Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:33
Hallo,

Ik ben van plan om op termijn over te stappen naar een andere bank.
De bank die ik nu heb heb ik eigenlijk mijn hele leven al, maar het vertrouwen is een beetje weg en ik mis steeds wat steeds wat functies of het komt veel later zoals nu bijvoorbeeld google pay, simpel betalen met smartwatch of telefoon.

Nu mijn vragen:

Vraag1:
Waar moet ik op letten:
ja bij alle diensten het rekening nummer wijzigen en CC. (ja dat is nogal een klus)
Ben nog wel van plan om de huidige rekeningen tijdelijk te houden tot dat ik zeker weet dat alles goed is.

Vraag 2:
Tips voor een bank:
eisen zijn:
- Betrouwbaar
- voorloper met nieuwe technieken
- Nederland i.v.m. ideal/tikkies
- niet minder dan 0% rente :+
- liefst geen readers e.d.
- goed vormgegeven en uitgebreide app
- Goede overstap service (niet noodzakelijk, maar wel handig)

waar ik nog over twijfel is de hypotheek met nog 5 jaar Rentevaste periode(1,7%). i.v.m. de boete

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 15:50
Van welke bank kom je af? Het klinkt momenteel alsof je op zoek bent naar ING maar kan nog steeds zo zijn dat je die juist wilt verlaten :p

Verder heel goed de kleine lettertjes lezen, of er toch niet ergens een beperking aan vast zit - misschien zelfs even bellen om je situatie door te nemen en checken dat het kan. (Persoonlijke ervaring: ING bleek particuliere rekeninghouders op 3 rekeningen per rekeninghouder te limiteren, ik had er eigenlijk 4 willen hebben :F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Met een rekening bij ING, ABN, Rabo en SNS kan ik zeggen dat het groen zelden groener is bij de buren. ;)

Misschien een fintech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:33
ShitHappens schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:52:
Van welke bank kom je af? Het klinkt momenteel alsof je op zoek bent naar ING maar kan nog steeds zo zijn dat je die juist wilt verlaten :p

Verder heel goed de kleine lettertjes lezen, of er toch niet ergens een beperking aan vast zit - misschien zelfs even bellen om je situatie door te nemen en checken dat het kan. (Persoonlijke ervaring: ING bleek particuliere rekeninghouders op 3 rekeningen per rekeninghouder te limiteren, ik had er eigenlijk 4 willen hebben :F)
Het is de Rabobank waar ik vanaf kom. En krijg in mijn omgeving ook al de tip van ING.

Ja zit inderdaad nu ook te denken om even te bellen of langs te gaan (toch in de buurt) net zoals de regio bank.
Emgeebee schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:56:
Met een rekening bij ING, ABN, Rabo en SNS kan ik zeggen dat het groen zelden groener is bij de buren. ;)

Misschien een fintech?
Ja het gras is toch altijd groener bij de buren :+ ,

Maar zal er ook eens naar kijken thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:04
Ruudox schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:41:
eisen zijn:
- Betrouwbaar
- voorloper met nieuwe technieken
- Nederland i.v.m. ideal/tikkies
- niet minder dan 0% rente :+
- liefst geen readers e.d.
- goed vormgegeven en uitgebreide app
- Goede overstap service (niet noodzakelijk, maar wel handig)
waar ik nog over twijfel is de hypotheek met nog 5 jaar Rentevaste periode(1,7%). i.v.m. de boete
1. Wat zie je als 'betrouwbaar'? Dat is erg subjectief. Wat betreft de objectieve 'veiligheid' zijn alle Nederlandse banken goed gedekt onder het garantiestelsel en worden ze ook gecontroleerd door de toezichthouders.

