3 beeldschermen, 3 chromecasts, 3 remotes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:16

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Situatie: M'n schoonzus heeft een kapsalon, daar staan 3 kleine televisietjes (Salora LED), met elk interne DVD speler, dit om kinderen naar wat te laten kijken terwijl hun haar wordt geknipt.

Deze toestellen zijn al zo'n decennium oud.

de DVD'spelers zijn stuk aan het gaan, haperingen, stilvallen, etc. Ook is ze echt niet van plan om DVD's te blijven aankopen om bij te blijven met nieuwe kinderfilms.

Tot voor kort was analoge tv ook nog aangesloten maar dit is hier ondertussen volledig uit de ether dus ook geen optie meer.
Een extra digitale ontvanger van haar provider is eventueel een optie maar ze twijfelt (en ik ook) of ze die aan 3 schermen kan verbinden, dit zal trouwens ook haar abonnement bij d'r provider duurder maken.

Schoonzus zou het ietsjes moderner willen aanpakken met eventueel streaming van media en dacht aan chromecast... dan zou ze de app van haar provider willen installeren, en via chromecast dus op die manier (kinder)televisiezenders willen ontvangen, dezelfde zenders die haar provider dus op haar privé televisie aanbiedt via Digicorder, maar hier dus via de gratis app, verbonden aan d'r provideraccount.

probleem: gewone chromecast (dus zonder Google TV en remote) kan per televisietoestel probleemloos aangesloten worden, probleem dat ik zie is dat je dan natuurlijk een smarphone of tablet nodig hebt om te casten en je niet vanop 1 toestel naar 3 chromecasts kan casten -of vergis ik mij?-

Optie 1) is dat ze klanten (ouders van de kinderen) zelf media laat streamen vanop hun eigen smartphone... in de praktijk vind ze dit niet echt een oplossing, ze legt de optie dan in de handen van de klant en velen zullen ook niet bekend zijn met de technologie... (ondanks dat het supersimpel is maar goed, da's vanuit mijn oogpunt, de gemiddelde huismoeder met kinderen is daar gewoon niet mee bezig). Ook voorzie ik "gesukkel" met het casten naar het juiste toestel, er zullen nl. 3 chromecasts naast elkaar operationeel zijn met elk een andere naam... het zal resulteren in gedoe en tijdverlies voor m'n schoonzus, terwijl ze eigenlijk moet bezig zijn met haar knippen.

Optie 2) is dat ze die Chromecast met Google TV bestelt (3 exemplaren, dus 3x 70+ euro)... Maar dan twijfel ik ten zeerste omwille van een aantal dingen:

Ik heb deze Chromecast zelf en ik weet bvb. dat de allereerste instelling is, dat je het merk van het aangesloten televisietoestel moet instellen, dit om de remote te kunnen koppelen... geen probleem met TV's van Philips, Panasonic, LG, Samsung, etc... maar ik heb serieus mijn twijfels of "Salora" een merk is dat in de lijst compatibele toestellen van deze chromecast voorkomt. En zo niet: kan je niks met de remote en kon ze dus even goed 3 veel goedkopere gewone chromecasts bestellen, maar dan komen we terug op het probleem van optie 1.

Dus mijn vragen:

- Kan je hoegenaamd met één telefoon naar 3 afzonderlijke (gewone) Chromecasts casten of is dit niet mogelijk?
- Is 3x chromecast met Google Tv een optie?

- zien jullie een andere manier om tot het resultaat te komen dat ze dus op 3 toestellen afzonderlijke media wil kunnen laten afspelen, zonder zich te beperken tot alleen DVD's, en zonder dat ze 3 extra decoders van d'r provider moet gaan bijhuren?

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 17-03-2022 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Sorry dat ik schuin off-topic reageer, maar ik wilde je toch het volgende meegeven. Het weergeven van media in een ruimte als een kapperszaak is, dacht ik, onderhevig aan regelgeving.
Je mag niet zomaar films laten zien aan een publiek zonder daar de rechten voor te hebben.

Op welke manier je het ook gaat regelen, houdt daar goed rekening mee. Ik ken mensen die er voor op de vingers zijn getikt in hun eigen zaak. En het kost een aardige duit. Ik had zelf wel eens het idee om voor een leuk prijsje te DJ-en bij een winkel van een kennis, maar toen we erachter kwamen dat hier voor betaald moest worden en hoe hoog dat bedrag was, hebben we dat maar niet gedaan.

Ik zag er niets van terug in je verhaal, maar dat kan ook zijn omdat het maar heel zijdelings met het probleem te maken heeft. Wellicht is hier al lang over nagedacht of anderszins geregeld.

Helaas kan ik technisch niet zeggen of je naar meerdere chromecasts tegelijk video kunt streamen.
Ik weet dat er echte retail oplossing voor zijn, maar ook die zijn een aardige factor duurder dan drie chromecasts.

Succes er mee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:03

Releases

Ja maar!

Wat je zou kunnen doen is een HDMI splitter gebruiken en dan 1 GoogleTV gebruiken en die splitten naar 3 schermen?
Of eventueel kijken naar een AppleTV? Kan je ook de Ziggo apps etc opzetten en kan je tevens ook makkelijk bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
ElCondor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:56:
Sorry dat ik schuin off-topic reageer, maar ik wilde je toch het volgende meegeven. Het weergeven van media in een ruimte als een kapperszaak is, dacht ik, onderhevig aan regelgeving.
Je mag niet zomaar films laten zien aan een publiek zonder daar de rechten voor te hebben.

