Help..Ik heb een niet meer werkende Ruckus Metroflex 2211

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn vraag
...Beste Tweakers,

Ben in bezit van een repeater Ruckus Metroflex 2211 versterker. Ik weet dat het een ouder apparaat is maar hij werkt telkens hartstikke goed op een camping. Vandaag aangekomen op een kleine camping in Frankrijk waar ik vaker kom en nu krijg ik de melding ( als ik het ip adres van de Ruckus intyp 192.168.30.1 ) de volgende mededeling:192.168.30.1 gebruikt een niet ondersteund protocol. Err_SSL_Version_Or_Sipher Mismatch

WIE O WIE KAN EN WIL MIJ ADVISEREN WAT IK MOET DOEN! Jullie merken wel dat ik hier weinig kaas van gegeten heb. Het lukte altijd maar deze mededeling heb ik nooit gehad. Ik heb antivirus en firewall uitgezet.
Hopelijk komt er een oplossing voor dit probleem. O ja, de wifi op de camping is prima, maar mijn vrouw wil ook op het internet.
Hartelijk dank voor de eventuele oplossing.
Groet, Geertruida

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De browser heeft ondersteuning voor oude SSL versies uitgezet, dat geeft zo'n error.
Oplossing: gebruik even een andere of oudere browser.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
13 jaar oude hardware willen gebruiken met moderne browser is vragen om problemen. Kijk of dat ding up-to-date is of vervangen hem

Een oudere browser met weak chipers zou ik afraden iig.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit echt weer een schoolvoorbeeld van slecht beleid. Nu gaan mensen oudere browsers installeren wat veel gevaarlijker is dan TLS 1.0 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TS hoeft alleen maar even (eenmalig) op de webinterface te komen van zijn eigen apparaat.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Wat een reacties! Hartstikke bedankt. Ik ga een andere browser gebruiken, maar dat kan ik morgen pas doen.
Ik laat het weten.
Fijn weekend voor allen. _/-\o_ ;w ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:55
Koop een nieuwe, dat ding heeft ruim tien jaar zijn werk gedaan, wees dankbaar daarvoor!
Downgraden naar oude browsers om moderne verwachtingen over internet veiligheid te omzeilen vind ik slechte adviezen!

Bijvoorbeeld AVM Fritz!Repeater 1200 AX is een prima vervanginging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Dat ga ik zeker doen, maar dan wacht ik tot ik weer in Nederland ben hoor Martyw
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertruida
Goedenavond,

Daar ik zou laten weten of het gelukt is om hem aan de gang te krijgen laat ik jullie weten dat het gelukt is met de internet explorer 11 van Microsoft, maar ik wil snel een ander kopen. Hierboven wordt de AVM FritzRepeater aangeraden. Ik zou zo graag willen weten of dit de enige goede is of hebben jullie nog een suggestie? Het moet een natuurlijk erg goed apparaat zijn, maar niet te moeilijk in te stellen daar ik van camping naar camping trek. Wie o wie heeft nog een ander apparaat aan te raden? Heel graag en vast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
@Geertruida ik zou geen repeater kopen maar een WISP. Dan kun je direct je internet doordelen als je bv 1 code voor 1 apparaat hebt

Een bekende hiervoor is de engenius hotspot extender, compleet met waterdichte buitenantenne

https://m.wifishop.nl/kla...pot-extender-verschillen/

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 20-03-2022 21:53 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1