Toon posts:

maxtor doet rare dingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor 20 gig 7200 rpm.
Die gaf eerst harde tikken maar dat stopte toen ik er een blower voor hing.

Ik draai win2k. Af en toe als ik wil opstarten geeft ie een error die ik niet kan lezen (te snel voorbij) en dan hangt de comp. Dan helpt het alleen om mijn win2k partitie te formateren en win2k opnieuw te installeren. Meestal is het probleem dan over. Soms ook niet :(

Toen mijn quantum er nog in zat ging alles goed.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 21:37

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als het echt beter ging met die blower ertegen dan moet ie gewoon retour winkel lijkt me.

Rob

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet normaal dat hij als je hem zonder koeler aanzet hij harde tikken begint te geven :?

Verwijderd

Ik heb er ook zo eentje zonder koeler erop en ik hoor geen harde tikken hoor. Misschien moet je toch effe naar de winkel...

Verwijderd

ik heb een maxtor (niet helemaal dezelfde) maar die tikt ook niet. Wel heb ik tijdens het starten van win2k een hoop "gereutel" terwijl dit bij 98se niet zo is. :?

Verwijderd

Bij het starten maakt ie inderdaad even wat geluid (niet echt zachtjes ook) en ik heb dat dus wel onder W98SE. Verder moet ik echt goed luisteren om hem te horen. Tenzij je de accoustic mode uitzet natuurlijk.

Verwijderd

mja mijn maxtor 20 gig HD begon ook op een gegeven moment harde tikken te geven .. (alleen kapte ie er ineens mee.. oppassen dus!) PRobeer de testproggies van de maxtor site eens ?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 19:13

cue

Het kan misschien zo zijn dat je hdd met alle 4 de schroefjes stevig vast is gedraait, en als hij dan een beetje warm word en uit wil zetten dat dan iets elkaar gaat raken. ik zou zeggen haal eens twee schroefjes er uit dat je twee schroefjes diagonaal tegenover elkaar hebt zitten, misschien helpt het
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 23:09 schreef Cue het volgende:
Het kan misschien zo zijn dat je hdd met alle 4 de schroefjes stevig vast is gedraait, en als hij dan een beetje warm word en uit wil zetten dat dan iets elkaar gaat raken. ik zou zeggen haal eens twee schroefjes er uit dat je twee schroefjes diagonaal tegenover elkaar hebt zitten, misschien helpt het
;)
Dat kan niet want er zitten 3 mm schroefjes in. :)

En dat verklaart ook niet waarom win2k afentoe filetjes kwijt is en niet meer wil booten
Pagina: 1