Wachten op RTX 4000-serie

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chase88
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
Hallo allemaal,

Ik denk erover om een ​​pc te bouwen en vroeg me af of het de moeite waard is om te wachten tot de RTX 4000-serie uitkomt. Ik was van plan een RTX 3070 te gebruiken als ik een pc zou bouwen, maar ik hoorde wat dingen over de 4000-serie.

Moet ik wachten tot de 4000-serie uitkomt? Of nu bouwen met een 3070?

Ik denk dat als ik wacht, ik natuurlijk een nieuwere en krachtigere kaart krijg, en ik dacht ook dat de prijzen van GPUS misschien zouden dalen.

Gedachten?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Dit was hetzelfde grapje als toen de 3000/6000 serie uit kwam. Iedereen wachtte op de 3000/6000 serie en negeerde de 2000/5000 serie. Uiteindelijk bleek het dat de nieuwe generatie gewoon niet voldoende geproduceerd was om aan de vraag te voldoen. Mijn gok is dat dit precies hetzelfde gaat zijn bij de 4000 generatie, maar dat kan niemand weten, helaas. Ik zou zelf nog ff aanzien en hopen dat de 3000 serie nog verder daalt en dan eentje proberen te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 08:00
chase88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:55:
Ik denk dat als ik wacht, ik natuurlijk een nieuwere en krachtigere kaart krijg
Dat klopt
chase88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:55:
en ik dacht ook dat de prijzen van GPUS misschien zouden dalen.
Dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen van niet.

Je moet gewoon bepalen wanneer je een PC wilt bouwen, en dan moet je gaan bouwen (tenzij je het echt over dagen / weken tot release hebt. Als je wacht op de 40-serie, kan je ook wachten op het AM5 platform van AMD, dan kan je ook nog wel wat langer wachten tot DDR5 wat beter beschikbaar en sneller is, maar dan kan je net zo goed wachten tot Intel's reactie op AM5, en als je dan toch zo lang wacht, kan je ook wel wachten op de nVidia 50-serie. Enzovoorts.

Oftewel, bouw een PC wanneer je een PC wilt bouwen, laat je niet gekmaken door zaken die in de toekomst wel of niet gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door BHStar op 17-03-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Wij kunnen niet voor je bepalen wanneer je toe bent aan een nieuwe pc. Koop het als het nodig is. Wacht je, dan is er altijd wel weer iets nieuws dat er bijna aan komt.

Houdt de nieuwsberichten in de gaten, de previews en reviews en beslis op basis daarvan. Dit topic gaat op slot omdat we dus niet voor jou kunnen beslissen.

Dit topic is gesloten.