Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
@Moderators; Ik weet niet of dit een eigen topic waardig is maar ik weet anders ook niet goed in welk topic ik dit moet posten zonder teveel offtopic te gaan, ik kon iig geen algemeen "loopbaanadvies" topic vinden. Mocht ik beter elders terecht kunnen hoor ik dat graag en kan dit op slot.

Ik ben denk ik met name op zoek naar second opinions en ervaringen van mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten. Ik zal proberen mijn situatie samen te vatten zonder dat dit een al te lang en warrig verhaal wordt, wel in [MO] gezien er wat gevoelige informatie in staat, gelieve dit te respecteren bij eventuele reacties.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt voor jullie input.

[ Voor 9% gewijzigd door Thompson op 18-03-2022 12:30 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik ga hier inhoudelijk niet op reageren, maar je post VEEL TE VEEL details denk ik. Iemand uit het bedrijf gaat wel snappen waar het over gaat, ik zou het weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:31:
Ik ga hier inhoudelijk niet op reageren, maar je post VEEL TE VEEL details denk ik. Iemand uit het bedrijf gaat wel snappen waar het over gaat, ik zou het weghalen.
Merci, wat zaken geschrapt. Kans is denk ik erg klein dat iemand die hier werkt ook op Tweakers zit, maar het maakte de post ook onnodig lang.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Thompson schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Merci, wat zaken geschrapt. Kans is denk ik erg klein dat iemand die hier werkt ook op Tweakers zit, maar het maakte de post ook onnodig lang.
Als je mensen in de omgeving van het bedrijf meeneemt wordt die groep vast groter. En als er nog onderhandelingen spelen is het vrij kritieke informatie lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

Hoe ga jij bij een eventuele nieuwe werkgever die kennis en ervaring aantonen? Als je nu binnen korte tijd de mogelijkheid hebt om binnen dit bedrijf een hogere functie te krijgen dan zou ik dat doen en dan vervolgens later alsnog gaan zoeken naar een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46

St@m

@ Your Service

Gelukkig zie je zelf al in dat die gewenste functie niet gaat lukken. Mijn verwachting is dat de investeringsmaatschappij geen 'risico' wil op die functie, dus met alleen je basisopleiding gaat dat echt niet lukken. Minimaal hbo en wellicht zelfs een master zullen ze wel eisen.

Maar joh, ga het gesprek aan. Dingen vragen kan altijd, accepteer ook dat het antwoord nee kan zijn. En wat je dan moet gaan doen.. tja, geen idee. Maar het is soms ook gezond om verder te kijken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
lasharor schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:48:
Hoe ga jij bij een eventuele nieuwe werkgever die kennis en ervaring aantonen? Als je nu binnen korte tijd de mogelijkheid hebt om binnen dit bedrijf een hogere functie te krijgen dan zou ik dat doen en dan vervolgens later alsnog gaan zoeken naar een nieuwe baan.
Dat is inderdaad een goed punt waar ik ook een beetje mee zit. Mijn huidige "waarde" is vooral heel veel bedrijf-specifieke kennis. Dat weerhoudt me er dus ook al geruime tijd van om serieus verder te zoeken, ik vind niet zomaar iets als wat ik nu heb zonder er hard op achteruit te gaan.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Wat verwacht je dan van dat gesprek?
Denk uit je tekst dat je denkt dat het een soort sollicitatie gesprek gaat worden. Maar is het niet een due dillegence gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Je moet sowieso kijken of je met het gevoel kan leven dat je iets geheim houd. Als je hogerop komt zal dat je vaker overkomen. Soms is het inderdaad niet fijn, en je moet niet het gevoel hebben/krijgen dat je mensen naait, maar soms is het voor het bedrijf EN voor de mensen beter dat ze (nog) niet alles weten.

Verder zou ik het gesprek in gaan met de insteek dat je stappen wilt zetten, maar dat je zelf ook wel ziet dat er dan toch iets van een associate degree of bachelor moet komen. Ik zou kijken of het bedrijf daar ook wat in wil doen. Daardoor zal je ook geforceerd worden om nieuwe dingen op te pakken, waardoor het werk ook weer anders wordt.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Ik snap je dilemma wel. Aan de ene kant is dit een mooie kans om jezelf in de spotlight te zetten. Aan de andere kant zijn veel dingen nog onzeker en weet je niet wat voor stoelendans er gaat gebeuren.

Mijn advies is jezelf de profileren als de betrouwbare professional met daarbij wel laten doorschemeren dat je in de toekomst wel wil groeien binnen het bedrijf. Dit is de beste eerste indruk die je de nieuwe eigenaren van jezelf kan geven. Ik zou niet direct gaan schermen met dat je een andere functie ambieert.
De nieuwe eigenaren zullen in het gesprek met jou vooral belang hebben bij dat je lekker blijft zitten waar je zit en als betrouwbare medewerker je werk zult blijven doen.
Ik zou niet gaan voor de COO functie want daarin zul je veel meer contact hebben met de CEO.

