Geld opnemen in het buitenland is duur!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindramautar
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-04-2022
Was vorige maand op vakantie in Thailand. Heb 4 keer afzonderlijk 500 euro (omgerekend) uit de automaat betaald. 1 keer per ongeluk with conversion gekozen, overige 3 keren gewoon without conversion.

Ik heb een betaalrekening bij de schelden en naamsverbasteringen mag je achterwege laten.. Tot mijn schrik zie ik zojuist dat ze 4 keer 250 euro, dus in totaal 1000 euro van mijn rekening voor de 4 opnames hebben geplukt. Klantenservice gebeld, maar de [mbr]<knip>student die ze als bijbaantje in de lijn hebben gezet, begrijpt er zelf geen hout van, en gaat het uitzoeken LOL. Binnen 5 werkdagen krijg ik een reactie. SCHANDALIGE gang van zaken.

Waarom ben ik er niet eerder op gewezen dat geld uit de automaat halen in het buitenland zo duur is?

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 19-03-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27
Waarom vraag je dat op Tweakers en niet gewoon bij ABN zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 18-03-2022 15:59 . Reden: Heeft TS wel gedaan. ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 03:15
Tarieven staan op de website, als er meer is afgeschreven is dat een fout. Binnen het basispakket zijn de kosten volgens mij €2,25. Dat heb ik in januari in ieder geval betaald (ook in Thailand).

Kijk ook naar de transacties van de opname. Daar staat bij mij het volgende:
PHUKET,Land: TH
THB 18.220,00 1EUR=36,595163 THB
KOSTEN ¤2,25 ACHTERAF BEREKEND

[ Voor 31% gewijzigd door n0pe op 18-03-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
Was vorige maand op vakantie in Thailand. Heb 4 keer afzonderlijk 500 euro (omgerekend) uit de automaat betaald. 1 keer per ongeluk with conversion gekozen, overige 3 keren gewoon without conversion.

Ik heb een betaalrekening bij de Achterlijke Bedonderende Neuroten. Tot mijn schrik zie ik zojuist dat ze 4 keer 250 euro, dus in totaal 1000 euro van mijn rekening voor de 4 opnames hebben geplukt. Klantenservice gebeld, maar de luie student die ze als bijbaantje in de lijn hebben gezet, begrijpt er zelf geen hout van, en gaat het uitzoeken LOL. Binnen 5 werkdagen krijg ik een reactie. SCHANDALIGE gang van zaken.

Waarom ben ik er niet eerder op gewezen dat geld uit de automaat halen in het buitenland zo duur is?
Ik zou zeggen, wacht dat onderzoek ff af. Denk dat er ergens gewoon wat mis is gegaan, want het is uiteraard niet zo duur om dat geld op te nemen. Kost wel een paar euro als het niet in je pakket zit, maar veel meer dan dat ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je hebt 4x 500 euro gepinned en je hoeft maar 1000 te betalen, goede deal

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindramautar
n0pe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:00:
Tarieven staan op de website, als er meer is afgeschreven is dat een fout. Binnen het basispakket zijn de kosten volgens mij €2,25. Dat heb ik in januari in ieder geval betaald (ook in Thailand).
Volgens die student eerder aan de lijn: Wordt er nog rente of iets dergelijks over gerekend en dab kom je uit op 250 euro voor een opname van 500 euro...ik begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:41
Als je goedkoop geld op wilt nemen en betalen in het buitenland kan je beter Revolut gebruiken Referrals zijn niet toegestaan of bijvoorbeeld N26. Je betaald namelijk kosten per opname en koersopslag. Het zal echter heus geen 2x zo duur zijn...

Wellicht kun je een screenshot van je rekening afschrift posten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 19-03-2022 14:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:

Ik heb een betaalrekening bij de Achterlijke Bedonderende Neuroten. Tot mijn schrik zie ik zojuist dat ze 4 keer 250 euro, dus in totaal 1000 euro van mijn rekening voor de 4 opnames hebben geplukt. Klantenservice gebeld, maar de luie student die ze als bijbaantje in de lijn hebben gezet, begrijpt er zelf geen hout van, en gaat het uitzoeken LOL. Binnen 5 werkdagen krijg ik een reactie. SCHANDALIGE gang van zaken.

Ik denk dat je het gewoon kunt escaleren bij je bank (ABN). De tarieven zijn namelijk gewoon bekend en openbaar. Dat is een vast bedrag per transactie + een klein percentage (1 of 2%) per transactie.

Maar aan je post te zien heb je al een vooringenomen mening die wij verder niet meer kunnen laten bijdraaien, het zou je sieren je post aan te passen en even na te denken hoe je een normaal berichtje typt.

Misschien heb je andere bedragen opgenomen dat je zelf denkt te hebben onthouden? Weet je zeker dat het bij een legitieme pinautomaat was? Heb je wel goed gekeken wat er op het scherm stond?

