Mijn vraag
Ik heb in excel een kolom die als volgt is opgebouwd
1499Blauw 1478Shroef 1489Zaag 1500Boormachine 1488Rood 1479Ladder
1454Bijtel 1470Schroef(Kruis Lang) 1492Groen(Erg Donker) 1493Rood 1500Plank 1494Stofzuiger
Daar wil ik uiteindelijk een lijst van krijgen zoals
Blauw
Schroef
Zaag
Boormachine
enz enz.
Het uiteindelijke doel is te weten hoe vaak een waarde voorkomt. In het voorbeeld komt Rood dus twee keer voor.
De getallen zijn niet relevant
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom veel tegen om na een bepaalde waarde een aantal karakters te selecteren. Dat werk niet omdat mijn getallen wel 4 tekens zijn (maar kan ook wel eens 1,2 of 3 tekens zijn) maar de naam van het object is geen vaste waarde
Ook tussen 2 spaties kan niet. Want Groen is een andere waarde dan Groen(Erg Donker)
Mijn idee was om uit te zoeken hoe ik alle nummers kan vervangen door een leesteken en dan te splitsen op leesteken. Dat lijkt mij toch een te omslachtige manier en moet er iets simpelers zijn.
Denk ik te moeilijk of zijn er geen simpelere oplossingen?
Ik heb in excel een kolom die als volgt is opgebouwd
1499Blauw 1478Shroef 1489Zaag 1500Boormachine 1488Rood 1479Ladder
1454Bijtel 1470Schroef(Kruis Lang) 1492Groen(Erg Donker) 1493Rood 1500Plank 1494Stofzuiger
Daar wil ik uiteindelijk een lijst van krijgen zoals
Blauw
Schroef
Zaag
Boormachine
enz enz.
Het uiteindelijke doel is te weten hoe vaak een waarde voorkomt. In het voorbeeld komt Rood dus twee keer voor.
De getallen zijn niet relevant
Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom veel tegen om na een bepaalde waarde een aantal karakters te selecteren. Dat werk niet omdat mijn getallen wel 4 tekens zijn (maar kan ook wel eens 1,2 of 3 tekens zijn) maar de naam van het object is geen vaste waarde
Ook tussen 2 spaties kan niet. Want Groen is een andere waarde dan Groen(Erg Donker)
Mijn idee was om uit te zoeken hoe ik alle nummers kan vervangen door een leesteken en dan te splitsen op leesteken. Dat lijkt mij toch een te omslachtige manier en moet er iets simpelers zijn.
Denk ik te moeilijk of zijn er geen simpelere oplossingen?
Het leven is te kort om te testen