Op welke manier je het ook gaat regelen, houdt daar goed rekening mee. Ik ken mensen die er voor op de vingers zijn getikt in hun eigen zaak. En het kost een aardige duit. Ik had zelf wel eens het idee om voor een leuk prijsje te DJ-en bij een winkel van een kennis, maar toen we erachter kwamen dat hier voor betaald moest worden en hoe hoog dat bedrag was, hebben we dat maar niet gedaan.

Ik zag er niets van terug in je verhaal, maar dat kan ook zijn omdat het maar heel zijdelings met het probleem te maken heeft. Wellicht is hier al lang over nagedacht of anderszins geregeld.

Helas kan ik technisch niet zeggen of je naar meerdere chromecasts tegelijk video kunt streamen.
Ik weet dat er echte retail oplossing voor zijn, maar ook die zijn een aardige factor duurder dan drie chromecasts.

Succes er mee!
Thanx, ik zal het voor de zekerheid aan m'n schoonzus melden maar ik denk wel -haar kennende- dat ze haar zaakjes goed op orde heeft. En ik weet dat ze aan Sabam betaalt voor muziek in haar salon want daar heeft ze me onlangs ook over aangesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:41
Casten is niet echt een stabiele oplossing omdat het echt leunt op de services van Google en je netwerk moet er ook zin in hebben.
Ik zou eerder een Android TV kastje met een USB stick met filmpjes erop doen.

Zit er trouwens geen USB op die TV's? Als je geluk hebt zit er een ingebouwde mediaspeler met een videospeler. Of nieuwe TV's kopen met ingebouwde smart functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
com2,1ghz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:06:
Casten is niet echt een stabiele oplossing omdat het echt leunt op de services van Google en je netwerk moet er ook zin in hebben.
Ik zou eerder een Android TV kastje met een USB stick met filmpjes erop doen.

Zit er trouwens geen USB op die TV's? Als je geluk hebt zit er een ingebouwde mediaspeler met een videospeler. Of nieuwe TV's kopen met ingebouwde smart functionaliteit.
Yep, heb haar idd. ook gezegd dat het niet zo'n gestroomlijnde oplossing is, zéker niet als je op 3 verschillende schermen aparte content wil kunnen tonen, én het ook nog 's allemaal moet werken via een minder dan optimale WiFi-verbinding...

Heb bvb.voorgesteld om gewoon een nieuwe tv te kopen voor haar kapsalon, en één groter scherm i.p.v. 3 kleintjes... voor die keren dat er 2 of 3 kinderen tegelijk aanwezig zijn, moeten ze maar 's samen naar hetzelfde scherm kijken... bespaart heel wat gedoe...

...maar de toestellen zijn nog niet kapot, en meer dan m'n mening geven kan ik ook niet doen: het is haar kapsalon. :D

Yep, er zit USB op, verder weet ik er nog niet veel van, heb met haar afgesproken dat ik morgenavond kom kijken om alvast een test te doen met één Chromecast met Google TV, ik zal dan ook 's checken of er een ingebouwde mediaspeler in zit.

[ Voor 16% gewijzigd door PinusRigida op 17-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:41
PinusRigida schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Yep, heb haar idd. ook gezegd dat het niet zo'n gestroomlijnde oplossing is, zéker niet als je op 3 verschillende schermen aparte content wil kunnen tonen, én het ook nog 's allemaal moet werken via haar nu al minder dan optimale WiFi-verbinding...

Heb bvb.voorgesteld om gewoon een nieuwe tv te kopen voor haar kapsalon, en één groter scherm i.p.v. 3 kleintjes... voor die keren dat er 2 of 3 kinderen tegelijk aanwezig zijn, moeten ze maar 's samen naar hetzelfde scherm kijken... bespaart heel wat gedoe...

...maar de toestellen zijn nog niet kapot, en meer dan m'n mening geven kan ik ook niet doen: het is haar kapsalon. :D

Yep, er zit USB op, verder weet ik er nog niet veel van, heb met haar afgesproken dat ik morgenavond kom kijken om alvast een test te doen met één Chromecast met Google TV, ik zal dan ook 's checken of er een ingebouwde mediaspeler in zit.
En anders gewoon bij de kringloop wat dvd spelers scoren. Blijkbaar heeft ze er niet zo n zin in om daarin te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
com2,1ghz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:26:
[...]

En anders gewoon bij de kringloop wat dvd spelers scoren. Blijkbaar heeft ze er niet zo n zin in om daarin te investeren.
Nee idd... multimedia en tech is voor hen echt geen prioriteit en daar is natuurlijk niks mis mee, maar dan vind ik dat je het zo eenvoudig mogelijk moet houden.

Maar ik snap wel de redenering -voor sommige kinderen- dat je ze met iets moet kunnen bezig houden terwijl hun haar geknipt wordt... sommigen denken echt dat ze gaan doodgaan wanneer men met een schaar in hun buurt komt. :D

I.i.g. bedankt om mee te denken!
Ik blijf voorlopig bij het meest simpele advies (ook voor haar zelf omdat ze -ondanks dat ze haar best wel doet- toch geen tech-persoon is) om zich tot één toestel te beperken, desnoods een smart-tv, ik zal 'm wel komen instellen.

...maar dan zal ze wel haar huidige, sterk verouderde toestellen moeten weggooien en ik weet niet of ze daar zin in heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 17-03-2022 11:51 ]

Pagina: 1