Laminaat is tegen de muur gegaan en kraakt

Pagina: 1
Acties:

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Door familie is er laminaat gelegd, op zich bijna overal goed alleen dat ene plekje bij de doucheruimte. Op 2 plekken stoot de laminaat tegen de plint (een vaste plint die op de grond is bevestigd door de woningbouw) en een stukje (3 cm) tegen de hoek van een deurkozijn. Ik kan de laminaat oppakken, om eruit te halen, ik weet alleen niet of dat lukt aangezien er dan direct spanning komt op de andere delen. Voor het gemak plaats ik een foto, ik denk dat dit meer zegt dan 1000 woorden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdpzwxSCov00fSY8vqhRvtQpB7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yiJcg7wrHTovi0uZmRUQXiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cNXqc8Tk6sm_dyZfeMrhLZisfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WT7TsbT9uByrfEhY9cLoJOiH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PHyYVTSLgj5EZ_jRvrvtZT2Knw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scmTje11qU816HJoiuTPDsHG.jpg?f=fotoalbum_large

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ken je iemand met een Dremel of andere multitool? Dan kun je zo een stukje weg zagen / doorslijpen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Met een multitool even die planken een paar mm inkorten en dan ben je er vanaf :)

https://www.gereedschapce...ereedschap/multitool.html

Xbox Live ID:Notna8310

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Laatst met een hamer en beitel hier het uitgezette laminaat een stukje ingekort. Je ziet het onder de plint toch niet terug.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:46
Paar keer goed snijden met een scherp en stevig Stanley mes langs een lineaal en je bent er ook door.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En leg gelijk daarna plinten ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Dank allen, inderdaad, plintjes komen zeker nog, ik zit nu te twijfelen of ik een multitool zal kopen, want ik weet niet of ik dat ding vaker zal gebruiken, stanley vind ik lastig, dan moet je wel erg hard drukken, beitel heb ik zelf ook aan gedacht, ben alleen bang dat het hout dan splijt. Dremmel is misschien nog een optie, komt vaker voor dat ik zo een ding wil kopen...

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:01
Hier ook met een scherpe beitel en hamer gedaan. Gaat prima. Dicht bij de rand beginnen dan zie je er niets van onder een plint.

• Marco_Dijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-12 19:33
Hi Loek6000

Ik heb dit probleem zelf eerder ook ervaren nadat ook mijn laminaat (ondanks goed acclimatiseren) toch behoorlijk was gaan uitzetten.

Zoals de anderen aangeven is een Multitool een goede optie. Zelf had ik al de BOSCH PMF-220CE in mijn bezit: Deze sloeg zich er kranig doorheen en is niet duur :)

Ik heb gewerkt met zowel een invalzaagblad als segmentzaagblad. Dit hangt een beetje af van waar en hoe je wilt zagen (Doorgaans meegeleverd met een multitool).

NB: Zelf moest ik vrij veel corrigeren en lag er onder de ondervloer beton. Mijn zaagbladen sleten daardoor aanzienlijk snel af.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

loek6000 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:49:
Dank allen, inderdaad, plintjes komen zeker nog, ik zit nu te twijfelen of ik een multitool zal kopen, want ik weet niet of ik dat ding vaker zal gebruiken, stanley vind ik lastig, dan moet je wel erg hard drukken, beitel heb ik zelf ook aan gedacht, ben alleen bang dat het hout dan splijt. Dremmel is misschien nog een optie, komt vaker voor dat ik zo een ding wil kopen...
Kom op, zo moeilijk is dit niet! Kwestie van doen 💪

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12 09:12
Stanley mes en een liniaal zou ik mee beginnen.

Verwijderd

Oscillerende multitool. Heb een jaartje terug zo'n super goedkoop ding besteld via bol.com. Kostte me 40 euro, maar wat een ideaal ding is dat.

Ik twijfel ook altijd of ik bepaald gereedschap wel moet kopen, "want waar ga ik dat ooit nog meer voor gebruiken". Maar achteraf wordt dat altijd: "had ik jaren eerder moeten kopen". Ik twijfel ook al een tijdje aan een reciprozaag.... en ik vrees dat dat weer dezelfde situatie gaat worden. Had ik ook al veel eerder moeten kopen. Volgende keer dat ik denk "had ik maar...." koop ik er gewoon 1. Je hebt wel steeds meer ruimte nodig voor je gereedschap, dat is wel een nadeel.

