Edit 31/3/22: Heb inmiddels mijn laptop terug van een andere reparatieservice waar ik het heen heb gebracht. Verbazend genoeg, voor mij tenminste, was het de oplader die het probleem was. Ik heb een nieuwe oplader ontvangen en alles werkt weer prima, dus yay! Hoe de eerste reparateur kon denken dat het moederbord defect is, is mij een raadsel, maar het is wel een goede misdiagnose. Ik ga kijken of ik het onderzoeksgeld terug kan krijgen.
Edit 20/03/22: Bedankt voor alle info, iedereen! Van bijna iedereen hier is de mening hetzelfde, het is hoogstwaarschijnlijk de dc jack die het probleem is. Ik heb besloten mijn laptop voor 40 euro terug te nemen en iemand te vinden die hopelijk de dc jack kan fixen. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dan een nieuwe laptop
En anders verkoop ik het voor losse onderdelen, dat levert tenminste iets op.
Kan het echt gebeuren dat het moederbord defect is, als slecht opladen het enige merkbare symptoom is?
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Acer Aspire 7 A715-72G-76WL laptop achtergelaten ter reparatie. Hij is 3,5 jaar oud en laadde al een tijdje niet goed op. Bij elke kleine beweging die ik maakte, kon hij stoppen met laden, ik moest veel prutsen en wiebelen om het aan het opladen te krijgen. De laptop schakelt dus met tussenpozen van wisselstroom naar batterijvoeding.
Nu is mijn laptop nagekeken door een erkende reparateur en ik krijg een mail met het nieuws dat het moederbord defect is.
Dat is het enige wat me is verteld. De reparatiekosten zijn iets hoger dan de waarde van de laptop zelf.
Nu wil ik gewoon zeker weten of het moederbord nou echt defect kan zijn, als ik tot zo ver alleen maar met opladen een probleem heb gehad. Ik wil dit zeker weten voordat ik een beslissing maak wat betreft deze laptop.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een Acer Aspire 7 A715-72G-76WL heeft qua CPU en moederbord:
Cpu/soc: Intel Core i7-8750H
Aantal cores: 6
Klokfrequentie: 2,2GHz
Maximale turboklokfrequentie: 4,1GHz
Besturingsysteem: Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben niet echt technisch aangelegd, maar weet wel na wat googelen dat het probleem dat ik heb een van de symptomen van een verbroken oplaad voedingsaansluiting (DC jack?) is, ik heb verder niet echt duidelijkheid kunnen krijgen. Ik heb nu de optie om hem teruggestuurd te krijgen tegen een bepaalde prijs of hem gratis te laten vernietigen.
Edit 20/03/22: Bedankt voor alle info, iedereen! Van bijna iedereen hier is de mening hetzelfde, het is hoogstwaarschijnlijk de dc jack die het probleem is. Ik heb besloten mijn laptop voor 40 euro terug te nemen en iemand te vinden die hopelijk de dc jack kan fixen. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dan een nieuwe laptop
Kan het echt gebeuren dat het moederbord defect is, als slecht opladen het enige merkbare symptoom is?
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Acer Aspire 7 A715-72G-76WL laptop achtergelaten ter reparatie. Hij is 3,5 jaar oud en laadde al een tijdje niet goed op. Bij elke kleine beweging die ik maakte, kon hij stoppen met laden, ik moest veel prutsen en wiebelen om het aan het opladen te krijgen. De laptop schakelt dus met tussenpozen van wisselstroom naar batterijvoeding.
Nu is mijn laptop nagekeken door een erkende reparateur en ik krijg een mail met het nieuws dat het moederbord defect is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een Acer Aspire 7 A715-72G-76WL heeft qua CPU en moederbord:
Cpu/soc: Intel Core i7-8750H
Aantal cores: 6
Klokfrequentie: 2,2GHz
Maximale turboklokfrequentie: 4,1GHz
Besturingsysteem: Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben niet echt technisch aangelegd, maar weet wel na wat googelen dat het probleem dat ik heb een van de symptomen van een verbroken oplaad voedingsaansluiting (DC jack?) is, ik heb verder niet echt duidelijkheid kunnen krijgen. Ik heb nu de optie om hem teruggestuurd te krijgen tegen een bepaalde prijs of hem gratis te laten vernietigen.
[ Voor 21% gewijzigd door EABongers96 op 31-03-2022 21:01 . Reden: Heb oplossing gevonden, wilde dit even laten weten. ]