 140 euro aan energie kost.

Sodeknetter, ik heb daar niet op gelet. Tweakers rekent natuurlijk met prijzen met 0,23 euro per kWh.
En dat is ....Energiekosten per jaar €45,20

En nu is de huidige kWh-prijs bij Vattenfall voor nieuwe klanten ongeveer 0,57 euro per kWh is.
En dan ben je 113 euro kwijt per jaar.
Dat is geen slecht verbruik voor een moderne koel/vriescombinatie. Wat stel je als alternatief voor? Alleen lang houdbaar blikvoer eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Ik heb de koelkast een tijd geleden teruggestuurd. Hij is veel te groot voor in de keuken.
Siemens is 65 diep en 60 breed en hierdoor is looppad heel smal.
Miele en AEG hebben koelkasten die 55 cm diep zijn.
En Inventum is 58 cm diep

Trein?

Pagina: 1