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 18-03-2022 16:06 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Volgens die student eerder aan de lijn: Wordt er nog rente of iets dergelijks over gerekend en dab kom je uit op 250 euro voor een opname van 500 euro...ik begrijp er niets van.
Kijk even bij de afschrijving van de opname.
Daar staat bij mij het volgende:

Bij mijn maandelijkse kosten van ABN staat er de volgende maand het volgende:
ABN AMRO Bank N.V.
BasisPakket 1,95
Geldautom.VV 3 a 2,25= 6,75
Credit Card 1,70

Dit komt overeen met 3 geldopnames die ik heb verricht in een vreemde valuta (VV).

[ Voor 24% gewijzigd door n0pe op 18-03-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Als je vorige maand op vakantie was en er nu pas achter komt kun je ook nog wel die 5 dagen op het onderzoek wachten lijkt me.

Los daarvan is 250 euro wel wat enthousiast natuurlijk, maar lijkt me dat ze dit natuurlijk ook gewoon corrigeren. Zou daarna als ik jou was op zoek gaan naar een andere bank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
De lokale bank kan je ook nog kosten in rekening brengen.
Jouw bank zal iets van 7 euro kosten voor jou hebben volgens mij.

Of je bent gewoon geskimd en er is nogmaals geld opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Lijkt me onzin en een overduidelijke fout. Dat terzijde: je had niet na de eerste pintransactie even je rekening gecheckt? Dat is altijd wel verstandig in het buitenland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ooit eens gelezen dat je altijd without conversion moet kiezen. Anders krijg je een conversie van de lokale bank en die is altijd minder gunstig dan die van je eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:03
Jij hebt zeker bij zo'n domme Euronet automaat gepind i.p.v. een echte bankautomaat. Daar moet je namelijk nooit, maar dan ook nooit gaan pinnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Wietsee. op 18-03-2022 16:14 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindramautar
n0pe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Kijk even bij de afschrijving van de opname.
Daar staat bij mij het volgende:

Bij mijn maandelijkse kosten van ABN staat er de volgende maand het volgende:
ABN AMRO Bank N.V.
BasisPakket 1,95
Geldautom.VV 3 a 2,25= 6,75
Credit Card 1,70

Dit komt overeen met 3 geldopnames die ik heb verricht in een vreemde valuta (VV).
dus je hebt maar 6,75 euro betaald? Die klantenservice student beweert dat je er ook nog 1,2% rente over moet betalen...

€ 2,25 + 1,2% valutakosten per transactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindramautar
jeroen3 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:07:
De lokale bank kan je ook nog kosten in rekening brengen.
Jouw bank zal iets van 7 euro kosten voor jou hebben volgens mij.

Of je bent gewoon geskimd en er is nogmaals geld opgenomen.
WAT? Hoe dan? Sturen ze dan een rekening naar mijn huisadres of naar ABN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 22:29
Post even wat er letterlijk op je afschrift staat.
En heb je bij een officiële bank geld opgenomen of (zoals @Wietsee. aanhaalt) bij een oplichterspartij als Euronet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
de luie student die ze als bijbaantje in de lijn hebben gezet, begrijpt er zelf geen hout van
Wel interessant dat je de student lui noemt maar vervolgens hier op Tweakers komt klagen en verhaal komt halen. De tarieven van pinnen in het buitenland zijn vooraf uit te zoeken, misschien iets lastiger dan 2 klikken maar het staat sowieso ergens vermeld.

Ben wel benieuwd waar je gepind hebt, want buiten de bank zijn er vaak ook nog andere ATM's voor toeristen die een aanzienlijk hogere conversie doorvoeren. Wat staat er bijvoorbeeld bij de afschriften vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:15:
[...]

dus je hebt maar 6,75 euro betaald? Die klantenservice student beweert dat je er ook nog 1,2% rente over moet betalen...

€ 2,25 + 1,2% valutakosten per transactie
Die valutakosten zitten in het omrekenen (1EUR=36.xxxx) daar rekenen ze 1.2% meer. Daarnaast rekent de lokale bank 220THB (daar moet je akkoord mee gaan tijdens opname). Maar goed lees even je eigen berichten….

Is er €1000 gerekend bij je maandelijkse ABN kosten of €9 (4*2.25)?

Indien €1000 dan is het een fout van de bank, moeten ze corrigeren.

Is er €3000 afgeschreven bij geldopnames in plaats van €2000?

Check de transacties van de geldopnames, hierin staat precies hoeveel er is opgenomen, tegen welke koers en welke kosten er later nog verrekend worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
arwindramautar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:16:
[...]

WAT? Hoe dan? Sturen ze dan een rekening naar mijn huisadres of naar ABN?
Je leest niet, je hebt je niet ingelezen, en je hebt ook niet gelezen wat er op de pinautomaat stond. Er wordt daar namelijk in beeld aangegeven (je moet er mee akkoord gaan) dat ze kosten in rekening brengen (dat tellen ze gewoon bovenop je opname bedrag.

Ik ga er nu dan ook simpelweg vanuit dat je niet goed hebt gelezen op je afschrift en dat het dus wel klopt, maar dat je neit verder kijkt dan je neus lang is.

Laat ff de omschrijvingen zien van de transacties ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Een ongefundeerde rant en gescheld hoort niet op Tweakers thuis, laat staan dat er sprake is van enige discussiewaarde. Daarom sluit ik dit topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.