Final Cut Pro export traag op M1 Max

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09 14:44
Hi all!

Sinds november in het bezit van een 16" MBP met M1 Max, speciaal voor het editten van video's in Final Cut Pro.

Inmiddels in het bezit van een (werkende) Panasonic HC-X1500 waarmee ik video's maak voor YouTube in 4k60, hieronder een voorbeeld:

*snip* niet relevant

Het renderen van bijvoorbeeld een video van 20min in 4k60 is binnen nog geen 2 minuten gedaan, echter de export, Computer(MP4) + H264 Better Quality, van deze 20min video duurt bijna een uur.

Als ik kijk op YouTube naar alle export tijden van de bekende reviewers die in 4K filmen, gaat dit allemaal stukken sneller.

Wie o wie kan mij hierbij helpen om te kijken wat ik fout doe bij settings of iets dergelijks.

ps. Ik snap dat niet iedereen fan is van snelle auto's of dit soort events, maar toevallig is dat een hobby :)

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 18-03-2022 12:51 . Reden: youtube video is niet relevant voor het probleem ]

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor de volledigheid, welke M1 Max is het precies (cores, werkgeheugen, opslag)? Hoeveel sneller gaat het exporteren bekende reviewers? Als je in activiteitenoverzicht kijkt, zie je dat alle cores gebruikt worden?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
Het gaat om de 10‑core CPU, 32‑core GPU en 32 GB centraal geheugen.

Dat van de activiteitenoverzicht en dat je kon zien welke cores gebruikt worden wist ik niet, daar zal ik even mee gaan spelen!

Hierbij enkele voorbeelden van review video's m.b.t. export:

Vooral bij deze video wel duidelijk te zien te zien; een videoproject van 12min in 4K, multicam en meerdere layers welke in ~3.35 export. Deze staat wel op Audio&Video (.MOV) + H264.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
Probeer eens een video van ongeveer dezelfde lengte als in de review te exporteren met precies dezelfde settings als in de review. Laat even weten hoe lang dit duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
Heb het project van 20min nog staan in de timeline. Zal deze is met de settings exporteren zoals de review en kijken wat dat doet!

Hier kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
Heb de export setting veranderd in Computer + faster encode h264, dit resulteerde er wel in dat de export een stuk sneller ging!
Het omzetten naar Audio&video + H264 brengt wel een veel groter bestand met zich mee, dit is helaas niet wenselijk i.v.m. beperkte internetverbinding.

Thanks in ieder geval voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
Mocht je wat meer willen spelen met de bitrate en encoding kan je altijd aanvullend Compressor gebruiken. Dan selecteer je vanuit FCP Compressor als Export.

Hiermee ben je wat flexibeler en kan je wellicht wat winst behalen (kleiner bestand).

https://www.apple.com/nl/final-cut-pro/compressor/
Pagina: 1