2. Wat betreft 'voorloper' zijn wat betreft nieuwe technieken, dat is ook maar een momentopname. Een bank die nu voorloopt kan over een paar jaar juist achter lopen. Soms is het juist zo dat het voorloper-zijn ertoe leidt dat de systemen die eerst voorop liepen, na een paar jaar juist achteraan staan. Ook een app die er nu leuk uitziet kan juist over een paar jaar verouderd zijn.
Bovendien botst deze wens een beetje met de wens van geen reader. Iedere bank gaat over op verificatie met een tweede 'onafhankelijke' device. Een bank die dat nu nog niet heeft, zal dit dus op korte termijn alsnog introduceren.

3. Wat betreft rente: voor spaargeld kun je een andere bank nemen dan voor je betaalrekening. Is vaak ook een betere keuze. Rente zou voor mij daarom geen factor zijn bij de overstap van bank voor de betaalrekening.

4. Hypotheek kun je altijd bij een andere bank laten. Vaak is het ook zo dat de voordeliger hypotheken juist niet bij de banken met betaalrekening zitten. Veel banken hebben wel korting als je er een betaalrekening aanhoudt en daar de hypotheek van betaalt, dus het kan soms uit om daar een (tweede) betaalrekening aan te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Begin eens hier: Het 'Welke bank?' topic

En als je dan een bank (of banken) hebt gevonden die je in eerste aanleg wel wat lijkt, zoek dan "ervaringen" + bank hier op GoT voor de vele in-depth topics over elke bank (in elk geval de nieuwere).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-04 10:36
Ik zit momenteel bij ING. Uit ideële motieven denk ik zo nu en dan dat ik over zou moeten stappen naar een "groene" bank. Maar dan bedenk ik me weer hoe goed alles is geregeld in de ING-app, en schuif ik het weer voor me uit. Ook al vind ik de tarieven hoog, en vind ik de ING als bedrijf stom.

Kortom, ben ik tevreden over de ING als concern, nee. Heeft het naar mijn idee z'n gebruikservaring heel goed op orde, jazeker. De ING app is voor mijn gebruiksdoeleinden echt fantastisch.

Ook al is er altijd 1x per jaar paniek omdat ik dan weer verplicht in moet loggen met username en password die ik tegen die tijd weer vergeten ben omdat ik altijd de app gebruik, en nooit op de computer inlog..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 15:50
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:29:
[...]
Bovendien botst deze wens een beetje met de wens van geen reader. Iedere bank gaat over op verificatie met een tweede 'onafhankelijke' device. Een bank die dat nu nog niet heeft, zal dit dus op korte termijn alsnog introduceren.
Ik heb 't idee dat TS hier een reader bedoelt, waarmee 2FA in combinatie met de pinpas afgehandeld moet worden. Grapjes als de Rabo Scanner of de E.dentifier van ABN Amro dus... Dit in tegenstelling tot andere (groot)banken die dit via de app kunnen afhandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:45
ShitHappens schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Ik heb 't idee dat TS hier een reader bedoelt, waarmee 2FA in combinatie met de pinpas afgehandeld moet worden. Grapjes als de Rabo Scanner of de E.dentifier van ABN Amro dus... Dit in tegenstelling tot andere (groot)banken die dit via de app kunnen afhandelen ;)
Dit is bij ABN ook geen probleem, je kan hiervoor zelf een limiet instellen tot het bedrag wat je zonder reader kan betalen. QR code scannen, pincode of ander identificatie (face/vingerafdruk...) ingeven en is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zit zelf bij ING en ABN.

Maar wat een rampenbank is de ABN op gebied van gebruiksgemak en de app. En dan is er ook nog dat relikwie uit de jaren 90 wat ze een edentifier noemen.

ING is wat dat betreft een verademing.

