Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hoge temperaturen Computer kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dam1an27033
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-05-2022
Beste Tweakers van het internet :P,

Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn game computer thuis staan en wil de volgende stap gaan nemen om meer prestaties eruit te halen voor het spelen van spellen. Nu heb ik de afgelopen tijd gemerkt dat mijn processor en grafische kaart underperformen (naar mijn idee) doordat de temperaturen hoog oplopen. (Denk hierbij aan 60-70 graden processor en 80 voor grafische kaart, grafische kaart ga ik vanavond nog even checken)

Hieruit heb ik geprobeerd mijn ventilatoren in de computer kast harder te laten draaien maar het hielp niet veel helaas. Dit koelde ongeveer 2 graden meer.

Ik zal even ter info mijn specs van de computer benoemen hier:

Computer case: Sharkoon TG4
Moederbord: MSI Z490 gaming plus
Processor: intel core I9-10900k
Geheugen: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz
Grafische kaart: Geforce Gigabyte 2080 ti Windforce OC
PSU: Gigabyte GP-P1000GM 1000W PSU
Koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Daarnaast heb ik een 3 beeldschermen:

- Samsung 1920x1080 60hz (kan de naam niet vinden op internet dus ga ik vanavond ook nog even checken.)
- MSI Optix G32CQ4 2560x1440 165hz
- MSI Optix G241

Daarnaast heb ik nog een Seagate 3TB HDD + 2 Ssd's (1x 500gb 1x 2TB) en een 250GB M.2.Ssd kaartje.

Ik ben daarom opzoek naar advies. Ik wil graag meer prestaties halen uit mijn gaming rig en weet zo niet 100% welke kant ik op moet gaan kijken. Een nieuwe computer kast? Waterkoeling? Allebei?
(Ik heb wel van een aantal mensen en websites gehoord dat waterkoeling niet optimaal is voor langere tijden gamen en overclocken dus ik weet niet of iemand weet of dit klopt ja of nee..)
Voor de mensen die het willen weten is prijs op dit moment geen probleem.

Alvast bedankt iedereen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dam1an27033 op 18-03-2022 12:30 . Reden: monitors ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geen rare temperaturen die je noemt.
De boel goed stofvrij houden, en voldoende intake. nadeel is dat je een glasplaat voor je intake hebt, en je beperkt bent door intake schuin voor/zijkant(zie foto). Een behuizing met zgn Mesh front heeft dat beter voor elkaar.
oa Fractal https://tweakers.net/pric...n/?keyword=fractal%20mesh.

verder is je CM Hyper cooler wel bekaaid voor i9-10900k. !!
oa
pricewatch: be quiet! Dark Rock 4
pricewatch: Scythe Fuma 2

Zijn beter geschikt

@freaky35 er zitten al 4 fans in zijn kast

Afbeeldingslocatie: https://www.sharkoon.com/ImgSrv/720/TG4/gallery/Cases_and_Power/Midi_ATX/TG4/TG4_blue_content_05.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 18-03-2022 15:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:08
Veel hardware wat aardig wat stroom vreet,dus gevolg veel hitte.
Zolang er niks loopt te throttlen,zal je echter geen prestatie verlies merken.

80c voor videokaart is hoog maar niet schokkend, maar belangrijker wat is temp voor alle onderdelen van de kaart, kijk met gpu z eens als je ingame bent hoe hoog alle temperaturen zijn van de gpu.

Voor de cpu,zou ik een andere koeler nemen bv een Dark rock pro4 .
Ver als je dat nog niet hebt, 3 intake fans monteren en een fan achterin plaatsen

Waterkoeling gaat lastig in je case in verband met dat je intake fans kwijt bent om koele lucht de kast in te krijgen.

Als je dat van plan bent, dan zou ik de case erbij upgraden met meer koel mogelijkheden om bv de AIO bovenin de kast te plaatsen

Dan kan je voorin gewoon intake fans gebruiken en krijgen de gpu en de andere onderdelen voldoende koele lucht.

Voor een kast met meer koelmogelijkheden, zou ik ook een Corsair 4000D bv overwegen

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 18-03-2022 13:01 ]