Waaorm is 1 site via Ziggo niet en via Tele2 wél bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-07 11:33
Dat is eigenlijk mijn vraag.
Ik heb 2 nieuwe notebooks en Ziggo als ISP.

Op 1 of andere manier kan ik een site die ik regelmatig bezoek/bezocht, sinds enige tijd niet meer bereiken via Ziggo. Ik heb niks veranderd in mijn notebooks of router/modem. Tot voor kort dacht ik dat het een tijdelijk probleem was en omzeilde ik het via mijn mobiel. Maar nu duurt het wel erg lang en is het bovendien storend om steeds te moeten schakelen.

Het vreemde is dat de site via mijn mobiel Tele wél kan bereiken.

De hostingprovider van de site kan niks vinden,
Mijn ISP Ziggo werkt ook niet echt mee omdat ze zeggen dat zij de site wél kunnen bereiken en ik andere sites ook gewoon kan bezoeken.
Ik overweeg van ISP te veranderen maar weet niet zeker of dit echt een oplossing zal zijn en bovendien wil ik dit gewoon opgelost zien!

Weet iemand een oplossing? Mocht je specifieke info nodig hebben, stuur me dan een DM.

Thnx!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:24
Geeft de website dan gewoon, dan kunnen andere Ziggo klanten checken of zij hem wel kunnen bereiken.

Gebruik je DNS servers die zaken filteren?
Gebruik je andere software/zaken die filters hebben?
Is je IP adres mogelijk geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

en wat houd niet bereiken in, wat voor foutmelding zie je ? 404 of iets anders?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
En als je de mobiel als hotspot gebruikt en je probeert dan met de laptop naar $Site te gaan? Werkt het dan? En werkt het ook als je met mobiel via jouw ziggo WiFi (en niet via Tele2 data) naar $Site gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
De site is niet bereikbaar, er gebeurt gewoon niks en na een tijd krijg ik de volgende melding: "De wachttijd voor de verbinding is verstreken".

Dit gebeurt zowel in Firefox als in Safari, op alle notebooks (macbook Air, Pro) en mobiele telefoons die via Wifi connecten. Als ik de Wifi omzeil en de notebooks via mobiel met mobiel internet verbind (andere provider), dan is er geen probleem. Ik heb Ziggo gebeld; die doen niks want andere sites zijn wel bereikbaar. Ik heb de provider (van de site die ik niet kan bereiken) gesproken, die hebben niets kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Andere dns server in modem instellen?
Het is niet een site die je lokaal hbinnen je eigen netwerk) host en via een url wil bereiken? Dat werkt meestal niet.

[ Voor 61% gewijzigd door nachtnet op 17-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@nachtnet

Optie 1; werkt wel (had ik, meen ik, al beschreven)
Optie 2; zelfde resultaat; via WiFi is de site niet bereikbaar, ook niet op mobiel

FYI: verschillende mobieltjes en notebooks geprobeerd; via WiFi geen contact. Via mobiel/vpn Tele2 wél.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:35:
De site is niet bereikbaar, er gebeurt gewoon niks en na een tijd krijg ik de volgende melding: "De wachttijd voor de verbinding is verstreken".

Dit gebeurt zowel in Firefox als in Safari, op alle notebooks (macbook Air, Pro) en mobiele telefoons die via Wifi connecten. Als ik de Wifi omzeil en de notebooks via mobiel met mobiel internet verbind (andere provider), dan is er geen probleem. Ik heb Ziggo gebeld; die doen niks want andere sites zijn wel bereikbaar. Ik heb de provider (van de site die ik niet kan bereiken) gesproken, die hebben niets kunnen vinden.
Maar nogmaals, om welke site gaat het? Ik heb zelf ook Ziggo dan kan ik het ook eens testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 11:11
Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:35:

Waarom geef je de site niet? Zo kunnen we blijven gissen. Al een keer een je DHCP configuratie hernieuwd? Heb je het probleem ook icognito? Mischien iets met de cookies van de site wat foutloopt i.c.m. je ISP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
wat zegt nslookup? wat gebeurt er als je een fatsoenlijke andere DNS server gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@nachtnet
Nee, het is echt een externe site; ik host zelf niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@Ciwi welke site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Robin8821

Site is drive-itt.nl

Voor iedereen bereikbaar volgens mij…behalve voor ikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-10 20:41
Werkt prima bij mij via ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Japiooo

I know. Iedereen behalve ik, voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:03
probeer eens een andere DNS in te stellen?

bv: https://1.1.1.1/nl/

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Ga kijken in jouw modem en zoek naar mogelijke blokkeringen die ingesteld zijn. En andere dns zou kunnen helpen.

Hoe dan ook lijkt het probleem lokaal te zijn. Dus tot de uitgang van jouw netwerk. @Ciwi

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 17-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:24
Dan is het het meest waarschijnlijke dat je IP geblokkeerd word door de site en/of hoster.

