Toon posts:

[LINUX] Enlightenment / Cygwin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met Linux en een remote windows 95 XFREE86 server (Cygwin).

Het is als volgt:

Ik heb een server (amd 300, 128mb Linux RH7.0) daarop draait een hoop onzin zoals dhcp, apache, php, mysql etc.

Ik heb ook nog een windowsbak (amd tb 1333) waarop ik dus CygWin heb geinstalleerd (samen met XFREE86 server).

Wat ik nu onder tussen voor elkaar heb is het volgende:
Ik kan als ik op de server gmd configureer en via de XServer op de windowsbak inloggen met XWindows (dmv cygwin op de windowsbak) op de Server.
Dit werkt allemaal leuk en aardig, ik kan Gnome draaien met de standaard windowmanagers gaat ook alles goed.

Ik heb nu alleen de volgende problemen:
Het eerste en voor mij even voornaamste probleem is dat als ik enlightenment (geinstalleerd op de server) opstart gaat alles op het eerste gezicht goed. Maar het probleem hiermee is dat ik geen fonts zie, en dit maakt het heel moeilijk om de menutjes te navigeren (kreeg dit met de skin bluesteel).

Het andere probleem is dat als ik gdm opstart en probeer in te loggen met de XServer via XDMCP gdm eruitklapt, als ik deze nu opnieuw opstart kan de Xserver inloggen en werkt het voor de rest goed.

Iemand mischien enig idee hoe ik dit op kan lossen of waar ik moet kijken om dit op te lossen???

Verwijderd

Er zullen op die windoos wat fonts missen zo te zien.
Kijk eens of je de fonts van die linuxbox over kan zetten naar cygwin.
(eventueel in de directories daarna een mkfontdir > fonts.dir doen om de font lijst opnieuw aan te maken)
(vanaf de linux server /usr/X11R6/lib/X11/fonts/* naar dezelfde directories binnen cygwin kopieren)
En dat gdm probleem geen idee, probeer anders kdm of voor mijn part xdm eens, kijken of die wel goed gaan. maakt gdm niet ergens een log aan of heeft een debug optie zodat je kan zien wat er mis gaat?)