One-size-fits-all-risico (zoals met de euro) ook met BTC?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte Haai
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09-2022
Zit er met bitcoin niet het one-size-fits-all-risico in, zoals je nu met de euro hebt? De EU, een lappendenken van te veel van elkaar verschillende landen, met dezelfde munt?

En een andere kritiek op de euro: Het slimme geld verlaat bijvoorbeeld Griekenland; Een land waar het geld juist geherinvesteerd zou moeten worden. Het lijkt mij dat dit, natuurlijk ook in een bitcoin-economie gaat gebeuren.

En als ik het goed heb begrepen, kunnen er op de bitcoin-blockchain ook apps worden gelanceerd. (Of zit ik er hier faliekant naast?) Dus mogelijk ook lokale munten? Of is Ethereum daar dan een geschiktere blockchain voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-Ranger
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-04 11:33
Wat is precies het risico waar je je druk om zou maken?

Menselijke hebzucht zal altijd naar manieren zoeken om hun geld beter voor zich te laten werken.

Voor applicaties het is mogelijk maar niet zo makkelijk als met ETH.
https://bitcoinmagazine.c...ns-on-the-bitcoin-network

ETH is een applicatie netwerk en Bitcoin een peer2peer betaal netwerk.
Op ETH zijn een aantal StableCoin's die vast zitten (of zouden moeten zitten zoals we nu zien met USDT) aan de Dollar.

Naar mijn mening zal een land bijv. Nederland nooit een munt willen maken op het Bitcoin netwerk omdat ze de macht niet hebben om er aanpassingen bij te doen of geld bij te drukken.

De vragen die je stelt liggen er ver uit elkaar en kunnen hele verschillende antwoorden krijgen liggend aan het perspectief hoe je er naar kijkt.
Advies zou zijn luister: YouTube: Saifedean Ammous: Bitcoin, Anarchy, and Austrian Economics | Lex Fri...
Dit zal je een beter beeld geven van hoe de huidige betaal middelen ( FIAT) zijn ontstaan.