Of toch ergens een filter in je eigen systeem/account, maar dat is erg onwaarschijnlijk gezien de inhoud van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Sefyu

Een optie, maar zolang ik niet weet waar het misgaat, wil ik dat niet doen.
1 risico op herhaling
2 omslachtige oplossing als het probleem (hopelijke) eenvoudig te verhelpen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Een aantal ip adressen van Ziggo staan op block lists.

Je kunt de site dan alleen bereiken door het ip van de block list af te krijgen of door een ip uit een andere reeks bij Ziggo te krijgen.

Het is niet 100% zeker dat het dit is maar er is wel een grote kans. Ik heb zelf eens een ip adres wijziging gehad bij Ziggo waarna ik ineens een aantal sites niet meer kon bereiken. Daarna kreeg ik weer een ander ip adres en toen werkte het wel. Je krijgt dan helemaal geen verbinding opgebouwd met de remote ip adressen die geblokkeerd zijn.

Ps bij mij veranderde het ip adres doordat ik via de helpdesk het modem op bridge mode liet zetten. Toen ik erachter kwam dat een aantal sites niet meer werkte heb ik het weer terug laten zetten en kreeg ik dus weer een ander ip adres.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
Wat krijg je te zien als je "tracert drive-itt.nl" doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:46:
@Japiooo

I know. Iedereen behalve ik, voor zover ik weet.
Denk dat jouw ip-adres geblokkeerd wordt door cloudfare; daar kan ziggo ook niets aan doen. Cloudfare scant zelf het internet verkeer en als zij jouw ip-adres verdacht vinden dan wordt je gewoon geblokkeerd. Niet fijn dat zij de internet-politie gaan uithangen maar je kunt er niets tegen doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
als nslookup en tracrt geen gekke dingen laten zien; pak een vpn en kijk of het dan wel gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RedTube werkt prima vanaf Ziggo hier :P

https://drive-itt.nl/tenniskampen/ deze ook ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 17-03-2022 16:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@nachtnet

Heb ik ook aan gedacht, maar sinds gisteren heb ik WiFi boosters en staat het WiFi van het modem uit/in de boosters zijn van TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@increddibelly

Heb je een toelichting? Ik heb nslookup geprobeerd maar wat ik zie is voor mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Brahiewahiewa

Maar waarom alleen deze specifieke site?
En hoe kan ik hen bereiken om dit ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@DutchKel

Lijkt een goed idee... thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Denk dat jouw ip-adres geblokkeerd wordt door cloudfare; daar kan ziggo ook niets aan doen. Cloudfare scant zelf het internet verkeer en als zij jouw ip-adres verdacht vinden dan wordt je gewoon geblokkeerd. Niet fijn dat zij de internet-politie gaan uithangen maar je kunt er niets tegen doen
Die site maakt geen gebruik van Cloudflare, dus dat valt al af als mogelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Audiowaste
Dat vroeg iemand mij maandag ook. Die vertelde dat de timeouts ontstonden op de site van de hosting provider. Vervolgens verwees hij naar E-sites. Maar dat is dus geen hostingprovider.
Vervolgens werd me verteld dat de server in een datacenter van Nedzone staat, thans Dataplace. De server zelf zou de naam main.syndecoms.nl hebben. Ik heb Dataplace gebeld en het probleem uitgelegd. Ze zouden terugbellen… dat was dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Squixx

Wil ik best proberen. Heb je een stappenplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke kan je hier wel van benaderen en welke niet:

https://www.webwiki.nl/37.247.39.170

Als het aan de hoster ligt kan je geen van deze benaderen, want allemaal achter hetzelfde IP adres.
Als het aan de wordpress installatie ligt van de site, kan je anderen wel benaderen.

[ Voor 51% gewijzigd door Vorkie op 17-03-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Vorkie

Ik krijg de pagina gewoon in beeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@DutchKel
Net een halfuurtje met Ziggo gebeld (waarvan 10min zuivere spreektijd).
Men denkt dat het misschien ligt aan het feit dat er nog IPv4 draait; als ze dat weghalen krijg je automatisch een nieuw IP-adres. Duurt wel even voordat geactiveerd is, dus even afwachten.

Dank voor alle hulp, suggesties en vragen tot nu toe.
@Hackus ik heb het gevraagd, maar mijn vrouw geeft de voorkeur aan live-action. En, nee, je bent niet uitgenodigd.