[ Voor 22% gewijzigd door Sethro op 18-03-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ShitHappens schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Bij Rabo kun je ook gewoon zonder pas via de app inloggen. Ik heb toevallig zowel bij ING als bij Rabo rekeningen en bij beide rekeningen kan ik op mijn computer inloggen zonder dat ik mijn pinpas of een externe reader hoef te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 13:50

fub

Malfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:53:
Ik zit momenteel bij ING. Uit ideële motieven denk ik zo nu en dan dat ik over zou moeten stappen naar een "groene" bank. Maar dan bedenk ik me weer hoe goed alles is geregeld in de ING-app, en schuif ik het weer voor me uit. Ook al vind ik de tarieven hoog, en vind ik de ING als bedrijf stom.
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van ING naar ASN. Dat ging behoorlijk pijnloos via de overstapservice waar hierboven naar gelinkt wordt -- echt een goede tip.
Ik vind de app van ASN beter dan die van de ING -- bij ING krijg je elke keer weer marketing-prut in de app d'r bij, bij ASN niet. En de gewone dingen als saldo en bij- en afschrijvingen checken, overmaken, ideal betalingen enzo werken gewoon prima.
Enige nadeel: ASN geeft zelf geen credit cards uit, dat moet via ICS geregeld worden, en de on-boarding daar is een waar tranendal. App van ICS is ook niet goed, maar we doen het er maar mee. Gebruik die app toch bijna nooit.
Oh ja, ze hebben wel zo'n 'digipass' die je moet gebruiken bij overschrijvingen van (volgens mij) meer dan 1000 euro. Dat gebeurt me toch bijna nooit, dus zo irritant is dat dan ook weer niet. Ik heb het er graag voor over om bij de ING weg te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door fub op 18-03-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 21:46
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:29:
[...]
1. Wat zie je als 'betrouwbaar'? Dat is erg subjectief. Wat betreft de objectieve 'veiligheid' zijn alle Nederlandse banken goed gedekt onder het garantiestelsel en worden ze ook gecontroleerd door de toezichthouders.

2. Wat betreft 'voorloper' zijn wat betreft nieuwe technieken, dat is ook maar een momentopname. Een bank die nu voorloopt kan over een paar jaar juist achter lopen. Soms is het juist zo dat het voorloper-zijn ertoe leidt dat de systemen die eerst voorop liepen, na een paar jaar juist achteraan staan. Ook een app die er nu leuk uitziet kan juist over een paar jaar verouderd zijn.

3. Wat betreft rente: voor spaargeld kun je een andere bank nemen dan voor je betaalrekening. Is vaak ook een betere keuze. Rente zou voor mij daarom geen factor zijn bij de overstap van bank voor de betaalrekening.

4. Hypotheek kun je altijd bij een andere bank laten. Vaak is het ook zo dat de voordeliger hypotheken juist niet bij de banken met betaalrekening zitten. Veel banken hebben wel korting als je er een betaalrekening aanhoudt en daar de hypotheek van betaalt, dus het kan soms uit om daar een (tweede) betaalrekening aan te houden.
Bij bijna alle punten had ik wel een gedachte dus hierbij mijn brainfart:

1. Wij zijn juist bij ING weggegaan vanwege dubieuze investeringen (clusterbommen?). Dat is waar ik als eerste aan dacht bij 'betrouwbaarheid': gebruikt de bank mijn geld om de wereld te verbeteren (of zo min mogelijk te vernietigen).

2. Op zich klopt het wat je zegt, maar ING lijkt zijn tech al jarenlang goed op orde te hebben. Als ze niet voorop lopen in Nederland, zitten ze zeker altijd in de kopgroep. App is altijd top geweest.

3. Een andere rekening (met maandelijkse kosten) voor betere rente? Dan moet die rente wel heel erg goed zijn (of erg veel spaargeld) om de bankkosten er uit te halen. Gratis bankrekeningen leveren meestal niet zo veel rente op. Beter kan je je geld dan investeren of probeer te investeren in een consumentenlening, zoals bij Lenderspender.nl (DM me voor een referral code voor wat 'gratis' euro's >:) ).

4. Net een nieuwe hypotheek. De gunstigste in ons geval was er toch echt eentje waarbij we verplicht zijn om tevens een bankrekening te houden bij dezelfde bank. Dat zal per geval verschillen. In dit geval voordeel bij ABN vanwege nieuwbouw.

