Alimentatieregels Italië

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flinterdun
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04-2022
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar de regels voor kinder-alimentatie in Italië.
Op welke grondslagen wordt deze berekend?
Weet iemand een website waar ik deze info kan vinden?

Dank!

Achtergrond: mijn dochter woont in Italië bij haar moeder (mijn ex).
Deze moeder doet alles om mij het leven zuur te maken en dreigt met naar de rechter stappen om hogere alimentatie te eisen. Anders mag ik mijn dochter niet meer zien en dergelijke.
In Nederland heb je een hulptool waarmee je alimentatie op hoofdlijnen kunt berekenen.
In Italië gelden andere regels en ik ben op zoek naar zo’n soort tool of de rekenregels.
Zelf heb ik diverse websites en artikelen gevonden hierover maar nog niet de exacte formules.

Ik heb dit forum gekozen omdat deze zeer actief is, wist niet dat het specifiek een techforum was.
Moeder en dochter zijn Italiaans, ik ben Nederlands.

[ Voor 67% gewijzigd door Flinterdun op 17-03-2022 20:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hoe verleidelijk ook, dit soort reacties willen we hier niet zien. Niet doen dus svp.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 17-03-2022 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Vertaling van de termen 'wetten kinderalimentatie':

https://translate.google....ralimentatie&op=translate

Gebruik de resulterende zoekterm op google:

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Doe dit in Chrome, kies wat websites uit het resultaat en op de vraag 'Vertaal Italiaans altijd' => ja.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04
... en deze informatie uit Google ga je natuurlijk verifiëren bij een jurist in Italië die fatsoenlijk Engels spreekt?

Verder denk ik dat niet alleen land maar ook nationaliteit van partner en kinderen interessant is in dit verhaal?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
En je komt je met zo'n vraag op een techforum registreren?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:29
met zo'n TS doe jij je username eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Welkom op Tweakers. Helaas verwachten we van users een beetje meer eigen inzet. Gezien het ontbreken van informatie vanuit TopicStart heeft dit topic geen nut en gaat het dus op slot. @Flinterdun, mocht je in staat zijn de TS aan te vullen, stuur me even 'n DM, dan kan ik 'm weer heropenen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Heropend op verzoek van TS, hij gaat de topic start aanvullen met relevante info.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 13:13

Neus

www.zenaconsult.com

Ik woon in Italië en heb een Nederlandse vriend die in dezelfde situatie zat. DM mij anders even en wellicht kan ik je helpen of je evt. met hem in contact te brengen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@Flinterdun, er is al een regeling begrijp ik (ex wil namelijk meer). is die onder Nederlands recht tot stand gekomen?
of is het onderling afgesproken.

Dat zij dreigt de omgangsregeling te stoppen is toch een vorm van chantage? moet je daar wel zo makkelijk in meegaan vraag ik mij af.

[ Voor 42% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-03-2022 20:44 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flinterdun
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04-2022
@JJ Le Funk
Er is geen regeling bij de rechtbank afgesproken maar in soort van onderling overleg vastgesteld.

Het liefst ga ik helemaal nergens in mee natuurlijk maar ik ben voor de contactmomenten nu eenmaal afhankelijk van haar. Dus zij heeft de macht in handen, dat weet ze en ze maakt er gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38
Flinterdun schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:49:

Het liefst ga ik helemaal nergens in mee natuurlijk maar ik ben voor de contactmomenten nu eenmaal afhankelijk van haar.
Afhankelijk van je nu betaald vind ik dit mogelijk nogal hard overkomen. Bij partner alimentatie begrijpelijk, bij kinder alimentatie imho een stukje minder. Al verdiend uiteraard het gedrag van ex zoals jij het zo beschrijft ook zeker niet de hoofdprijs, je hebt samen wel een kind waar (financieel) voor gezorgd moet worden en dat wordt meestal met de jaren niet goedkoper. Tel daar de huidige situatie in de wereld bij op en ik kan me voorstellen dat de kosten (veel) harder stijgen dan verwacht.

Het lijkt mij verder verstandig hier met een juridisch expert op dit gebied naar te kijken die ook internationaal kan adviseren, afhankelijk van de situatie kan een hogere alimentatie best logisch zijn, als jouw inkomen bijvoorbeeld flink gestegen is de afgelopen periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Dennism schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:04:
[...] afhankelijk van de situatie kan een hogere alimentatie best logisch zijn, als jouw inkomen bijvoorbeeld flink gestegen is de afgelopen periode.
inderdaad, misschien heeft zij wel een nieuwe partner en is haar verzamelinkomen 3x zo hoog geworden en behoefte gehalveerd ook al wil ze meer.
Als de onderliggende reden van haar verzoek haat en nijd is, dan gaat iets extra betalen niet garanderen dat de zorgregeling goed zal worden uitgevoerd/nagekomen.

Anderzijds, als je samen tot afspraken kan komen dan kun je een gang naar de rechter voorkomen. wat meestal emotioneel en financieel ook niet erg prettig is.
Onduidelijk is even: welke rechter (nederland of italië). Was het kindje geboren tijdens een huwelijk. Waar was dat huwelijk dan ingeschreven. Is er gedeeld ouderlijk gezag (hoewel dat geen vereiste is voor een omgangsregeling).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snip

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2022 14:24 ]

Pagina: 1