Update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:38:
@Vorkie

Ik krijg de pagina gewoon in beeld…
Je leest niet, op die pagina staan allemaal websites welke gehost worden op het IP adres van de website die jij wilt benaderen, als deze onderste 3 het wel doen, inclusief een suspended, ligt het aan de website zelf en niet aan de hoster.

www.bakkerijtenbrinke.nl
www.bedandbreakfastrolde.nl
www.francine.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciwi
@Vorkie

ok,

1e en 3e kan ik bereiken; 2e is suspended.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:56:
@Vorkie

ok,

1e en 3e kan ik bereiken; 2e is suspended.

thnx
Dan ligt het dus aan de beheerder van die tennis website... en niet je IP adres of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Vorkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Dan ligt het dus aan de beheerder van die tennis website... en niet je IP adres of iets anders.
Dus je denkt dat die tennissite zelf geen blocklist kan gebruiken?

Er zijn genoeg sites die zelf een blocklist ergens vandaan halen. Dat kan gewoon worden verwerkt bij het inkomende http(s) verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
DutchKel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Dus je denkt dat die tennissite zelf geen blocklist kan gebruiken?

Er zijn genoeg sites die zelf een blocklist ergens vandaan halen. Dat kan gewoon worden verwerkt bij het inkomende http(s) verzoek.
Lees mijn bericht nog eens :?

Ik zeg juist dat het bij de tennis site ligt toch?

Die andere websites draaien namelijk op dezelfde server als die tennis site. Check IPs maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 17-03-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Vorkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Lees mijn bericht nog eens :?

Ik zeg juist dat het bij de tennis site ligt toch?

Die andere websites draaien namelijk op dezelfde server als die tennis site. Check IPs maar.
Ja maar de conclusie kan dan toch prima zijn dat zijn ip adres geblokkeerd is door de blocklist die de tennissite gebruikt? Jij zegt dat het niet aan zijn ip ligt.

Of ik moet dat verkeerd hebben begrepen hoe je dat precies bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:41

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stuur eens een mail naar noc@dataplace.eu en vraag of jouw IP wellicht geblokkeerd wordt.

Eerder dit jaar heb ik zoiets gehad met Vimexx: ik kon mijn eigen sites (!) niet meer benaderen via mijn KPN-glasvezelverbinding; via 4G werkte het wel. Een week lang bij KPN lopen zeuren dat het wel aan hun moest liggen, kwam de aap uit de mouw: Vimexx had een IP-range geblokkeerd om een ddos te mitigeren en daar zat mijn IP-adres in.

Wellicht dat Dataplace (de hoster waarbij drive-itt.nl draait) ook zoiets heeft gedaan.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
DutchKel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Ja maar de conclusie kan dan toch prima zijn dat zijn ip adres geblokkeerd is door de blocklist die de tennissite gebruikt? Jij zegt dat het niet aan zijn ip ligt.

Of ik moet dat verkeerd hebben begrepen hoe je dat precies bedoeld.
IP als in Ziggo :-) aangezien die laatstgenoemde nu zijn IPv6 gaat aanzetten…

Maar ik snap je verwarring :-)

En @Heroic_Nonsense , als je kan lezen kan hij gewoon bij andere sites op dezelfde server. Dus je stappen hebben geen zin voor de Ts

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 17-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Vorkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:50:
[...]

En @Heroic_Nonsense , als je kan lezen kan hij gewoon bij andere sites op dezelfde server. Dus je stappen hebben geen zin voor de Ts
Aaah je bedoelde eigenlijk de afkorting ISP (Internet Service Provider) :> . Dan snap ik inderdaad waar de verwarring is ontstaan.

My bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:41

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vorkie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:50:
[...]

Wat een positieve reactie. Ja ik kan lezen.

Het IP-adres kan ook op siteniveau geblokkeerd zijn (waardoor de andere sites op die server wel benaderbaar zijn).

En niet geschoten is altijd mis.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Doe eens in een terminal/commandline
code:
1
ping drive-itt.nl

Dan weten we wat meer.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Er is gisteren hier een topic over geopend op het cf forum

https://community.cloudfl...d-timeout-issue/370526/13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Ciwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:14:
@Audiowaste
Vervolgens werd me verteld dat de server in een datacenter van Nedzone staat, thans Dataplace. De server zelf zou de naam main.syndecoms.nl hebben. Ik heb Dataplace gebeld en het probleem uitgelegd. Ze zouden terugbellen… dat was dinsdag.
Je bent bij het datacenter waarschijnlijk aan het verkeerde adres. De webhoster neemt daar ruimte en/of servers af, maar zij gaan waarschijnlijk niet over de blokkade.

De WHOIS-gegevens van drive-itt.nl wijzen naar Smallhold BV.

De reverse DNS van 37.247.39.170 wijst naar main.syndeocms.nl, waarvan de WHOIS ook weer eindigt bij Smallhold BV. Smallhold is een klein hostingbedrijfje, en waarschijnlijk de partij die deze website host en over de firewall gaat. Je kunt het beste hun bellen (of de eigenaar van drive-itt.nl).

Veel webhosters gebruiken geautomatiseerde firewalls en dan gaat het inderdaad wel eens onbedoeld mis met dit als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb even wat flauwe offtopic reacties verwijderd.
Pagina: 1