@Rubbergrover1, je lijkt bovenstaande als tegenspraak te zien, maar het was bedoeld als aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zit bij ING. Geen klachten , op één puntje na: jammer dat ze geen Garmin Pay ondersteunen. Om die reden een gratis Openbank rekening aangemaakt “voor erbij”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 15:35
Ook wel een belangrijk punt waar je nog op kunt vergelijken:

https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Heb zelf rekeningen bij ING, ABN, Rabo, Bunq, ASN en ook een aantal buitenlandse banken. Uit het hele rijtje kan ik eigenlijk alleen ING aanraden voor algemeen gebruik zoals beschreven je eerste post.

De andere rekeningen heb ik eigenlijk alleen voor heel specifieke features, zoals hypotheekkorting, of een gedeeld account met iemand die daar bankiert, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
SpazzII schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Bij bijna alle punten had ik wel een gedachte dus hierbij mijn brainfart:

1. Wij zijn juist bij ING weggegaan vanwege dubieuze investeringen (clusterbommen?). Dat is waar ik als eerste aan dacht bij 'betrouwbaarheid': gebruikt de bank mijn geld om de wereld te verbeteren (of zo min mogelijk te vernietigen).
Dat is dus wat ik met 'subjectief' bedoelde. Zie de link van Basekid, dan kun je zelf beoordelen welke criteria voor jou zwaarder wegen.
3. Een andere rekening (met maandelijkse kosten) voor betere rente? Dan moet die rente wel heel erg goed zijn (of erg veel spaargeld) om de bankkosten er uit te halen. Gratis bankrekeningen leveren meestal niet zo veel rente op.
Ik weet niet waar je hier op doelt als je het hebt over 'bankkosten'. Spaarrekeningen kosten in het algemeen geen geld om aan te houden (op een enkele uitzondering na).
Beter kan je je geld dan investeren of probeer te investeren in een consumentenlening, zoals bij Lenderspender.nl (DM me voor een referral code voor wat 'gratis' euro's >:) ).
Uiteraard. Maar je had het over 'niet minder dan 0% rente' en daarom leek het me dat je op gewoon sparen doelde.
4. Net een nieuwe hypotheek. De gunstigste in ons geval was er toch echt eentje waarbij we verplicht zijn om tevens een bankrekening te houden bij dezelfde bank. Dat zal per geval verschillen. In dit geval voordeel bij ABN vanwege nieuwbouw.
Ja, dat scheelt 0,2%. Dat is wat ik ook aangaf, dat veel banken korting hebben als je er een betaalrekening aanhoudt en daar de hypotheek van betaalt, en dat het soms uit kan om daar een (tweede) betaalrekening aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:49
Malfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:53:

Kortom, ben ik tevreden over de ING als concern, nee. Heeft het naar mijn idee z'n gebruikservaring heel goed op orde, jazeker. De ING app is voor mijn gebruiksdoeleinden echt fantastisch.
Allemaal heel herkenbaar. Daarom heb ik nu het spul waar banken blijkbaar verlies op draaien (spaargeld) bij ING en hetgeen winst oplevert (beleggingsrekening) bij ASN.
Ook al is er altijd 1x per jaar paniek omdat ik dan weer verplicht in moet loggen met username en password die ik tegen die tijd weer vergeten ben omdat ik altijd de app gebruik, en nooit op de computer inlog..
Ook herkenbaar, maar gelukkig werkt de wachtwoordherstelprocedure ook via de app en is dat in een paar seconden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Heb zelf ING, SNS en ook nog een Rabobank.
Het meeste doe ik met de ING en SNS. Maar bij alle banken hebik het afgelopen jaar meermaals gehad dat ik deze niet kon gebruiken omdat op dat moment net even onderhoud/ storing was. Meestal kon ik dit voor mijn eigen dan oplossen door een andere bank te kiezen (de kans dat alle banken een storing hebben is een stukje kleiner maar ja is ook al eens voorgekomen).

De ING betaalpas werkt echt in elke pin/ betaal automaat. Die van SNS ik zit inmiddels op pas 6 en altijd bij de Supermarkt van AH doet deze pas moeilijk. Meestal moet ik de pas meermaals erin stoppen dan zit hij pas dat er een goede pas aanwezig is.

