Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Hele simpele vraag, wie kent dit product en is het de moeite waard om toe te passen?

M'n gevoel zegt geneuzel in de marge maar je weet maar nooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:53
Moest even opzoeken wat het is: https://tonzon.nl/product/hr-ketelfolie/ een deken van aluminiumfolie om je CV-ketel mee in te pakken. Lijkt mij inderdaad geneuzel in de marge.

Wil zelf nog kijken of ik m'n 5L keukenboiler kan inpakken met een EHBO reddingsdeken. Ook dat zal geneuzel in de marge zijn, maar zo'n deken kost €2 en dan loont het wat sneller dan bij dure deken van Tonzon.

Daarnaast (en dat geldt eigenlijk ook voor mijn keukenboiler): als de ketel/boiler op een plek hangt waar je de warmte kan gebruiken dan voegt het sowieso al amper wat toe. Dat zou hetzelfde idee zijn als je CV-leidingen in de woonkamer isoleren :+ Als je ketel in een koude berging/schuur hangt dan kan het nog enigszins nut hebben (maar isoleer ook dan je leidingen, dat levert meer op).

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:32
Als je weet dat de ketel de lucht binnenin continu ververst met lucht van buiten dan zie ik niet hoe zinvol dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
jeroen3 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:58:
Als je weet dat de ketel de lucht binnenin continu ververst met lucht van buiten dan zie ik niet hoe zinvol dit is.
Kan wel zin hebben, maar dan moet je tapwater warmhouden. Intergas stookt bijvoorbeeld de warmtewisselaar periodiek naar 40 graden, als die minder snel afkoelt hoef je ook minder vaak bij te stoken.

In mijn geval nvt aangezien ik dat uitgezet heb, maar standaard staat het aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja voor een boiler of comfortfunctie kan het wel zin hebben.
Als de rest van de componenten er tegen kan (electronica bv).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvkeulen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-01 23:34
Ik lees hierboven ehbo reddingsdeken gebruiken als isolatie bij 5 liter keukenboiler.
Deze dekens zijn brandbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jertzfield
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:23
cvkeulen schreef op zondag 15 december 2024 @ 00:04:
Ik lees hierboven ehbo reddingsdeken gebruiken als isolatie bij 5 liter keukenboiler.
Deze dekens zijn brandbaar.
De dekens van TonZon zijn ook brandbaar.
Pagina: 1