microsoft authenticator inlog tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon. ik heb de microsoft authenticator geinstalleerd. maar mijn tweakers account verschijnt niet in deze authenticator app zoals op mijn oude telefoon?

hoe moet ik nu een code genereren om bij tweakers in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Met deze telefoon dien je ook opnieuw een koppeling te maken met Tweakers.
Ik verwacht dat iemand van de Crew eerst jouw oude auth moet loskoppelen (of iig de procedure start/uitlegt) en dan kan je de koppeling opnieuw maken vanuit je account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als je je oude telefoon nog kan gebruiken dan kan je daarmee eerst je 2fa uitschakelen en vervolgens met je nieuwe weer inschakelen. Je kan ook de backup-codes gebruiken die je bij instellen hebt gekregen hiervoor gebruiken (vermits je deze toentertijd hebt opgeslagen). Sommige authenticatie-apps bieden ook ondersteunen voor backups middels import/export of kunnen keys opslaan in de cloud. Hoe dat zit met de MS authenticator weet ik niet.

If all else fails dan kunnen we je via de mail wel verder helpen: gathering@tweakers.net :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De oude koppeling is inmiddels verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
probleem is opgelost. toch niet echt handig zo'n authenticator merk ik. kan het niet ouderwets met een email of sms-bericht geverifieerd worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Farabi schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:59:
probleem is opgelost. toch niet echt handig zo'n authenticator merk ik. kan het niet ouderwets met een email of sms-bericht geverifieerd worden?
Email is veel minder veilig, sms is kostbaar (en wordt ook minder veilig geacht). Zorg gewoon dat je een backup maakt, sowieso van de recoverycodes maar als het even kan van alle data van je authenticatieapp :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Email is veel minder veilig, sms is kostbaar (en wordt ook minder veilig geacht). Zorg gewoon dat je een backup maakt, sowieso van de recoverycodes maar als het even kan van alle data van je authenticatieapp :)
wordt die authenticatieapp aan 1 device toegekend elke keer? hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45

Reptile209

- gers -

Farabi schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:59:
Dat is nou net de bedoeling: dat je niet zomaar op ieder toestel 'jouw' Authenticator kunt installeren. Anders is het alleen maar een omslachtige 1FA, in plaats van een echte 2-factor (jij bezit dit specifieke gekoppelde toestel). ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
duidelijk thnx. nu snap ik het nut er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Farabi schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:06:
[...]

wordt die authenticatieapp aan 1 device toegekend elke keer? hoe moet ik dit zien?
Nee, de authenticatiesleutel die je krijgt is niet device-gebonden. Ik gebruik een app die ook een import/exportfunctie heeft (andOTP) waardoor ik mijn authenticaties niet alleen kan backuppen, maar ook bijvoorbeeld op mijn tablet kan zetten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
crisp schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Of gebruik een authenticatie app zoals Authy, en dan heb je standaard een backup en meteen multi device support.
Pagina: 1