Elga (2018) printplaat stuk en niet leverbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn Elga geeft een storing. De indicatie is communicatieprobleem met OT cv ketel (Remeha).
Volgens monteur printplaat (nr7738325) stuk. Deze printplaat is afgezien van de kosten op dit moment niet leverbaar.
Heeft iemand een idee hoe dit probleem aan te pakken. Kan ik instelligen zo aanpassen dat het toch (wellicht handmatig) werkt.
Ik heb al software update gedaan maar dat gaf geen verandering. Of heeft iemand tip waar de printplaat nog te verkrijgen is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
www.warmteservice.nl binnen enkele dagen opgestuurd.

www.wasco.nl volgende dag (alleen via een installateur of misschien zelf afhalen en betalen bij een vestiging)

Ik ben wel benieuwd wat er precies aan de hand is: communicatiestoring klinkt erg algemeen. Lees dit verhaal eens: https://www.familie-klein...spoiler-en-was-niet-stuk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MarkS90 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:09:
www.wasco.nl volgende dag (alleen via een installateur of misschien zelf afhalen en betalen bij een vestiging)
nope..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6IZcdsT2RCZ3oXfglatkVq8o68=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ENRIjlE8gPiQZ7c1H3f7zCne.jpg?f=user_large

warmte service heeft van dit soort dingen doorgaans geen eigen voorraad die komt hoogst waarschijnlijk ook bij wasco (of TU) vandaan

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 18-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Dipswitch omzetten en dat ding is aan/uit. Kijk eens of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAdR
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-12-2022
Hi Pvpieter,

Ik heb hier dezelfde storing met de elga. Is bij jou het probleem opgelost en wat heb je daarvoor moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark!
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 20:05
Ik zocht onlangs een kabel voor het aansturen van een vloerverwarmingspomp voor mijn Elga. Kon ik nergens online vinden. Heb toen gewoon met Remeha gebeld, werd toen netjes met de afdeling in Delft doorverbonden (het oude Techneco). Zij konden mij vertellen dat ze bijna alle onderdelen nog op voorraad hebben en hebben mij toen netjes geholpen waar ik deze kon kopen (helaas verkoopt Remeha alleen aan installateurs en niet aan particulieren).

Ik zou gewoon met Remeha bellen en het verhaal uitleggen. Waarschijnlijk kunnen ze je in de goede richting helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAdR
Ik heb nog even getest of het aansturen van de ketel via aan/uit werkte (ketel op aansluitstripklem 1 en 2, dipswitch A8 op ON). Dat was al gecheckt door een monteur met ondersteuning van Remeha, maar had wat twijfel of dat goed uitgevoerd was. Tot mijn verbazing start de Elga in de aan/uit modus nu wel goed op en werkt het naar behoren. Daarna de OpenTherm aansturing nog getest (ketel op aansluitstripklem 3 en 4, dipswitch A8 op OFF) en weer zelfde foutmelding. Ketel/Elga combi staat nu op aan/uit, maar vraag me nog wel af:
- kan het probleem ook nog aan de ketel liggen of is het waarschijnlijk toch de Elga?
- zit er nog veel verschil in efficiëntie tussen OpenTherm en aan/uit modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAdR
Ter afsluiting van mijn bijdrage aan deze thread: ik heb mijn vragen aan Techneco (via Remeha servicedesk) kunnen voorleggen.
Efficiëntie van aan/uit zal waarschijnlijk minder zijn dan OT maar advies was om aan de hand van energieverbruik te besluiten of vervanging van hoofdprint nodig is. Gezien de prijs en leverbaarheid zal dat vermoedelijk niet snel aan de orde zijn.
Aangezien de ketel wel via OT door de thermostaat was aan te sturen, zit de oorzaak van de storing in de hoofdprint van de Elga
Pagina: 1