Mijn tip zorg dat je altijd 2 rekeningen hebt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:12

ep667

It doesn't hurt to help

Cave_Boy schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:58:
De ING betaalpas werkt echt in elke pin/ betaal automaat. Die van SNS ik zit inmiddels op pas 6 en altijd bij de Supermarkt van AH doet deze pas moeilijk. Meestal moet ik de pas meermaals erin stoppen dan zit hij pas dat er een goede pas aanwezig is.
Echt nog nergens gehad dat mijn SNS pas niet werkte. Ook niet buiten de Eurozone of buiten de EU. Wel opmerkelijk dat het dan juist bij de AH niet werkt. Lijkt toch een ander issue dan 'de SNS pas'.

Wat betreft TS: ik kan SNS en ASN prima aanbevelen. Je hebt nog wel een identifier, maar je kunt eigenlijk alles met de app regelen. De limiet van 1000 euro is standaard, maar ook op te hogen.

EP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
offtopic:
We zouden in Nederland af moeten stappen van een IBAN met daarin de naam van de bank.

Het is nu net als een e-mailadres met het domein van een provider als je wil wisselen of bij wijze van spreke je telefoonnummer waarin de naam van je provider zou zijn verwerkt.

Volgens mij hebben ze het in België niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Real op 18-03-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-04 08:12
Real schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:09:
offtopic:
We zouden in Nederland af moeten stappen van een IBAN met daarin de naam van de bank.

Het is nu net als een e-mailadres met het domein van een provider als je wil wisselen of bij wijze van spreke je telefoonnummer waarin de naam van je provider zou zijn verwerkt.

Nee de NAAM van de bank niet, in het nummer echter staat als ik het goed heug een 3 cijferig deel dat uniek voor de bank is... defacto hetzelfde dus

even snel via google: https://verzekeringeninbelgie.be/iban-codes-belgie/
Lijkt mijn geheugen me niet in de steek te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:12

ep667

It doesn't hurt to help

Real schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:09:
offtopic:

In België zit er een bankcode in. En ook in de ouderwetse Nederlandse rekeningnummers was er een bankcode.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
namliam_eht schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:28:
[...]
Nee de NAAM van de bank niet, in het nummer echter staat als ik het goed heug een 3 cijferig deel dat uniek voor de bank is... defacto hetzelfde dus
ep667 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:28:
In België zit er een bankcode in. En ook in de ouderwetse Nederlandse rekeningnummers was er een bankcode.
offtopic:
Helaas. Blijft het wat mij betreft een goed idee dat we ook hiervoor nummerportabiliteit zouden hebben. Maar wordt teveel offtopic vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ruudox schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:41:
ja bij alle diensten het rekening nummer wijzigen en CC. (ja dat is nogal een klus)
Dat valt best wel mee. En is een goed moment om al je accounts/abonnementen weer eens na te lopen. Gebruik je alles nog wel waar je voor betaald?

Handmatig:
a) 2 jaar bankafschrift in een XLS, sorteren en dedupliceren.
b) Rekening/CC online aanpassen. Misschien direct ff password refreshen? :+
c) Alleen automatische incasso Wegenbelsating moest een paar jaar geleden nog via een fysieke brief.

Bij mijn werkgever kan ik een 2e rekening opgeven met welk deel van mijn salaris op welke rekening gestort moet worden.. Maakt het leven nog makkelijker.

Vergeet niet nog even een digitale notitie bij de Sociale Media van de klantenservice van je oude bank achter te laten waarom je weg bent gegaan. Haalt misschien weinig uit, maar is de enige manier om ze iets duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naamloos87
  • Laatst online: 13-10-2023
Ruudox schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:50:
[...]

Het is de Rabobank waar ik vanaf kom. En krijg in mijn omgeving ook al de tip van ING.

Ja zit inderdaad nu ook te denken om even te bellen of langs te gaan (toch in de buurt) net zoals de regio bank.

[...]

