There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Maar toen mijn oudste (toen 12 nu 13) naar de midelbare school ging hebben we de bank app op haar mobieltje gezet mobieltje en met NFC + fingerprint kan ze overal betalen. Ze betaalt er ook soms online mee, dus shopt voor kleren in overleg met ons en betaald via iDeal en dan betalen wij het terug als ze ons een betaalverzoek stuurt via Whatsapp.
Zakgeld krijgen ze ook op die rekeningen gestort door ons trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 18-03-2022 10:09 ]
Nu hebben ze sinds een paar weken allebei een eigen pas hier (8 en bijna 11), de oudste heeft een eigen telefoon, dus kan zelf dr saldo checken.
Ik verwacht dat ze er nog niet heeeeel veel gebruik van gaan maken, maar het leek me de volgende stap in het leren met geld om gaan, en nu is dat door corona wat versneld. Maar inderdaad, rond de middelbare school lijkt me hoe dan ook het moment, je zal daar toch genoeg dingen tegenkomen (kantine?) waar contant niet eens meer kan
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
We storten automatisch het zakgeld.
Allemaal ingegeven door het verdwijnen van cash uit een ieders leven.
Kantine komt mijn jongste zoon(17) amper(te duur). Meestal supermarkt vlak bij school.vectormatic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:17:
Ze krijgen hier al vanaf ~4 jaar zakgeld (begonnen met 10-20 cent, gewoon zodat ze elke week iets in de spaarpot konden stoppen). Nu ging dat best een tijdje goed met muntjes, maar met corona werd dat ineens een ding. Toen heb ik "de pappa bank" in het leven geroepen, gewoon een spreadsheet met voor allebei een eigen "rekening overzicht"
Nu hebben ze sinds een paar weken allebei een eigen pas hier (8 en bijna 11), de oudste heeft een eigen telefoon, dus kan zelf dr saldo checken.
Ik verwacht dat ze er nog niet heeeeel veel gebruik van gaan maken, maar het leek me de volgende stap in het leren met geld om gaan, en nu is dat door corona wat versneld. Maar inderdaad, rond de middelbare school lijkt me hoe dan ook het moment, je zal daar toch genoeg dingen tegenkomen (kantine?) waar contant niet eens meer kan
ja, tegenwoordig via Apple pay.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als het een niet-persoonlijke aankoop betreft stuurt hij even een Tikkie naar zijn ouders. win-win-win
[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2022 10:25 ]
De middelbare school is sowieso wel een goed argument. Zowel praktisch als in het kader van met geld om leren gaan.
I have stability. The ability to stab.
De jongste (wordt 9 in augustus) is er nog niet aan toe. Die krijgt af en toe wat muntjes en dan is ze weer gelukkig
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Met internetbankieren hebben we ingesteld dat ze maximaal 25 euro kan overmaken zonder dat we de betaling goed moeten keuren.