Gezien de huidige energieprijzen overwegen we zonnepanelen icm. een warmtepomp te installeren om onze huidige gasketel te vervangen.
Situatieschets: herenhuis van 1906, dus weinig tot geen isolatie. We plannen een renovatie, maar ik schat dat dit pas volgend jaar van start kan gaan. Dak is in 2015 geïsoleerd en gerenoveerd.
Huidige verwarming is via radiatoren, waarschijnlijk blijft dit zo na de renovatie.:fill(white):strip_exif()/f/image/wqtQJpJ4t5HLyYDi3crjwZC2.png?f=user_large)
Ik kan geen foto's van het dak tonen, want ligt te hoog (±14m). Situatie: hellend dak met langs beide kanten een dakkapel. Het groen gedeelte links is een lager plat dak boven de badkamer.
- dakkapel = 3.2m x 2.2m
- plat dak achteraan = 2.5m x 4m
Op het plat dak is er wel last van schoorstenen. Die worden niet meer gebruikt dus kunnen weg, maar sommige van buren dus kan lastig worden.
Huawei SUN2000-3.68KTL-L1 omvormer (10 jaar fabrieksgarantie)
Esdec clickfit/flatfix mounting system (10 jaar garantie op installatiefouten/materiaalgebreken)
plaatsing/montage/keuring
€6886
Die REC panelen zouden goed moeten zijn, wat met de omvormer van Huawei?
Gezien ons doel vooral naar verwarming toe is, dus tijdens winter met weinig zon, is het dan het overwegen waard om ook al te investeren in een batterij?
Situatieschets: herenhuis van 1906, dus weinig tot geen isolatie. We plannen een renovatie, maar ik schat dat dit pas volgend jaar van start kan gaan. Dak is in 2015 geïsoleerd en gerenoveerd.
Huidige verwarming is via radiatoren, waarschijnlijk blijft dit zo na de renovatie.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/wqtQJpJ4t5HLyYDi3crjwZC2.png?f=user_large)
Ik kan geen foto's van het dak tonen, want ligt te hoog (±14m). Situatie: hellend dak met langs beide kanten een dakkapel. Het groen gedeelte links is een lager plat dak boven de badkamer.
Beschikbare (dak)ruimte
- breedte dak = 5.2m- dakkapel = 3.2m x 2.2m
- plat dak achteraan = 2.5m x 4m
Schaduw
Huis is net iets hoger dan omliggende huizen, dus geen schaduw, en ook geen last van schoorstenen.Op het plat dak is er wel last van schoorstenen. Die worden niet meer gebruikt dus kunnen weg, maar sommige van buren dus kan lastig worden.
Jaarverbruik
We willen overschakelen naar warmtepomp dus moeilijk te zeggen welke invloed dit zal hebben?Huidige elektriciteitsaansluiting
1-faseBudget en doel
Afhankelijkheid gas terugdringen.Wie gaat het project uitvoeren
FirmaBijhouden van data
Nice to have, maar geen doel op zichReeds verkregen offertes
12 REC 365 Alpha series panelen voor totaal van 4380 kwh (inc. 25 jaar productgarantie)Huawei SUN2000-3.68KTL-L1 omvormer (10 jaar fabrieksgarantie)
Esdec clickfit/flatfix mounting system (10 jaar garantie op installatiefouten/materiaalgebreken)
plaatsing/montage/keuring
€6886
Regio
AntwerpenDie REC panelen zouden goed moeten zijn, wat met de omvormer van Huawei?
Gezien ons doel vooral naar verwarming toe is, dus tijdens winter met weinig zon, is het dan het overwegen waard om ook al te investeren in een batterij?