Op welke leeftijd krijgen kinderen een eigen bankkaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn zoon is er nu elf en vroeg een tijd geleden wanneer hij een eigen bankkaart krijgt. Zakgeld op regelmatige basis krijgt hij nu niet maar wel alles wat hij nodig heeft/vraagt (binnen de rede).

Volgend jaar gaat hij naar de middelbare school, alleen en met de bus. Ik zat te denken om hem dan een bankkaart te geven met een vast maandelijks bedrag zodat hij iets kan drinken/eten/kopen en kan leren zelf een budget te beheren.

Op welke leeftijd geven jullie de kinderen een eigen bankkaart?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier ook ongeveer op deze leeftijd. We hebben wel zelf inzicht wat ie uitgeeft

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Ze hadden er al een bij hun jeugdrekening, maar die werd niet actief gebruikt. We moeten nog steeds hun pincode opzoeken als ze er mee willen betalen.

Maar toen mijn oudste (toen 12 nu 13) naar de midelbare school ging hebben we de bank app op haar mobieltje gezet mobieltje en met NFC + fingerprint kan ze overal betalen. Ze betaalt er ook soms online mee, dus shopt voor kleren in overleg met ons en betaald via iDeal en dan betalen wij het terug als ze ons een betaalverzoek stuurt via Whatsapp.

Zakgeld krijgen ze ook op die rekeningen gestort door ons trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 18-03-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ze krijgen hier al vanaf ~4 jaar zakgeld (begonnen met 10-20 cent, gewoon zodat ze elke week iets in de spaarpot konden stoppen). Nu ging dat best een tijdje goed met muntjes, maar met corona werd dat ineens een ding. Toen heb ik "de pappa bank" in het leven geroepen, gewoon een spreadsheet met voor allebei een eigen "rekening overzicht"

Nu hebben ze sinds een paar weken allebei een eigen pas hier (8 en bijna 11), de oudste heeft een eigen telefoon, dus kan zelf dr saldo checken.

Ik verwacht dat ze er nog niet heeeeel veel gebruik van gaan maken, maar het leek me de volgende stap in het leren met geld om gaan, en nu is dat door corona wat versneld. Maar inderdaad, rond de middelbare school lijkt me hoe dan ook het moment, je zal daar toch genoeg dingen tegenkomen (kantine?) waar contant niet eens meer kan

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Die van ons is 6 en heeft er sinds kort een.
We storten automatisch het zakgeld.

Allemaal ingegeven door het verdwijnen van cash uit een ieders leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vectormatic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:17:
Ze krijgen hier al vanaf ~4 jaar zakgeld (begonnen met 10-20 cent, gewoon zodat ze elke week iets in de spaarpot konden stoppen). Nu ging dat best een tijdje goed met muntjes, maar met corona werd dat ineens een ding. Toen heb ik "de pappa bank" in het leven geroepen, gewoon een spreadsheet met voor allebei een eigen "rekening overzicht"

Nu hebben ze sinds een paar weken allebei een eigen pas hier (8 en bijna 11), de oudste heeft een eigen telefoon, dus kan zelf dr saldo checken.

Ik verwacht dat ze er nog niet heeeeel veel gebruik van gaan maken, maar het leek me de volgende stap in het leren met geld om gaan, en nu is dat door corona wat versneld. Maar inderdaad, rond de middelbare school lijkt me hoe dan ook het moment, je zal daar toch genoeg dingen tegenkomen (kantine?) waar contant niet eens meer kan
Kantine komt mijn jongste zoon(17) amper(te duur). Meestal supermarkt vlak bij school.
ja, tegenwoordig via Apple pay.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
Wanneer nodig / passend bij de persoonlijke ontwikkeling. Jr. (10jr) had zin in frikadelbroodje, ik in stokbrood, dus de perfecte aanleiding om de reeds aangevraagde PIN code te geven en op pad te sturen.

Als het een niet-persoonlijke aankoop betreft stuurt hij even een Tikkie naar zijn ouders. win-win-win 8) :9

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij mij op m'n 12e verjaardag, omdat dan de Pennyrekening van de ING overging in een volwaardige rekening. Ik mocht toen zelf mijn bank kiezen en weet niet eens meer waarom ik naar ABN ben gegaan (mijn ouders waren al klant bij beide banken) maar daar zit ik 20 jaar later nog steeds. :+

De middelbare school is sowieso wel een goed argument. Zowel praktisch als in het kader van met geld om leren gaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Killjoy

Klingon lawn products

De oudste (word 12 in juli) heeft sinds december een bankpas en krijgt 5 euro per week. Daar heeft ze nog niets van uitgegeven. Dus ze heeft nu meer op de lopende rekening dan wij zo richting het einde van de maand. :(

De jongste (wordt 9 in augustus) is er nog niet aan toe. Die krijgt af en toe wat muntjes en dan is ze weer gelukkig :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:14
Dochter is 10 en heeft sinds een half jaar een bankpas,. We storten een gedeelte van haar zakgeld hier op en een gedeelte krijgt ze contant. Zo kan ze leren met beide om te gaan. Af en toe sturen we haar naar de winkel voor een boodschap en betaalt ze met haar eigen pas, en maken we het geld daarna weer naar haar over.
Met internetbankieren hebben we ingesteld dat ze maximaal 25 euro kan overmaken zonder dat we de betaling goed moeten keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bankrekening had-ie al een tijd. In de tweede klas van middelbare eens gaan zitten een e.e.a. uitgelegd, pas geactiveerd, mijn.bank.nl geactiveerd, gekoppeld aan telefoon. Apple Pay heb ik hem aangeraden te gebruiken als back-up only. Apple Pay lift mee op authenticatie en identificatie gefaciliteerd door NL'se bank, en brengt dan kosten per transactie in rekening aan de verkoper (die dubbel betaalt voor payment service).
Pagina: 1