Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 21:30
Was vooral geïnteresseerd in de gewone 6800 maar dat lukte niet (ws waren die al op).
Heb dus een RX 6700 XT gekocht (voor 534,62 euro).

Achtergrond:
-Huidig systeem is Sapphire Pulse RX 5700 XT op ASRock B450M Pro4 (PCI-Express 3.0 x16).
-Deze GPU wordt hier nog geen maand gebruikt, want is een vervanging omwille van RMA in garantie.
-Omdat die vervanging maanden op zich liet wachten, had ik intussen de CPU veranderd van Ryzen 3600 naar 5600G (die laatste heeft geen PCI-Express 4.0).

Bedenkingen:
-Zelfde aantal GPU cores, texture units, render outputs. Meer geheugen maar tragere bus.
-Ga ik veel verschil merken?
-Ben niet van plan om snel moederbord en CPU te vervangen. Waarschijnlijk wel binnen jaar of twee.
-Gisteren is RSR uitgebracht; maakt dat de huidige kaart (nog) interessanter? Ding is immers absoluut niet achterhaald.
-Vind garantie nogal belangrijk, dus de 6700 XT gewoon doorgeven lijkt mij niet zinvol. Bijgevolg zou ik toch de RX 5700 XT doorgeven.
-Hebben jullie andere ideeën?
*knip* dit mag je zelf uitzoeken

Alvast bedankt voor jullie meningen en reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 18-03-2022 17:00 ]

Beste antwoord (via Jan VP op 18-03-2022 12:21)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het beste kun je gewoon een uitgebreide review met benchmarks bekijken. Daar staan de 6800 en 5700XT ook in. Ik kan wel een samenvatting in eigen woorden gaan geven maar dat voegt weinig toe t.o.v. dat artikel. Kun je ook nog precies de relevante games en resolutie bekijken.
-Gisteren is RSR uitgebracht; maakt dat de huidige kaart (nog) interessanter? Ding is immers absoluut niet achterhaald.
Als ik dit soort plaatjes zie zou ik wel denken dat in de games waarin de RX6700XT tekort schiet, RSR een prima oplossing zou zijn ja.
-Wat is een eerlijke prijs voor deze vrijwel nieuwe GPU?
Het eerlijkste is wat jij er gewoon voor betaald hebt, als je meer in de richting gaat van winkelprijzen kan ik het je niet kwalijk nemen (dat doen heel veel mensen) al zijn er vast mensen te vinden die daar niet blij mee zijn.

Dus: gewoon lekker gebruiken en kijken hoe hij bevalt?

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 18-03-2022 12:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het beste kun je gewoon een uitgebreide review met benchmarks bekijken. Daar staan de 6800 en 5700XT ook in. Ik kan wel een samenvatting in eigen woorden gaan geven maar dat voegt weinig toe t.o.v. dat artikel. Kun je ook nog precies de relevante games en resolutie bekijken.
Als ik dit soort plaatjes zie zou ik wel denken dat in de games waarin de RX6700XT tekort schiet, RSR een prima oplossing zou zijn ja.
-Wat is een eerlijke prijs voor deze vrijwel nieuwe GPU?
Het eerlijkste is wat jij er gewoon voor betaald hebt, als je meer in de richting gaat van winkelprijzen kan ik het je niet kwalijk nemen (dat doen heel veel mensen) al zijn er vast mensen te vinden die daar niet blij mee zijn.

Dus: gewoon lekker gebruiken en kijken hoe hij bevalt?

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 18-03-2022 12:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Marktplaats is je vriend, v&a ook...

6700xt is 25-30% sneller in meeste games.

RSR en fsr is beide niet super, ik hou van native resolutie. Gisteren op mijn 6700xt en 6800xt RSR getest, tis aardig maar wat mij betreft lang geen native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-07 18:16
Probeer 'm dan te ruilen voor een 6800 met wat bijbgetaling? Of geniet gewoon van de kaart die je wel hebt kunnen kopen, waar het een hoop niet lukt. edit: of verkoop 'm weer als je wel een 6800 hebt kunnen krijgen.

Waarom een 5600g en niet een 5600x? :F

[ Voor 14% gewijzigd door BHStar op 18-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 21:30
BHStar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:12:
Waarom een 5600g en niet een 5600x? :F
GPU was stuk en ik wou toch graag videosignaal. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Stap van 5700xt naar 6700xt is groter dan van 6700xt naar 6800.

Als je dan ziet dat de 5700xt bijna opleverd wat de 6700xt kost dan zou ik de laatste lekker houden. Bijna gratis upgrade.
Pagina: 1