Google Workspace migratie alias

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik heb één Google Workspace account waar ik momenteel diverse aliassen heb ingesteld.

Voorbeeld
info@domein.com (catch-all)
finance@domein.com (betalingen)
support@domein.com (support)
etc.

Alles komt momenteel op 1 inbox binnen. Gebruik ook slechts 1 Workspace user.

Er komt van één geautomatiseerd systeem dagelijks een behoorlijke bulk e-mails binnen onder een bepaalde alias en zelfs met labels & filters ontregelt het de inbox vanwege de grote hoeveelheid mails. (Mailbox is nu 25GB, iets van 700,000 mailtjes.)

Ik wil deze emails dus het liefst uit de catch-all weg hebben een nieuwe Inbox hiervoor creëren.
Voor zover ik kan zien kom ik er niet onder uit om een nieuwe Google Workspace user aan te maken à zoveel euro per maand. Of is er een manier om een tweede, onafhankelijke, inbox te openen onder dezelfde Workspace user?

Mocht het niet anders kunnen, is er een manier om data migratie te doen zodat alle e-mails van alias@domein.com worden overgeheveld naar de nieuwe user, zodat het eerste account wat bruikbaarder wordt?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ScuL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:00:
... à zoveel euro per maand...
Kwenie hoor. Het is natuurlijk voor ons onduidelijk hoelang je er over gedaan hebt om die mailtjes te verzamelen. Maar het getal 700000 doet vermoeden dat het om een geautomatiseerd systeem gaat, waar jij als menselijke factor tussen zit.
Denk dat je beter kunt kijken naar een manier om jou als menselijke factor uit dat proces te halen. Althans het handmatig beoordelen van 700000 binnenkomende mailtjes heeft al 1000-en €uro's gekost en dan is die "zoveel €uro per maand" volledig verwaarloosbaar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nee, ik heb dat geprobeerd maar het maakt geen verschil qua logheid. Qua overzicht is het ook niet echt een vooruitgang. Ik heb bijv. een sync met de mailbox naar Thunderbird en dat is zo goed als onwerkbaar door de grote hoeveelheid mails.
Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Kwenie hoor. Het is natuurlijk voor ons onduidelijk hoelang je er over gedaan hebt om die mailtjes te verzamelen. Maar het getal 700000 doet vermoeden dat het om een geautomatiseerd systeem gaat, waar jij als menselijke factor tussen zit.
Denk dat je beter kunt kijken naar een manier om jou als menselijke factor uit dat proces te halen. Althans het handmatig beoordelen van 700000 binnenkomende mailtjes heeft al 1000-en €uro's gekost en dan is die "zoveel €uro per maand" volledig verwaarloosbaar
Zo'n 10 jaar. Het gaat erom dat die mails niet door een mens worden bekeken maar dat ze als naslagwerk te achterhalen zijn als er iets moet worden opgezocht.

In principe staat die alias standaard op een "mark as read" -> "move to folder". Mailtjes zijn echter wel dusdanig belangijk dat ze niet de prullenbak in moeten.

Ik denk dat er welhaast geen andere mogelijkheid is dan een nieuwe Workspace user aan te maken en daarvoor te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sync met Thunderbird: bedoel je POP? Moet je voor zoiets sowieso niet willen.

Losse mailbox: vraag je af of mail wel een handig kanaal is voor zoiets. Misschien kan het wel opslaan op een fileshare of zo.

Zo niet: migratie zal niet anders gaan dan bij 'gewone' migratie'. Op een budget kan dat bijv. via IMAP (!) koppelen in Thunderbird en kopiëren maar. Zal vanwege de hoeveelheid wel even duren en je wilt het in relatief kleine batches doen. Je wilt op z'n minst steekproefsgewijs achteraf checken of het volledig is gekopieerd, voor je verwijderd uit de oude box.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
F_J_K schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:51:
Sync met Thunderbird: bedoel je POP? Moet je voor zoiets sowieso niet willen.
Nee IMAP.
Losse mailbox: vraag je af of mail wel een handig kanaal is voor zoiets. Misschien kan het wel opslaan op een fileshare of zo.
Het gaat om betalingsbevestigingen, die worden via email aangeleverd door een derde partij. Als iemand achteraf ergens om vraagt moet er gecontroleerd kunnen worden of die persoon betaald heeft.
Zo niet: migratie zal niet anders gaan dan bij 'gewone' migratie'. Op een budget kan dat bijv. via IMAP (!) koppelen in Thunderbird en kopiëren maar. Zal vanwege de hoeveelheid wel even duren en je wilt het in relatief kleine batches doen. Je wilt op z'n minst steekproefsgewijs achteraf checken of het volledig is gekopieerd, voor je verwijderd uit de oude box.
Ik vind het zo jammer dat er een gebrek is aan filter opties bij Google Data Migration. Het zou zo handig kunnen zijn om bijv. alle mails gericht aan aliasnaam@domein.com te verplaatsen naar een nieuwe inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ScuL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Het gaat om betalingsbevestigingen, die worden via email aangeleverd door een derde partij. Als iemand achteraf ergens om vraagt moet er gecontroleerd kunnen worden of die persoon betaald heeft...
En op het moment dat er een klant klaagt, ga jij dus die ene mail uit je folder met 700000 items opsporen? Niet handig

Misschien ga ik er wel te hard in, hoor. Maar imho stel je jezelf nu op als een slaaf van het computer systeem. En dat is de omgekeerde wereld. Het computer systeem zou jouw slaaf moeten zijn.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:23:
[...]

En op het moment dat er een klant klaagt, ga jij dus die ene mail uit je folder met 700000 items opsporen? Niet handig

Misschien ga ik er wel te hard in, hoor. Maar imho stel je jezelf nu op als een slaaf van het computer systeem. En dat is de omgekeerde wereld. Het computer systeem zou jouw slaaf moeten zijn.
Ja dat is 2 seconden werken. Copy paste e-mail adres van de klant in search en je hebt gelijk alle receipts

Pagina: 1