Dit zo aanpakken en wachten hoe dit alles uitspeelt. Dan, direct zodra je een nieuwe COO hebt, het gesprek aangaan over je persoonlijke ontwikkeling. Daarin zal de COO er ook belang bij hebben dat je niet weggaat en je wellicht allerlei mogelijkheden bieden om jezelf te ontwikkelen. Zo niet: direct op zoek gaan naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Barrycade schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:53:
Wat verwacht je dan van dat gesprek?
Denk uit je tekst dat je denkt dat het een soort sollicitatie gesprek gaat worden. Maar is het niet een due dillegence gesprek?
Klopt, misschien heb ik het wat dat betreft niet goed verwoord. Ze zijn overigens al wel bekend met de ambities die ik heb uitgesproken, dat heeft mijn baas al met ze gedeeld.

@blitzkrieg Klopt, het aangeven van ambitie COO functie is denk ik ook niet reëel meer meer om ambitie aan te geven.

@ERMAWG Dat is inderdaad een goede verwoording en denk ik ook de beste aanpak, het vervelende is dat ik daarmee wel nog een behoorlijk aantal maanden tot jaar met een ongemakkelijk gevoel zit. Ik zit al een jaar te twijfelen wat ik moet.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
@ERMAWG Dat is inderdaad een goede verwoording en denk ik ook de beste aanpak, het vervelende is dat ik daarmee wel nog een behoorlijk aantal maanden tot jaar met een ongemakkelijk gevoel zit. Ik zit al een jaar te twijfelen wat ik moet.
Je zou, om jezelf wat meer inzicht te kunnen geven, de vraag kunnen stellen in het gesprek hoe de nieuwe eigenaren de toekomst van het bedrijf voor zich zien.
Dat geeft je misschien een idee welke richting ze op willen en wat dat voor jou zou kunnen betekenen.

Biedt het feit dat het bedrijf wordt overgenomen je niet nieuwe kansen? Bijvoorbeeld in een zustervestiging of nieuwe investeringen? Want ik zal eerlijk zijn: je beste ontwikkel- en doorgroeimogelijkheid ligt binnen dit bedrijf. Buiten het bedrijf, zal direct eerst naar je papieren worden gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Juist het feit dat je als 'key medewerker' aangemerkt bent, speelt imho niet in je voordeel als je dan liever een andere rol zou willen aannemen. Dan hebben ze: 1) een probleem op de positie die de 'key medewerker' achter laat en 2) een COO zonder ervaring op die positie. Dubbele problemen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:50
naitsoezn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:59:
Juist het feit dat je als 'key medewerker' aangemerkt bent, speelt imho niet in je voordeel als je dan liever een andere rol zou willen aannemen. Dan hebben ze: 1) een probleem op de positie die de 'key medewerker' achter laat en 2) een COO zonder ervaring op die positie. Dubbele problemen ;)
Moet niet altijd een issue zijn.
Ik heb al vaker gezien dat in zo'n situatie er eerst een soort overgangsmanager komt die het reilen en zeilen volledig in kaart gaat brengen en polshoogte neemt van de capaciteiten van mensen.
Die maakt dan meestal na een jaartje of zo plaats voor een permanente manager, vaak een intern iemand.
Geeft alle partijen de kans om orde op zaken te stellen en mogelijk rotte appels te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrennuS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-07 19:54
Gewoon het gesprek aangaan en je waardering uitspreken en dat je ambitie hebt zonder dat je mensen beoordeeld. Grote kans dat ze je uit de tent proberen te lokken maar behandel hem zoals jijzelf behandeld wil worden, hiermee toon je loyaliteit en integriteit. Je kan namelijk ook niet alles delen aangezien de overname nog niet rond is.

Jezelf als sleutel figuur laten benoemen betekent niet dat de andere kant van de tafel dat ook al erkent. Je bent geen "prodigy" omdat jij dat zegt maar omdat andere dat over je zeggen en/of met je willen werken. Hoe jij professioneel reageert creëert het beeld.

Je zegt niks over de achtergrond van de investeerder, ik ga uit van een Nederlands bedrijf. Als het Amerikaans is past een zekere mate van "no guts, no glory", maar vraag je af hoever jij wil gaan als je eerste taak is om de mensen waar je "kwaad" over spreekt moet ontslaan.

Er zit een verschil in direct en indirect leiding geven. Ik denk dat de laatste misschien beter bij je past en is ook een modernere management variant. Ikzelf herken mij enigszins in je verhaal maar ben blij dat ik lekker indirect kan leidinggeven en niet over alle HR zaken ga (... management is het nieuwe roken >:) )

Zie het als een leuke professionele kennismaking, zoals je ook met een extern bedrijf om zou gaan. Praat over je team en niet over jezelf.

Zondagavond even "officespace" kijken als inspiratie. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Hoe is je gesprek verlopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thompson

Thompson