LG 27up850 voor laptop en PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 13:56
Omdat de Dell UltraSharp U3421WE die ik voor werk heb terug is naar kantoor en ik een nieuwe PC heb gekocht was ik op zoek naar een mooi 4k scherm voor thuis. Bedoeling is die te gebruiken voor fotobewerking en gamen, maar ook voor het werk. Voor dat laatste was ik dus op zoek naar een scherm met USB hub. Idee was om, net als bij de Dell, makkelijk te kunnen switchen tussen laptop en PC. Ik heb nu de LG 27UP850 aangeschaft en kom tot de ontdekking dat het prima werkt voor de laptop, maar niet voor de PC. Naar wat ik nu begrijp dient er daarvoor op de monitor een USB-B aansluiting te zitten. Iets wat het LG scherm helaas niet heeft.

Maar wat zijn nu mijn alternatieven? Ik wil op een makkelijke manier kunnen switchen tussen laptop en PC, uiteraard zonder de USB receivers van het toetsenbord en de muis te switchen. Met de Dell moest ik slechts van source wisselen en presto. Liefst wil ik dat ook bereiken, maar is dat echt alleen mogelijk met USB-B?

Ik probeer in de monitor vergelijker (https://tweakers.net/monitoren/vergelijken/) ook te zoeken op schermen die zo'n USB-B aansluiting hebben, maar heb het idee dat dat filter er niet tussen zit?

Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Dell had een KVMswitch ingebouwd. Dat heeft die LG niet. Dat heeft niets met USB-B te maken. USB-B is alleen de aansluiting voor de USBhub, maar zegt verder niets over functionaliteit.

Je zult dus moeten zoeken naar een monitor met KVMswitch, of een losse KVMswitch pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Inderdaad, een KVMswitch is van belang als je vlekkeloos wilt switches.
Die optie bestaat wel in de pricewatch: https://tweakers.net/moni...RZYo6SVbSSobmJiYFSbG1tLQA