65 Inch OLED Televisie keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydo90
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 13:18
Hallo Iedereen!

Ik kan zelf geen keuze maken!.
Graag laat ik mij adviseren door jullie!
Welke TV zouden jullie aanschaffen met dit budget?

Ik zoek een?
65 Inch OLED televisie

Wat is je budget?
2000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik er tv mee gaan kijken via de aanbieder KPN, Zelf hebben wij nog een Chromecast met Google TV. ook vinden wij het leuk om streamingdiensten te bekijken HBO Max, Netflix, Videoland, Amazon Prime Video, etc etc

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf twijfel ik tussen deze modellen:
pricewatch: Sony Bravia XR-65A80J Zwart
pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart
pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen zou graag jullie mening willen peilen en jullie een beetje zien sparren, ook zijn er misschien nog andere modellen die interessant zijn voor een budget van 2000 euro.

Zijn en er nog vragen? Stel ze gerust dan kan ik zo goed mogelijk geholpen worden!
Graag hoor ik van jullie! ik wens iedereen een fijn weekend!

Met vriendelijke groet

Gydo90

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

wedervraag: waarom kan je geen keuze maken.
Wat zijn je twijfel punten.

Wat heb je al gevonden over andere zelfde soort topics.

niet lullig. Maar vaak helpt het als we weten wat er in je hoofd omgaat.
Anders krijg je waarschijnlijk een opsom topic

Dan ook waarom geen Philips of Panasonic.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik ga zelf morgen mijn C1 ophalen. Voor dat model gekozen omdat het een goede balans heeft tussen prijs en prestaties. Het zijn uiteindelijk alle 3 goede toestellen waarbij je, tenzij je ze naast elkaar zet, niet veel verschil zult zien tussen de drie.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

waarom niet de LG A1, je geeft geen gamen aan dus waarom meer betalen voor de hdmi2.1 van de C1? Bespaar je €400 mee, kan mooi in een deftige soundbar.

pricewatch: LG OLED65A16LA Zwart

[ Voor 32% gewijzigd door bombadil op 18-03-2022 19:48 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

Blokker_1999

Full steam ahead

bombadil schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:46:
waarom niet de LG A1, je geeft geen gamen aan dus waarom meer betalen voor de hdmi2.1 van de C1? Bespaar je €400 mee, kan mooi in een deftige soundbar.

pricewatch: LG OLED65A16LA Zwart
Net vanwege die HDMI2.1 zou ik zeggen. Geeft je alsnog meer perspectief naar de toekomst toe want heb je ook HDCP2.2. Ook de 120Hz kan later alsnog van pas komen als je toch eens aan het gamen slaat of als je echt van film begint te houden en je een veelvoud van 24fps nodig hebt.

Voordeel van de A1 is dan wel weer de iets hogere lichtopbrengst geloof ik. Al kan je dat met sommige C1s ook bekomen maar kan je dat niet aan de buitenkant aflezen. Een deel van de C1s hebben een EVO paneel van de G1 serie en kan je met behulp van een service remote omzetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydo90
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 13:18
DarkSide schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:38:
wedervraag: waarom kan je geen keuze maken.
Wat zijn je twijfel punten.

Wat heb je al gevonden over andere zelfde soort topics.

niet lullig. Maar vaak helpt het als we weten wat er in je hoofd omgaat.
Anders krijg je waarschijnlijk een opsom topic

Dan ook waarom geen Philips of Panasonic.
Mijn twijfel punten liggen bij het misschien geluid? Ga ik voor de goedkopere C1 in dit geval en koop ik een leuke soundbar erbij of een paar speakers? en dan kom ik rond de 2000. ga ik voor de Sony, dan blijft het voorlopig zo zit er wel google tv bij in en de mooie luidsprekers met subwoofer in het scherm, Maar toch denk ik zelf aan het monteren op de muur dan lees ik veel over de G1 waar een wall mount word bij geleverd en is mooier en vlakker aan de muur, misschien is daar ook een soundbar of speakers nodig. dus ja ik zit een beetje in over het geluid. Er is wel een ps5 in huis dus misschien is het leuk om hem daar een keer op aan te sluiten.. maar voornamelijk zal het gewoon zijn voor televisie kijken en streaming van videodiensten, zo gaat het dus een beetje in mijn hoofd om.. hopelijk kunnen julllie hier iets mee...

waarom geen philips of panasonic? na veel lezen youtube en onderzoek kom ik vaak op deze 3 modellen eigenlijk het meest op de sony en de C1 van LG tot ik vanmiddag even bij de Media markt kwam puur voor informatie, toen kwam de G1 aan het licht omdat die tv ook binnen het budget past en ik wil (denk ik) gaan monteren aan de muur, dus die zit nu ook in het rijtje van 3.

Fijn dat iedereen een reactie achterlaat erg leuk om te zien dat mensen willen meedenken.

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Paar punten waar ik aan denk:

- wil je android TV. Dan een Sony
- Wil je een TV die mooi aan de muur hangt. Dan de G serie
- Vind je minder strak aan de muur niet zo een issue. Of komt hij op pootjes de C serie.
- Sony's staan bekend net wat beter om te gaan met het Beeld. Hun beeld processing is goed.
- LG's hebben weer lagere inputlag voor bv de PS5. En hebben vaak ook meer HDMI poorten voorzien van 2.1 (En kunnen Dolby Vision aan). En zijn wat meer alround.

Verder zou ik nu gewoon kijken naar een TV met HDMI 2.1 zodat je daar iig gewoon bij bent.
Zelf heb ik een LG G serie. Puur omdat de vorige (B6) goed beviel. En ik hem mooier vind aan de muur dan een andere serie/merk.

WebOS vind ik prima. Gebruik daar alleen streaming diensten apps (Netflix, Disney, soms apple en straks HBO).
Verder heb ik ook de Chromecast met Google TV voor Kodi en F1TV.
En is de PS5 aangesloten om te gamen.

Geluid kan ik weinig over zeggen. Nog nooit naar mijn TV;s geluisterd. Alles is aangesloten op de AVR.
En hier gaat dus alles gewoon over de speaker. Van films, series, games tot aan de YT filmpjes die de meiden kijken.
Maar in de basis wil je denk ik voor wat meer geluid gewoon een soundbar. (of AVR en speakers)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 22:23

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Persoonlijk vind ik de A1 bij de huidige prijzen een bijzonder goede koop. Ja, de C1 is beslist beter, dus als je de beste televisie koopt, wil je absoluut de C1 hebben, maar €400 verschil is echt veel geld. De C1 is een betere televisie voor spelamusement, heeft de betere A9 processor, heeft HDMI2.1, is beter in HDR en ga zo verder, maar dat zijn nu net allemaal dingen waar niet om gevraagd wordt.

Voor gewoon televisie kijken zetten ze feitelijk hetzelfde plaatje neer en is de vraag of je €400 extra neer wilt tellen om hetzelfde plaatje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 22:23

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat betreft geluid: De C1 combineer je het best met stereoluidsprekers i.p.v. een geluidsbalk, omdat de voet anders in de weg zit. De A1 kan zowel prima met luidsprekers als een geluidsbalk gecombineerd worden, omdat hij pootjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hele andere tip: maar kijk zeker in het OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic voor je zo besteld. Kan een hoop geld schelen

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 18-03-2022 21:10 ]

Pagina: 1