Beste Tweakers van het internet
,
Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn game computer thuis staan en wil de volgende stap gaan nemen om meer prestaties eruit te halen voor het spelen van spellen. Nu heb ik de afgelopen tijd gemerkt dat mijn processor en grafische kaart underperformen (naar mijn idee) doordat de temperaturen hoog oplopen. (Denk hierbij aan 60-70 graden processor en 80 voor grafische kaart, grafische kaart ga ik vanavond nog even checken)
Hieruit heb ik geprobeerd mijn ventilatoren in de computer kast harder te laten draaien maar het hielp niet veel helaas. Dit koelde ongeveer 2 graden meer.
Ik zal even ter info mijn specs van de computer benoemen hier:
Computer case: Sharkoon TG4
Moederbord: MSI Z490 gaming plus
Processor: intel core I9-10900k
Geheugen: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz
Grafische kaart: Geforce Gigabyte 2080 ti Windforce OC
PSU: Gigabyte GP-P1000GM 1000W PSU
Koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Daarnaast heb ik een 3 beeldschermen:
- Samsung 1920x1080 60hz (kan de naam niet vinden op internet dus ga ik vanavond ook nog even checken.)
- MSI Optix G32CQ4 2560x1440 165hz
- MSI Optix G241
Daarnaast heb ik nog een Seagate 3TB HDD + 2 Ssd's (1x 500gb 1x 2TB) en een 250GB M.2.Ssd kaartje.
Ik ben daarom opzoek naar advies. Ik wil graag meer prestaties halen uit mijn gaming rig en weet zo niet 100% welke kant ik op moet gaan kijken. Een nieuwe computer kast? Waterkoeling? Allebei?
(Ik heb wel van een aantal mensen en websites gehoord dat waterkoeling niet optimaal is voor langere tijden gamen en overclocken dus ik weet niet of iemand weet of dit klopt ja of nee..)
Voor de mensen die het willen weten is prijs op dit moment geen probleem.
Alvast bedankt iedereen!
Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn game computer thuis staan en wil de volgende stap gaan nemen om meer prestaties eruit te halen voor het spelen van spellen. Nu heb ik de afgelopen tijd gemerkt dat mijn processor en grafische kaart underperformen (naar mijn idee) doordat de temperaturen hoog oplopen. (Denk hierbij aan 60-70 graden processor en 80 voor grafische kaart, grafische kaart ga ik vanavond nog even checken)
Hieruit heb ik geprobeerd mijn ventilatoren in de computer kast harder te laten draaien maar het hielp niet veel helaas. Dit koelde ongeveer 2 graden meer.
Ik zal even ter info mijn specs van de computer benoemen hier:
Computer case: Sharkoon TG4
Moederbord: MSI Z490 gaming plus
Processor: intel core I9-10900k
Geheugen: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz
Grafische kaart: Geforce Gigabyte 2080 ti Windforce OC
PSU: Gigabyte GP-P1000GM 1000W PSU
Koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Daarnaast heb ik een 3 beeldschermen:
- Samsung 1920x1080 60hz (kan de naam niet vinden op internet dus ga ik vanavond ook nog even checken.)
- MSI Optix G32CQ4 2560x1440 165hz
- MSI Optix G241
Daarnaast heb ik nog een Seagate 3TB HDD + 2 Ssd's (1x 500gb 1x 2TB) en een 250GB M.2.Ssd kaartje.
Ik ben daarom opzoek naar advies. Ik wil graag meer prestaties halen uit mijn gaming rig en weet zo niet 100% welke kant ik op moet gaan kijken. Een nieuwe computer kast? Waterkoeling? Allebei?
(Ik heb wel van een aantal mensen en websites gehoord dat waterkoeling niet optimaal is voor langere tijden gamen en overclocken dus ik weet niet of iemand weet of dit klopt ja of nee..)
Voor de mensen die het willen weten is prijs op dit moment geen probleem.
Alvast bedankt iedereen!
[ Voor 6% gewijzigd door Dam1an27033 op 18-03-2022 12:30 . Reden: monitors ]