Drie jaar geleden hebben jullie me geholpen met m'n eerste build, precies op tijd voor de gekte (en de prijzen) zijn toegenomen. Van de week las ik dat de GPU prijzen weer een beetje gezakt zijn, dus ik durf weer rond te kijken. Ik heb nu een 1070ti en wil graag een soortgelijke kaart toevoegen om te renderen in Blender 3D. Maar inmiddels zijn de 1070ti kaarten er niet meer en heb ik werkelijk waar geen idee wat er op lijkt. Is het zoiets simpels als dat de 3060 de 2060 vervangt heeft en de 2060 de 1060, want ik lees ook over RTX ipv GTX of is dat gewoon marketing?
En kan ik dan zomaar elke willekeurige nvidia kaart er in m'n setup stoppen of moet ik rekening er mee houden dat de kaarten min of meer even goed zijn?
Ik heb nu een 550 watt, is dit nog genoeg? En ik las net in een ander topic over een cpu bottleneck, zal dit aan de orde zijn met mijn i5-8400?
M'n budget is zo'n 5-6-700 euro, hangt net van 't buitenkansje af. Of zijn de buitenkansjes schaars deze dagen?
Afijn, heel veel vragen. Ik sta open voor uitleg en advies!
En kan ik dan zomaar elke willekeurige nvidia kaart er in m'n setup stoppen of moet ik rekening er mee houden dat de kaarten min of meer even goed zijn?
Ik heb nu een 550 watt, is dit nog genoeg? En ik las net in een ander topic over een cpu bottleneck, zal dit aan de orde zijn met mijn i5-8400?
M'n budget is zo'n 5-6-700 euro, hangt net van 't buitenkansje af. Of zijn de buitenkansjes schaars deze dagen?
Afijn, heel veel vragen. Ik sta open voor uitleg en advies!