Ja het gras is toch altijd groener bij de buren :+ ,

Maar zal er ook eens naar kijken thanks.
Ik ben overgestapt van Rabobank naar ABN Amro. Hoofdreden was dat zelf beleggen voordeliger was bij ABN (lagere kosten) maar serieus echt alles van ABN is gewoon beter en professioneler dan Rabobank. App werkt fijn en duidelijk. Ik kan ABN echt aanraden :)

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Bij Rabo kun je ook gewoon zonder pas via de app inloggen. Ik heb toevallig zowel bij ING als bij Rabo rekeningen en bij beide rekeningen kan ik op mijn computer inloggen zonder dat ik mijn pinpas of een externe reader hoef te gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat je bij de Rabo inderdaad kunt inloggen op de website zonder pinpas of externe reader, maar betalen dus niet meer. Sinds een paar maanden mag je voor elke betaling die je doet (dus ook van je ene rekening naar je andere) ALTIJD je telefoon erbij pakken om de betaling te autoriseren.

Bij jammer |:(

[ Voor 0% gewijzigd door DePaul op 18-03-2022 19:02 . Reden: typo ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 11:28

Barrycade

Through the...

Opvallend om te lezen dat de een van de een naar de andere overstapt en lyrisch is over zijn nieuwe bank waar de voorganger precies het tegenovergestelde verkondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben begonnen bij Rabo, daarna tijdje ING, SNS en nu ABN. Ik zie weinig verschil in de basic betaalrekening met CC. Qua prijzen maakt het ook weinig uit. Dus wat staat je tegen aan de Rabo app? Verder heb ik nog bunq, Knab, openbank, moneyou gehad. Enige voordeel zie ik nog pakketkorting als je de hypotheek + betaalrekening combineert. Maar voor de rest maakt het weinig uit.

De reden waarom ik telkens overgestapt ben? Rabo studentenrekening ging eruit op mijn 25e, ze hebben nooit gehoord van mensen die stapelen. ING idem. SNS / Knab waren een jaar gratis met €50 cashback verrekend met de maandprijzen.

Ik zou nog eens ASN kunnen proberen maar in de basis merk ik weinig verschillen tussen de bekende banken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naamloos87
  • Laatst online: 13-10-2023
Barrycade schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:33:
Opvallend om te lezen dat de een van de een naar de andere overstapt en lyrisch is over zijn nieuwe bank waar de voorganger precies het tegenovergestelde verkondigd.
Ja ik vind de Rabobank app gewoon slecht. Op een gegeven moment zat er reclame in en liet de app je boodschappen in een grafiekje zien enz. Misschien leuk voor minima en mensen die niet met geld kunnen omgaan. Ik wil geen poespas. Gewoon duidelijk overzicht. Klaar. ABN Amro app ziet er strak uit. Voor mij was dat een verademing.

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DePaul schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je bij de Rabo inderdaad kunt inloggen op de website zonder pinpas of externe reader, maar betalen dus niet meer. Sinds een paar maanden mag je voor elke betaling die je doet (dus ook van je ene rekening naar je andere) ALTIJD je telefoon erbij pakken om de betaling te autoriseren.

Bij jammer |:(
Volgens mij is dat bij ING net zo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Naamloos87 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Ja ik vind de Rabobank app gewoon slecht. Op een gegeven moment zat er reclame in en liet de app je boodschappen in een grafiekje zien enz. Misschien leuk voor minima en mensen die niet met geld kunnen omgaan. Ik wil geen poespas. Gewoon duidelijk overzicht. Klaar. ABN Amro app ziet er strak uit. Voor mij was dat een verademing.
Als je bare minimal wil kan ik je de ASN aanraden qua app. Het is net iets luxer dan een AS400 /CGA interface.

Maar qua Rabobank app, snap je opmerking.
Ik zit in een soort klanten panel waar ik commentaar kan geven vooraf op aanpassingen. Heb ook al veel kritiek geuit dat bv besparingsvoorstellen zoals aanbod voor kopen van zonnepanelen etc niet thuis horen in een betaal app.

