Goede speaker set voor desktop PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zoek een?
Desktop speaker set.
Een goede actieve speakerset 2.0 of 2.1, voor mijn pc. Deze wil ik daarnaast ook via bluetooth kunnen verbinden (spotify vanaf mobiel, voor de WAF - niet steeds "heel die computer" aan wil zetten).

Wat is je budget?
Ik verwacht rond 500 euro uit te komen. Budget is max 1000 euro, maar het hoeft niet op ;-).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De computer gebruik ik voor games / videobewerking / muziek en bluetooth verbinding voor spotify.
Ik ben geen audiofiel, maar kan gewoon goed geluid wel waarderen (een logitech 5.1 setje vind ik maar niks).
De computer staat in een middelgrote ruimte (zolder).

Wat heb je zelf al gevonden?
Dat er een ontzettend groot aanbod is in merken...
Dankzij hardware.info ken ik AudioEngine (A5+/HD6) en Edifier.
Studio / monitor speakers overlappen blijkbaar deels met mijn wens, maar deze zijn vaak ook wel erg clean.
De latency van draadloze speakers (die niet via een kabel met elkaar verbonden zijn), zoals de Edifier S3000PRO lijken mij te groot om te gamen. Dan geeft bekabelt toch een veel directere respons bij gamen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus op zoek naar een actieve speaker set. Het is voor mij erg lastig te bepalen hoeveel betere speakers je krijgt als je meer besteedt. Zie bijvoorbeeld de verschillende AudioEngines/Edifiers. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar de sweet spot voor een niet-audiofiel, die wel op een zolder van goede muziek wil genieten.

Thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Edsger op 20-03-2022 22:21 ]

All your quantifications are belong to me!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:19
Als je het goed wil doen:

Neem een USB dac die je aansluit op de pc. (Hoeft niet duur te zijn, wel een goede) Daarna eventueel een klein versterkertje, eventueel met ingebouwde chromecast, maar een losse cc kopen en hieraan hangen kan ook.
Daaraan een set passieve luidsprekers

Als je slim inkoopt, ben je bij lange na geen 1000 euro kwijt en heb je topsound met weinig latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Edsger schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:12:

Studio / monitor speakers overlappen blijkbaar deels met mijn wens, maar deze zijn vaak ook wel erg clean.
Wat bedoel je met clean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
@Anoniem: 159816
Analytisch / kleurloos (meer bedoelt voor mensen die audio mixen).
Maar vergeet die opmerking misschien maar.

Ik zoek me gewoon wezenloos tussen alle merken ;-)
AudioEngine / Edifier / Klipsch / KEF / Kanto / Jamo / JBL / Mackie
en overal vind je een mening waarom speaker X een stomme keuze is en je speaker Y moet hebben.

@aljooge Ik had dus niet echt behoefte aan ook nog een alternatief voor passieve speakers met 2 andere componenten. Ik hou het op actieve speakers. De openingspost had ik al wat aangepast voor een scherpere vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Edsger schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:20:
Aha, dat is onzin en een hardnekkige mythe m.b.t. luidsprekers. Analytisch en kleurloos is wat de meeste mensen juist het beste vinden klinken. Dit is dankzij wetenschappelijk peer-reviewed onderzoek al een aantal decennia bekend. Er is geen enkele reden om een luidspreker te hebben die het bronmateriaal niet goed weergeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 20-03-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Edsger schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:20:

Ik zoek me gewoon wezenloos tussen alle merken ;-)
AudioEngine / Edifier / Klipsch / KEF / Kanto / Jamo / JBL / Mackie
en overal vind je een mening waarom speaker X een stomme keuze is en je speaker Y moet hebben.
Dat is de reden dat je speakers moet beluisteren voordat je ze koopt.

Wat boeit het als iemand op het internet jouw speakers analytisch / kleurloos vindt (uh, is dat positief of negatief?). Als jij deze het fijnst vindt klinken moet je ze gewoon kopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edsger
Het is de Edifier S2000MKIII geworden.
Nu al een aantal dagen kunnen beluisteren.

Heel blij mee!

Pagina: 1