Nginx Proxy Manager en Sabnzbd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ik heb in een Proxmox container draaien met daarin Swizzin. Binnen Swizzin draait Sonarr, Radarr, Qbittorrent en ook Sabnzbd.
In een andere proxmox container heb ik Nginx Proxy Manager draaien en hiermee heb ik diverse URL's voorzien van een eigen domein. Zo is Sonarr bereikbaar via sonarr.domeinnaam.tld.

sabnzbd wil ik ook graag op deze manier bereikbaar hebben maar ik krijg het niet voor elkaar.
De reguliere URL: http://192.168.178.3/sabnzbd

Volgens de instellingen van sabnzbd is de poort 65080. Sabnzbd aanroepen via 192.168.178.3:65080 werkt niet.
De instellingen voor Sonarr zien er zo uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcy9WaIhvZNkUj41unicNiBhkME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9Fqa2M1UOfwreu4OndbbIFHJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abfdzLnve0qUyUYTF-pRjdrbCTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LEMr20LprthjshtzhQRJkY8n.png?f=user_large

Ik heb de instellingen voor sabnzbd ook zo ingevoerd, maar krijg het niet werkend. Ik heb natuurlijk de poort vervangen door 65080 en sonarr daar sabnzbd.

De melding welke ik krijg is 502 bad gateway.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een 502 krijgt, betekent het dat er aan de andere kant niets is. Je hebt die sabnzb container ergens mee geconfigureerd. Wat staat daar zoal bij? Als je de container zelf in gaat, draait er ook iets? Juiste IP adres voor de container gebruikt? Container zit ook in het juiste netwerk segment tov nginx?

Je kan dus nog heel wat meer uitzoeken. Want er mist nogal wat informatie om te weten waar dit mogelijk aan zou kunnen liggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Hero of Time schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:52:
Als je een 502 krijgt, betekent het dat er aan de andere kant niets is. Je hebt die sabnzb container ergens mee geconfigureerd. Wat staat daar zoal bij? Als je de container zelf in gaat, draait er ook iets? Juiste IP adres voor de container gebruikt? Container zit ook in het juiste netwerk segment tov nginx?

Je kan dus nog heel wat meer uitzoeken. Want er mist nogal wat informatie om te weten waar dit mogelijk aan zou kunnen liggen.
Mist er informatie of wellicht niet goed gelezen?
Ipadres is juist. Sonarr is er ook op bereikbaar.
Dus ja container zit ook in het juiste segment.
Via de reguliere url is sabnzbd prima bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:11
Robbie T schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:58:
Ik heb je post nu meerdere keren gelezen, en het is mij nog steeds niet duidelijk op welk adres Sabnzbd bereikbaar is. Je zegt:
Robbie T schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:36:
Sabnzbd aanroepen via 192.168.178.3:65080 werkt niet.
Maar dat is wel de port die je aan het proxy-en bent.

Verder kun je jezelf verduidelijken met bijvoorbeeld nginx logs in plaats van met screenshots van abstracte end-user GUI's.

[ Voor 10% gewijzigd door Morzzz op 19-03-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Robbie T schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:36:
...
Volgens de instellingen van sabnzbd is de poort 65080. Sabnzbd aanroepen via 192.168.178.3:65080 werkt niet...
Dan is dat toch je probleem? En als jij dat niet kunt, kan je proxy het ook niet.
Lees FF: https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=18167

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je in de container niet de poort omgekeerd. Dus dat je interne poort de externe is. Zal vast niet, maar die fout is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Robbie T schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Als 2 mensen hetzelfde hebben gelezen en tot dezelfde conclusie komen als dat ik kwam, lijkt het mij dat we toch echt wel goed lezen.
Ipadres is juist. Sonarr is er ook op bereikbaar.
Dus ja container zit ook in het juiste segment.
Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vooral met zaken als containers die een heel eigen netwerk stack kunnen hebben, is het heel belangrijk om aan te geven hoe het netwerk is ingesteld. Is dat NAT? Bridge? Intern only? Want het IP adres dat je opgeeft is zo te zien die van de host, niet van een container. Maar dat is dan weer afhankelijk welke stack je gebruikt.

Er mist dus wel degelijk informatie. Ook omdat je alleen je sonarr config laat zien.
Via de reguliere url is sabnzbd prima bereikbaar.
Dat is dus niet wat er in je TS staat. Want als het prima te bereiken zou zijn, zou je dit topic niet hoeven te openen en weet je direct waar je moet gaan zoeken naar je probleem. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
He bedankt! Topic mag dicht hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Robbie T schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:58:
He bedankt! Topic mag dicht hoor :-)
Wat was de oplossing? Gewoon benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Arunia schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Wat was de oplossing? Gewoon benieuwd.
Werkte vanzelf. Cache denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cache geloof ik niets van. Het moet een andere oorzaak hebben gehad.

Pagina: 1