Laatste tijd zie ik dat ook niet meer opduiken, maar ze gaven ook aan dat ze meer kritiek hier op hebben gehad dus ze staan wel open voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
ABN is voor mij prima, maar ik gebruik mijn bank alleen om mijn rekeningen te betalen en dat mijn salaris gestort kan worden.

van de meeste mensen hoor ik de meeste positieve berichten over ING

[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 19-03-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barrycade schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:36:
[...]
Maar qua Rabobank app, snap je opmerking.
Ik zit in een soort klanten panel waar ik commentaar kan geven vooraf op aanpassingen. Heb ook al veel kritiek geuit dat bv besparingsvoorstellen zoals aanbod voor kopen van zonnepanelen etc niet thuis horen in een betaal app.
Ik snap de opmerking juist niet. Je kunt namelijk in de App bij je voorkeuren aangeven of je zulke aanbiedingen etc. wilt ontvangen of niet. En hoe je ze dan zou willen ontvangen (in de App, mail, post). Ik zou denken dat deze 'fratsen' vanzelf stoppen als je dit uit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Ik snap de opmerking juist niet. Je kunt namelijk in de App bij je voorkeuren aangeven of je zulke aanbiedingen etc. wilt ontvangen of niet. En hoe je ze dan zou willen ontvangen (in de App, mail, post). Ik zou denken dat deze 'fratsen' vanzelf stoppen als je dit uit zet.
Nog nooit gezien in de app die opt out, dus even verder gekeken, maar dit soort zaken zit onder "store" blijkbaar. Maar tijdje terug werden deze diensten actief gepushed in het startscherm.

Tot vandaag nooit actief naar gekeken. Ook qua panel nooit vragen over gekregen (gaan voornamelijk over hypotheek deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Dat weet ik niet, ik zit enkel bij de Rabobank ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Met web login kun je nog gewoon met user/pass afrekenen zonder app vziw.

(Niet dat ik dit gebruik, want met app werkt het makkelijker dan mijn user/pass onthouden)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 20-03-2022 21:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
YakuzA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Met web login kun je nog gewoon met user/pass afrekenen zonder app vziw.
Volgens mij niet. Waar dat vroeger met inlog/ww en papieren tancode kon, moet je die bevestigen door in de app in te loggen. En als je die app niet hebt, dan krijg je een tan via SMS. En als je geen mobiel hebt, dan heb je een code-apparaatje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rubbergrover1 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Volgens mij niet. Waar dat vroeger met inlog/ww en papieren tancode kon, moet je die bevestigen door in de app in te loggen. En als je die app niet hebt, dan krijg je een tan via SMS. En als je geen mobiel hebt, dan heb je een code-apparaatje nodig.
ING heeft geen ‘code apparaatje’.
Maar ik heb het idd al tijden niet gebruikt omdat via de app sneller/handiger is.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 20-03-2022 21:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
YakuzA schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:26:
[...]

ING heeft geen ‘code apparaatje’.
Jawel, die hebben ze wel. Voor mensen zonder mobieltje. Werkt net als Rabo met een soort 'gekleurde qr code' die je niet scannen. Alleen heb je bij ING daar je pasje niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Enige die ik je kan aanraden op basis van je criteria zijn Knab, Rabobank, en misschien ING. Weg blijven van al die sketchy 'banken' als Bunq en Revolut, dat is altijd drama, volgens mij heeft Revolut zelfs geen iDEAL en dat is in Nederland toch wel erg handig.

Qua technologie lopen alle grote banken inmiddels wel gelijk, Knab heeft nog geen betaling via je smartwatch maar Rabobank wel, en Rabobank is toch wel de minst experimentele bank die er is. Andere 'nieuwe' dingen zoals contactloos betalen met je pasje (dus zonder telefoon of horloge) kan wel bijna overal, en inloggen of iDEAL met een QR-code ook. Bij Knab hebben ze inmiddels de reader zo goed als volledig weggedaan.
Pagina: 1