externe monitor werkt niet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto1987
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Hoi allemaal,

Heeft een van jullie mogelijk een oplossing voor het volgende probleem?

Externe monitor (met een Display Port aansluiting) werkt niet op laptop (met HDMI aansluiting).

De laptop met hdmi aansluiting betreft een Acer Aspire 5 A515-54-59RO. De monitor met displayport aansluiting betreft een HP Compaq LA2405x. Ik heb displayport to hdmi kabel van het merk Amazon Basics gekocht en aangesloten. Monitor zegt dat er geen signaal is. Vervolgens heb ik een BENFEI displayport to hdmi kabel gekocht. Zelfde probleem.

Ik draai op Windows 11.

De monitor werkt wel op mijn Microsoft Surface (via de Microsoft Surface dock met een mini displayport aansluiting). Die is aangesloten met een displayport to mini displayport kabel.

Ik heb een andere monitor (merk BENQ) aangesloten op mijn laptop van hdmi (monitor) naar hdmi (laptop). Dat werkt wel.

De laptop aansluiting is dus niet defect. Hetzelfde geldt voor de HP monitor en de displayport-aansluting. Ook lijkt me niet dat beide kabels defect zijn.

HP monitor heeft verder nog een DVI en VGA aansluiting.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen :)
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:17

Detmer

Professioneel prutser

Is de kabel ook geschikt om van HDMI naar DisplayPort te gaan? ik heb zelf bijvoorbeeld kabels die dat niet kunnen en dus alleen van DisplayPort naar HDMI werken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Een „Display Port naar HDMI” adapter vertelt via de Display Port aansluiting tegen de videokaart dat deze een HDMI signaal moet uitsturen.

De DisplayPort aansluiting is dus alleen „ingang” en de HDMI aansluiting alleen „uitgang”.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Gebruik gewoon een HDMI naar DVI kabel om de monitor aan te sluiten. Dit zijn dezelfde signalen (behalve audio) dus er hoeft niets geconverteerd te worden. Deze passieve kabels kunnen beide kanten opgebruikt worden, in tegenstelling tot DisplayPort naar HDMI kabels waar electronica in verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robberto1987
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Veel dank voor jullie adviezen. Ik ga beide opties uitproberen en heb zojuist nieuwe kabels besteld. Laat het weten als het is gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:07
HDMI naar Displayport werkt alleen met een actieve adapter. HDMI naar DVI-D is wat je hier moet gebruiken.
Pagina: 1