CPU temp veel te hoog, wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een nieuwe Duron 950MhZ met een GlobalWin WBK38 straaljager. Ik heb de GlobalWin er recht op gezet, maar dat ding werd 55 graden! Toen heb ik er met een ijzeren draadje een CoolerMaster 80MM casefan bovengehangen op ongeveer 15 cm afstand (outtake) maar dat werkt ook niet. Wat doe ik verkeerd? Er zit fragtape op (beetje afgefikt geloof ik), geen koelpasta. Hij zit als het goed is RECHT op de core (ik heb 'm recht op de core gezet onder de fragtape, en de koeler recht gehouden terwijl ik met een schroevedraaier de veer omlaag haal om de koeler te bevestigen)

In mijn case is het 25 graden (ja het is hier heet)

Verwijderd

Je zegt het zelf eigenlijk al, fragtape er af, schoonmaken met wasbenzine oid, en koelpasta er op.

Dat de koeler recht er op moet zitten klopt, maar koelpasta, niet afgefikte fragtape, moet er echt tussen.
Yep.. :P

Verwijderd

de fan van je global win afhalen en met ijzerdraad een 80 mm fan monteren. Scheelt zo'n 5 graden en geluid.

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

mijn t-bird wordt ook donders heet, dat heb je soms, ik heb een superorb er op en gebruik arctic silver...dan nog wordt ie wel 60 graden (mobo temp is 33)...veels te warm dus

misschien ook een keer m'n spacer er tussen uit halen en kijken of dat wat scheelt.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

i.h.a denk ik dat spacers iig de temp geen goed doen... Verder doet mijn GW WBK38 ook ong. 60 graden met tb 1333 @ 1590 @ 1,95 volt bij msi k7 turbo, en hij loopt nooit vast, verder kan ik me koelblok nog gewoon vasthouden, dus denk ik dat tempniet helemaal klopt .:?

JayGTeam (213177)

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 23:36

random

Lost his marbles

Misschien moet je het voltage van je proc wat lager zetten.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op donderdag 23 augustus 2001 22:13 schreef SONiCB00M het volgende:

Pff Ik heb nog wel een intel systeem, een tnt2-tje 5400 rpm schijfje en mijn case is 38 graden, das pas heet!

systeem specs

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 22:13 schreef SONiCB00M het volgende:
Dan heb jij het nog koel... overdag (op kantoor) is mijn Case temperatuur 33 graden en de CPU ongeveer 8 graden meer :)
Dus mijn CPU is niet het kritische bij mij... die is redelijk koel, maar die hoge ambient temp is niet echt goed voor de HDD/chipset stabiliteit denk ik. (ik heb in de zomer ook veel vaker last van spontane hangers dan in de winter) :)

alleen weinig wat je daaraan kan doen, we zitten met zoveel computers+monitors in een dermate kleine ruimte, dat we het met de huidige airco niet onder de 30 graden krijgen :(

• Flake
Allow,

Ik heb bij de locale electronicaboer koelpasta gehaald en het scheelde ongeveer één graden. Niets dus

Wat kan het anders wezen? Die globalwin wordt wel goed heet! Heb ik een misbak misschien, die globalwin zou effectief tot 1.2ghz moeten zijn :?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Maken je L1 bruggen kortsluiting... of een klein beetje... toen ik mijn athlon 900 verkeerd had gekleurt werd ie ook super heet.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op maandag 27 augustus 2001 18:21 schreef SONiCB00M het volgende:

Ik heb bij de locale electronicaboer koelpasta gehaald en het scheelde ongeveer één graden. Niets dus

...
[op alle slakken zout leggen mode]
Het is niet één graden, maar één graad. (Da's enkelvoud)
[/op alle slakken zout leggen mode]

• Flake
Op maandag 27 augustus 2001 18:26 schreef Rempage0611 het volgende:
Maken je L1 bruggen kortsluiting... of een klein beetje... toen ik mijn athlon 900 verkeerd had gekleurt werd ie ook super heet.
Ik heb niet unlocked en mijn L1 bruggen zijn hardstikke heel
ik had een klein beetje pasta op de core gedaan
de rest is allemaal schoon

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hmm.... .... :?

Verwijderd

Dan wordt het tijd om
of een BIOS upgrade te proberen. Soms slaat die temp die wordt aangegeven nergens op, en is het een 'bug'
of de cpu bij iemand anders proberen, dan wel iemand anders zijn cpu bij jou proberen.....

Verwijderd

Misschien even een el-cheapo coolermaster proberen.
M'n duurdere fan werkte ook voor geen meter maar zo'n cheapo coolermaster werkte wel goed. Het enigste wat ik heb kunnen vinden is dat of de koelpasta niet goed was of de klem te zacht was.

Verwijderd

mhh,
aan de andere kant, wanneer wordt 'ie nu 55 graden? Op zich kan dat wel, stressed, wat is de temp als je een tijdje met 'stilstaande' computer in Windows zit ?
Stressed 55 lijkt veel, maar dat kan een te hoge VCore zijn (hoort 1.60 tot 1.70 te zijn) gecombineerd met een BIOS die de uitlezing overdrijft.

Verwijderd

Brakke sensor? Aangezien die temp veels te hoog is voor een duron, en zeker met een casefan ervoor.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

't is wel riant hoog voor een Duron. Ik heb hier zelf sinds een aantal dagen een T'Bird 1400 met std. Coolermaster. Het dingetje word 54 graden ;). Van het weekend met het hete weer werd ie 63 ofzo. Ben er ook achter gekomen dat mijn voeding een thermische beveiliging heeft. Pas na 10 min. was ie weer bruikbaar...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Mijn case top temp, is ongeveer 50 graden (zwarte kast in de Zon) hij hield het alleen niet lang vol jammergenoeg.

• Flake
Op maandag 27 augustus 2001 22:07 schreef Vo0 het volgende:
Brakke sensor? Aangezien die temp veels te hoog is voor een duron, en zeker met een casefan ervoor.
Ook overwogen maar hier heb ik dus geen zekerheid voor. Hoe kan ik dit checken? Ik heb 'm niet aangeraakt dus er zit geen vet op.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik weet wat je verkeerd doet!!!!!!!, je hebt geen waterkoeling :P

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:41 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Ook overwogen maar hier heb ik dus geen zekerheid voor. Hoe kan ik dit checken? Ik heb 'm niet aangeraakt dus er zit geen vet op.
Raak de heatsink aan, dan voel je het wel.
50 graden voelt erg warm aan en 60 graden HEET!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:48 schreef ETM het volgende:
Ik weet wat je verkeerd doet!!!!!!!, je hebt geen waterkoeling :P
>:) })

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat noem jij 'veel te hoog?'

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Niet zo druk overmaken en als dat het cputje stuk gaat oei oei ben je mischien wel 300,- ballen kwijt voor een nieuwe. :?

Thank you for your email and your interest in our products.
The maximum temperature the DIE (processor core) of your 1.4Ghz Athlon can deal with is 95C. As the temperature sensor is on the mainboard underneath the CPU, you have to subtract 15-20C from this temperature.
This means if the core temperature is around 95C the temperature the BIOS is showing is between 75 and 80C.
If the CPU doesn't exceed 65C during the normal work,
there should be no problem. As your CPU is running at a higher temperature,
I would advise you to use one of AMDs recommended heatsinks.
You can find a list of them by using the following link:
http://www1.amd.com/products/athlon/thermals. As you can see the heatsink
you are using is not on the list.
For further questions please do not hesitate to contact us again.
Pagina: 1