Je kunt ook met een scherp klusmes de toplaag doorsnijden en dan met een beiteltje de rest van het spul wegtikken, maar ik weet al wie er eerder klaar gaat zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2022 10:43 ]

• Rukapul
  • Laatst online: 21:54
Parkside multitool kun je ook goedkoop bij Lidl scoren. Had ik jaren eerder moeten doen.

Verwijderd

Rukapul schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:39:
Parkside multitool kun je ook goedkoop bij Lidl scoren. Had ik jaren eerder moeten doen.
Precies zo'n ding ninderdaad. Voor een incidenteel klusje zou ik gewoon lekker deze kopen voor 35 euro. Als je in de bouw werkt, dan is een duurdere (op accu) wel aan te raden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Het is al 10 keer gezegd, maar de multitool is hiervoor zo'n beetje uitgevonden IMO. Voor zulk sporadisch gebruik volstaat whatever goedkoop ding van Worx ofzo.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07

Dennis1812

Amateur prutser

Al heb je in de tijd dat je naar de Lidl of Karwei (of andere bouwmarkt) gaat dit kleine klusje ook geklaard met een scherp mesje, oude platte schroevendraaier, bijtel of elk ander enigzins scherp object.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42
Je kan ook via bijvoorbeeld PeerBy een multitool huren. Ik ken ook gevallen waarbij de verhuurder het apparaat komt brengen en zegt "ik doe het wel even" ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
loek6000 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:49:
Als je eenmaal iets hebt ga je het vaker gebruiken.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55
Waarom iemand een tool laten kopen? Dit is toch gewoon op te lossen door een paar planken eruit, met decoupeer randje eraf en weer terugleggen? 5 min werk.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[tweakermodes]
De rechtsbijstandverzekering bellen, nooit zo accepteren, familie lid terug laten komen of royeren.

Serieus, paar planken eruit clicken en iets beter pas zagen. Oscillerendemultitool kan ook, maar probeer hem dan te lenen.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:40
platte schroevendraaier en hamer werkt ook wel en heeft vrijwel iederreen wel in huis

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55
twain4me schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:17:
[tweakermodes]
De rechtsbijstandverzekering bellen, nooit zo accepteren, familie lid terug laten komen of royeren.

Serieus, paar planken eruit clicken en iets beter pas zagen. Oscillerendemultitool kan ook, maar probeer hem dan te lenen.
Haha. Valt mij mee dat er nog niemand heeft gezegd: “Wat zei jouw familielid zelf toen je hem vroeg naar deze situatie?” 🤪

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:07
hammer+scherpe beitel(niet te grote beitel) tik je het er zo af, wordt wel wat lelijker maar komt een plint op waardoor je het niet terug ziet. gereedschap kost geen drol en neemt amper ruimte, een multitool gebruik je doorgaans nooit meer en kostbaar.

Een stanley mess heb ik nog nooit van gehoord dat lijkt me erg moeilijk gezien de oppervlaktelaag van kunstof is en niet hout.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 20-03-2022 18:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Rukapul schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:39:
thanks voor je tip! Gelijk gedaan! :D

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 17:02

OverloadOfRed

Bla, blabla

mr_evil08 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:52:
hammer+scherpe beitel(niet te grote beitel) tik je het er zo af, wordt wel wat lelijker maar komt een plint op waardoor je het niet terug ziet. gereedschap kost geen drol en neemt amper ruimte, een multitool gebruik je doorgaans nooit meer en kostbaar.

Een stanley mess heb ik nog nooit van gehoord dat lijkt me erg moeilijk gezien de oppervlaktelaag van kunstof is en niet hout.
Stanleymes gaat ook werken hoor, dat kost je alleen een paar keer mesje afknappen omdat het snel bot wordt, en wat tijd en moeite.
Honderd oppervlakkige sneetjes in het laminaat (met niet al te veel kracht) maakt het echt wel kapot

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Willempie511
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
In mijn ervaring ligt het aan je kwaliteit en dikte van het laminaat. Toen we dun laminaat hadden een paar huizen geleden konden we het inderdaad makkelijk oplossen met een stanleymes. Later lukte dat toch niet en hebben we de planken er heel voorzichtig uitgehaald. Familie kan je inderdaad goed helpen met de klusjes, maar het is niet altijd helemaal zoals je had gehoopt
Pagina: 1